Strona 1 z 1
Jak spuścić całe paliwo
: pn gru 11, 2017
autor: Yoo!
Witam, koledzy mam pytanie odnośnie spuszczania paliwa.
Przed zimowaniem ściągłem wężyk z kranika i spuściłem całe paliwo, ale pewnie gdzieś w przewodach benzyna dalej się trzyma, Jest gdzieś miejsce gdzie można ściągnąć resztę ?
: pn gru 11, 2017
autor: Przemo
w gaźniku masz śrubkę do spuszczania paliwa ze zbiornika pływaka.
Bak > wężyk > kranik > wężyk > gaźnik > komora pływaka... potem już mgiełka z powietrzem
chyba tyle jeśli chodzi o układ paliwowy z tego co pamiętam ze swojej 800
: pn gru 11, 2017
autor: Yoo!
Dzięki Przemo, będę szukał, jakby to nie był problem mógłbyś zaznaczyć ta śrubę na którymś zdjęciu
https://www.google.pl/search?q=vn800+ga ... 60&bih=512
: pn gru 11, 2017
autor: Przemo
: pn gru 11, 2017
autor: Yoo!
Dzięki,pozdrawiam.
Re: Jak spuścić całe paliwo
: pt gru 22, 2017
autor: Lecho
Yoo! pisze:Witam, koledzy mam pytanie odnośnie spuszczania paliwa.
Przed zimowaniem ściągłem wężyk z kranika i spuściłem całe paliwo, ale pewnie gdzieś w przewodach benzyna dalej się trzyma, Jest gdzieś miejsce gdzie można ściągnąć resztę ?
Zainteresowało mnie "przed zimowaniem".
Jeżeli spuszczasz paliwo tylko po to żeby był pusty, a nie robisz jakichś napraw to błąd.
No chyba że masz ciepły garaż i stałą temperaturę.
Na długie postoje zbiornik powinien być zatankowany pod korek. Im mniej powietrza tym lepiej.
W pustym zbiorniku przy zmianach temperatur kondensuje się para wodna (ryzyko korozji zbiornika od środka, woda w układzie, etc.).
: pt gru 22, 2017
autor: Yoo!
Motocykl trzymam w drewnianym domku. Temperatura jest raczej dodatnia. Spuściłem dlatego, aby w pomieszczeniu,które jest dość małe nie śmierdziało paliwem. Uważacie, że to błąd ?
: sob gru 23, 2017
autor: marekfg
A śmierdzi paliwem?? Jeśli temperatura jest dodatnia to ja bym zalał pod korek i palcem go nie ruszał do wiosny. Z wyjątkiem akumulatora oczywiście...
: ndz gru 24, 2017
autor: Cicik
wtrące swoje 3 gr.
tez zalewam zbiornik "na full" przed zimowaniem. dla mnie bardziej "problematyczne" jest czy wymieniać olej przed czy po sezonie
(na czy po zimie)
https://motobanda.pl/jak-przygotowac-motocykl-na-zime
: ndz gru 24, 2017
autor: Davvid
Polecam robić serwis przed sezonem.
Na wiosnę jest wszystko gotowe a stary olej nie kisi się w silniku przez zimę.
: pn gru 25, 2017
autor: Skiba1
Davvid pisze:Polecam robić serwis przed sezonem.
Na wiosnę jest wszystko gotowe a stary olej nie kisi się w silniku przez zimę.
Cześć.
Nie żebym się czepiał.
Serwis przed sezonem to rozumiem po nowym roku. Powiedzmy luty , marzec gdy idzie wiosna.
A żeby Stary olej nie kisil się w silniku to serwis po sezonie czyli końcówka roku...jakos tak to rozumiem 😉
: wt gru 26, 2017
autor: SZOP
Wtrące się odnośnie wymiany oleju. Jak koledzy wcześniej zauważyli, że gdy mamy niepełny zbiornik paliwa, to rdzewieją ścianki wewnątrz zbiornika, bo wytrąca się woda. Myślę, że podobnie dzieje się na wewnętrznych ściankach silnika, bo przecież poziom oleju jest mniej więcej w 1/3 wysokości karterów, więc woda dostaje się do oleju przez okres zimowania i na wiosnę mamy olej z wodą. Dlatego uważam,że lepiej zalać świeży tuż przed sezonem.
: śr gru 27, 2017
autor: jacyII
Witam.
Spuścić całe paliwo- zdjąć wężyk pod kranikiem(kranik w pozycji-ON lub RES) założyć przewód igielitowy lub gumowy około 50 cm na kranik (przełączyć kranik w pozycję -PRI)paliwo zleci do podstawionego pojemnika.Trochę pozostanie niestety . Jeżeli chcemy spuścić z układu paliwowego to odpalamy silnik bez podłączenia przewodu do baku(silnik sam zgaśnie)...
Wiem ekstremum przy sprawnym układzie paliwowym lepiej zalać motocykl po sam wlew paliwem . Następnie raz na miesiąc odpalić motocykl pochodzi do zagrzania ( lub przejażdżka
) i tak moim zdaniem jest najlepsze dla motocykla.
A olej wymieniamy wedle własnego uznania
Szczęśliwego Nowego Roku
Pozdrawiam
: wt lut 13, 2018
autor: Gre8
moje zdanie jest takie..... jak ktoś ma garaż w którym panują w miarę stałe warunki temperaturowe i wilgotność powietrza, to kompletnie nie ma znaczenia kiedy ten olej wymienisz i czy będziesz mieć pełny czy pusty zbiornik paliwa.
Gorzej jeśli masz garaż, w którym jest duża wilgotność i duże wahania temperatury, wówczas przejąłbym się jedynie paliwem - zalać pod korek i czekać do wiosny.
Wymianą oleju (przed czy po sezonie) nie ma co sobie głowy zawracać skoro i tak raz w roku go wymieniamy. Nie dajmy się zwariować. Ile tych kilometrów w sezonie robicie? Jak ktoś zrobi podstawowe 6tys km to już wyczyn... a 80% motocyklistów ledwo nawija po 2-3tys w sezonie. To przecież ten olej dobrze się nie nagrzał a te "całe tony nagaru, sadzy, pyłów, smoły i innej wytrąconej chemii" naprawdę nie zdążą się wytworzyć. LWG.