Strona 1 z 2

Spalanie VN 800 Classic

: wt gru 28, 2010
autor: Nikko
Witam,

mam takie pytanie do bardziej doświadczonych.
Od sierpnia jestem dumnym partnerem mojego VN 800 Classic i... trochę zaskakuje mnie spalanie, stąd pytam. Po zatankowaniu zbiornika pod korek przełączam się na rezerwę równo przy 200 km. Sprawdziłem to kilkakrotnie i zawsze gdy nabije 200 km mam rezerwę :)

Przy 18 l zbiornika (nie wiem ile mam rezerwy) wychodzi mi, że spala około 8/100 czy to nie za dużo? A jeżeli tak to co powinienem zrobić - regulacja gaźników?

: wt gru 28, 2010
autor: Piotr
A to spalanie to w cyklu miejskim czy na trasie? Jeżeli jeździsz po mieście i lubisz odkręcić to spalanie znacznie wzrasta. Moja rada jest taka po przejechaniu tych 200 km podjedź na stację i zatankuj pod korek i zobaczysz ile wejdzie paliwa wtedy będziesz mógł ocenić spalanie ale to już w następnym sezonie.
Pozdrawiam

: wt gru 28, 2010
autor: Nikko
Spalanie w cyklu mieszanym (wyjazd z miasta i kilkadziesiąt kilometrów trasy), bez darcia gum :D
Dzięki za radę:)

: wt gru 28, 2010
autor: Lecho
Nie 18, a 15 to po pierwsze primo.
Po drugie primo 200 do rezerwy, to całkiem normalne dla 800tki wyjdzie Ci ok. 6 l/100km

: wt gru 28, 2010
autor: Nikko
a to nie jest źle :D Nie wiem skąd wzięło mi się, ze zbiornik ma 18 litrów...ale sprawdzę tak jak sugeruje Piotr :)

: wt gru 28, 2010
autor: SAURO

: wt gru 28, 2010
autor: Nikko
Poczytane :)
Czuję się dużo mądrzejszy :mrgreen:

: śr gru 29, 2010
autor: SAURO
I o to chodzi :mrgreen: takie zadanie ma to forum :mrgreen:

: sob lip 28, 2012
autor: Mayones
ostatnie dane ze spalanie vulcana 800 classic
245 km przejechane do rezerwy, trasa mieszana w tym 1/3 ekspresówka z prędkościami do 130 km/h,
weszło 11,68 litra co daje 4,75 l/100 km,
co do tej rezerwy przy 200 km to potwierdzam w jeździe miejskiej 190-200 km i rezerwa i zawsze wchodzi ok 11,5 litra czyli po mieście u mnie dość górzyście ok 5,5 litra/100 km
jeszcze nie jechałem do wykończenia rezerwy i dalej nie wiem czy mam 15 litrów + 3 rezerwy czy 18 litrów w tym 3 rezerwy :D, tak czy inaczej po załączeniu rezerwy + kilka km na stacje wchodzi ok 11,5 litra :ok:

: sob lip 28, 2012
autor: Daromax
:) Przecież sprawdzić spalanie to znowu nie taki problem zatankuj do pełna zrób 100 km i zatankuj znowu do pełna i masz wynik :)

: sob lip 28, 2012
autor: Mayones
zgadza się, choć w sumie na to samo wyjdzie ile przejedziesz ile wlejesz podzielić i już wiemy,
choć przy 200 km lepiej wyliczyć bo masz średnią z dwóch setek :D,
jak narazie wyliczyłem że miasto to 190-200 km do rezerwy, co daje mi ok 5,5-6 l na 100 km miasta :ok: nie jest za dużo nie za mało więc uważam że w normie, i nie ma się co martwić
PS mój skuterczak 50 ccm rok temu brał 3l/100km, więc skoro 800 ccm bierze 5,5 to jest jak najbardziej akceptowalne :D

: ndz lip 29, 2012
autor: Konrad
Ja nie mam tego problemu zawsze pali tyle ile wleję ;) ;) ;) ;) ;)

: ndz lip 29, 2012
autor: Mayones
racja :D, choć dobrze wiedzieć kiedy pojawi się potrzeba pchania moto na najbliższą stację a ich w pewnych miejscach ze świecą szukać:D
PS oczywiście jak już znajdziemy te stacje, świece należałoby zgasić :D

: pn lip 30, 2012
autor: Lecho
mayones4 pisze:jeszcze nie jechałem do wykończenia rezerwy i dalej nie wiem czy mam 15 litrów + 3 rezerwy czy 18 litrów w tym 3 rezerwy :D
Masz 15 litrów brutto. Już dwa razy udało :wall: mi się dotoczyć pod dystrybutor na nieżywym silniku i wchodzi 15,12, 15,09 litra.
Co do spalania to wciąż zastanawiałem się jak to jest, że moja 800tka nie schodzi poniżej 5,5, a standardem jest powyżej 6,0??
Do Rzeszowa (430km) jechałem sam bez bagażu trzymałem 120 na budziku i średnia z trasy 6,20. Po Rumunii z plecaczkiem i załadowani jak cygański tabor, jazda po górach w dużej mierze na czwórce i nagle zszedł rekordowo do 4,75 :scrach: jak się jedzie poniżej 80km/h to tyle pali.
:ok:

: pn lip 30, 2012
autor: Góral
Widzisz Lechu coś w tym jest, jeżdżę sam do pracy, 45 km w obie strony więc tankowanie w poniedziałek i piątek na weekend ponownie, spala 5l, pojadę gdzieś sam w weekend - spalanie 5,5 albo wyżej, byłem z Małą, obładowani jak muły w Fijałkowie, spalanie 4,5. Co te kobiety w sobie mają :scrach: :D

: pn lip 30, 2012
autor: Mayones
wyższy bieg + mniejsze obroty silnika = mniejsze spalanie :ok:
dlatego zamierzam zmienić tylną zębatkę na 40 zębów ciekawe co mi to da :D,

: wt lip 31, 2012
autor: Daromax
:) Nie poto kupiłem moto by teraz oszczędzać na paliwie :ok: jak chcesz mieć mniejsze koszta załóż gaz :D

: wt lip 31, 2012
autor: Mayones
e, nie aż takim sknerą nie jestem żebym gazomierz woził ze sobą :D

: wt lip 31, 2012
autor: Lecho
mayones4 pisze:wyższy bieg + mniejsze obroty silnika = mniejsze spalanie :ok:
dlatego zamierzam zmienić tylną zębatkę na 40 zębów ciekawe co mi to da :D,
Skąd przypuszczenie, że inżynierowie z Kawasaki mający za sobą jako taką historię i doświadczenie w projektowaniu motocykli dali :cenzura: przy projektowaniu napędu ??
Przecież to wszystko się zestraja - moc, moment, ciężar motocykla, średnica koła, obroty silnika i jego żywotność.
800-tka jest jak na v-kę silnikiem wysokoobrotowym i lubi się kręcić. Tak została zaprojektowana.
:ok:

: wt lip 31, 2012
autor: jurekawasaki
mayones4 pisze:wyższy bieg + mniejsze obroty silnika = mniejsze spalanie :ok:
dlatego zamierzam zmienić tylną zębatkę na 40 zębów ciekawe co mi to da :D,
Witam dobrze kalkulujesz tyle że ograniczajac obroty tracisz na momęcie obrotowym a to ma zły wpływ na trwałośc układu tłumiącego drgania w silniku ,a jak się to posypie to ''parę ''złotych wydasz na naprawe . :ok: