Strona 1 z 1
Zawór podciśnienia, odma
: wt kwie 04, 2017
autor: Lukanio
Witam. Mam małe pytanie. Pod koniec sezonu robiłem regulację zaworów. Nurtuje mnie jednak element odmy - zawór podciśnieniowy który montowany jest pod pokrywą zaworów(taki mały prostokąt). Chodzi o to, że nie pamiętam już którą stroną go założyłem - a ma to na pewno znaczenie. Wiem, że jak składałem to się nad tym zastanawiałem, ale mam teraz małe wątpliwości, czy da się go w ogóle założyć odwrotnie? Jeśli byłby założony odwrotnie, to czy silnik pracowałby normalnie? W książce serwisowej jest wzmianka o montażu tego zaworka - tyle tylko, że napisali, żeby złożyć jak na zdjęciu - ale jakość zdjęcia pozostawia wiele do życzenia. Wydaje się jednak, że musi być tym języczkiem w dół. Dodam, że silnik pracuje normalnie - nic niepokojącego się nie dzieje - jednak wolę zapytać, czy miał ktoś jakieś doświadczenia z tym elementem.
: śr kwie 05, 2017
autor: Lukanio
A więc, wiele sam już doczytałem na ten temat. Generalnie nie jest to element odmy jak pierwotnie myślałem tylko "clean air system", a chodzi chyba o to, przez te zaworki zwrotne podawane jest powietrze z filtra w celu dopalenia spalin.
Jeżeli zaś chodzi o same zaworki to muszą się otwierać w dół - aby umożliwić przepływ powietrza, a zatrzymać spaliny z kolektora. Pozostaje mi jeszcze sprawdzić poprawność montażu u siebie - jednak nie trzeba zdejmować pokryw zaworów - wystarczy zdjąć te gumowe węże dolotowe powietrza. Jeśli zaworki są sprawne i poprawnie zamontowane to przy uruchomionym silniku nie powinno być przedmuchu spalin przez pokrywę zaworów.
: śr kwie 05, 2017
autor: naziro
Siemanko. Zawór montuje się uchylną blaszką w dół, czyli w stronę głowicy. Jest to zawór doprowadzający świeże powietrze do zaworu wydechowego w głowicy w celu "dopalenia spalin". Ekologia. Drugie zadanie tego zaworu, to zmniejszenie efektu strzelania w wydech przy hamowaniu silnikiem. Pozdro.
: śr kwie 05, 2017
autor: Lukanio
Ok. Dzięki, właśnie już do tego doszedłem. Zastanawia mnie jednak czy w ogóle fizycznie da się założyć odwrotnie ten zaworek. Nie chcę ściągać pokryw zaworów, więc spróbuję ściągnąć przewód doprowadzający powietrze. Jeśli zaworki są poprawnie założone to nie powinno być przedmuchu spalin przez otwór w pokrywie zaworów.