Strona 1 z 1

Łożysko czy opona (cisnienie w oponie)

: wt lis 13, 2018
autor: Mihó
Witam
Panowie I Panie, pytanie jak w temacie. Od kilku dni odczuwam drganie (mrowienie) na kierownicy podczas jazdy w zakrętach. Czasem nawet jest to slyszalne. Nie wiem czy to może być wina łożysko czy może opona czy też cisnienie w oponie. Wg serwisowki powinno być 2.0 miałem 2.3 😕 ale czy taka różnica może powodować takie objawy? Zdjąłem koło I łożyska wg mnie wyglądają I zachowuja się poprawnie. Nie ma szumów I krecą się płynnie. To samo gdy koło jest w powietrzu. Jedyna nieprawidłowość to delikatne ocieranie klocków o tarcze.
Czy I jak mogę sprawdzić co boli moją maszynę?
Pozdrawiam Mihó


Edit
Opona maxxis m6011 WW zrobiłem na niej jakieś 2000 km

: wt lis 13, 2018
autor: Ryszard1962
Możesz jeszcze sprawdzić łożyska główki ramy , sprawdź też jakość bieżnika na oponie

: czw lis 15, 2018
autor: artix
Hmm... wyząbkowany bieżnik w oponie czy zwichrowana tarcza hamulcowa? Ciężko cokolwiek powiedzieć, ale żeby łożysko powodowało odczuwalne drgania, musiałoby być już w stanie agonalnym. Stawiam na oponę i wyząbkowanie bieżnika, to bardziej wróżba niż pewnik, ale dla pewności sprawdź czy sąsiednie "kostki" bieżnika nie mają różnych wysokości. Sprawdź też tarczę, przy przechyle moto, lekkich luzach na łożyskach, lekko skrzywiona tarcza będzie przycierała i to też może powodować drgania.

: ndz lis 25, 2018
autor: Mihó
Witam ponownie,
Dziękuję za porady, niestety tarczę szlag był trafił, jednak to lekkie ocieranie było/jest przyczyną. Tarcza zamowiona I jeszcze tylko mądry klucz muszę gdzieś znaleźć.
Czy sruby są jednorazowe? I je tez muszę zmienic?

: ndz lis 25, 2018
autor: artix
W sumie problem w podobnej cenie co opona, także nie ma tragedii :). Nie sadzę, żeby śruby były jednorazowe, jakość i ich twardość jest prima sort. Przy wyciąganiu tylnego koła musiałem wykręcić tarczę, bo nie mogłem wyjechać kołem z moto, błotnik i wahacz przeszkadzał. Dobrze, że miałem komplet nasadek imbusowych na klucz 1/2 cala, zwykłymi imbusami bym tego nie odkręcił. Śruby są zabezpieczane przeciw odkręcaniu się niebieskim preparatem, cholernie ciężko się je wykręcało. Zmierz jaki klucz będzie potrzebny i kup solidną nasadkę na "grzechotkę", zaoszczędzisz sobie czasu jak i nerwów :)

: pn lis 26, 2018
autor: Mihó
Super że nie muszę srub zamawiac bbo to by przedluzylo moje meki bez jazdy na 🏍
Mocne I sprawdzone klucze mam, problemem jest brak dynamometryczego ale to się też ogarnie.

: wt lis 27, 2018
autor: Wielebny Bolo
Tu Wujek Dobra Rada.
Każdą śrubę przed odkręcaniem uderzyć kilka razy osiowo młotkiem. Oczywiście wcześniej włożyć nasadkę, wkrętak czy coś, na co jest śruba odkręcana.
Odkręcanie nie "wstrząśniętych nie mieszanych" śrub grozi jej urwaniem szczególnie przy tych dobrych kluczach.