Problem z lightbarami

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Problem z lightbarami

Post autor: Wróbelek » czw lut 10, 2011

Witam w końcu zabrałem sie za podłączenie lightbarów. Robiłem według tego sposobu:
http://www.bractwo-suzuki.com.pl/manual ... gradus.pdf
I mam pytanie. Bo wszystko mi pasuje tylko masę mam od przekaźnika. Czy trzeba robić dodatkową od lamp? Bo z każdej lampy są 2 przewody po 1 z każdej podpięty do przekaźnika jako prądowe. A masę zrobiłem oddzielnym kablem od przekaźnika. I lampy świecą a pozostałe kable od lamp wiszą:) Trzeba je też podłączyć czy zaizolować i starczy?

Aha skąd wsiąść najlepiej masę ?? Bo na razie prowizorycznie mam od minusa z akumulatora;) Pozdrawiam Michał

Luzak

Re: Problem z lightbarami

Post autor: Luzak » czw lut 10, 2011

mwrobelek32 pisze:Aha skąd wsiąść najlepiej masę ??
A to parę tygodni trzeba na siłowni spędzić i będzie ok :-)

A tak na poważnie - takich właśnie poradników brakuje na forum. Wiem, że zajmuje to dużo czasu ale myślę, że warto nad czymś takim pomyśleć.

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Post autor: Wróbelek » czw lut 10, 2011

No siłownia by mi się przydała :D Bo przy 60kg masy to psy wylatują za mną jak jade;) Kości czują

Big Stach
Posty: 173
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: Kawasaki Vn 1600 Nomad
VROC: 0

Post autor: Big Stach » czw lut 10, 2011

Minus w aku to najlepsza masa ! Ciekawe jakie kable masz wolne , może nie wszystko podłączyłeś ? Lightbary mają tylko jedno światło ? czy może długie i krótkie jak u mnie i wtedy tych kabelków jest więcej . Jeżeli nie , to pozostałe kable dobrze zawiń , by nie zrobiły przypadkowego zwarcia , najlepiej koszulki termokurczliwe i już . Po tym poznaje się prawdziwego motocykliste , że przy swoim koniu grzebie sam , no do pewnego momentu , bo za rozrząd bym się nie brał :roll: hm, ale sprzęgło zrobiłem sam ! Pozdrawiam !

Luzak

Post autor: Luzak » czw lut 10, 2011

Big Stach pisze:Po tym poznaje się prawdziwego motocykliste
No to ja jestem. Wczoraj grzebałem dwie godziny przy motocyklu. Najpierw naprawiłem odkurzacz a potem przegląd roweru zrobiłem. Ale cały czas grzebałem max 0,5 m od motocykla.

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » czw lut 10, 2011

Masę już masz z ramy z mocowania lihtbarów i wynika z tego że przez obudowę lampy
W zasadzie dodatkowej masy nie musisz robić schowaj przewody albo pod mocowanie gdzieś dokręć.
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Post autor: Wróbelek » czw lut 10, 2011

hmm nie dokońca:) Bo na przekaźniku mam oznaczenie do minusa:) I od tego zrobiłem kabel do minusa do akumulatora jak to odłączę to nie ma już więc z uchwytu nie idzie:)

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » czw lut 10, 2011

To masz minus do przekaźnika, ale lihtbar świeci bo ma masę z ramy a rama ma minus z aku
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Post autor: Wróbelek » czw lut 10, 2011

czyli tamte zaizoluje kable i bedzie dobrze;)

[ Dodano: Czw Lut 10, 2011 ]
a ten kabel od przekaźnika może być podłączony do minusa od akumulatora?? W razie spięcia pójdzie bezpiecznik ten co jest na plusie czy może do tego kabla od minusa też zrobić bezpiecznik?? :)

Sorki za pytania ale na elektryce znam się jak wół na gwiazdach :razz:

[ Dodano: Pią Lut 11, 2011 ]
Lightbary już mam zrobione;) Teraz nie zakładając nowego tematu mam kolejne 2 pytania:

1.co to jest za dynks przy gaźniku czy coś musi być do niego podłączone?? Bo dzisiaj zdejmowałem bak i zobaczyłem to; było zasyfione więc wyczyściłem.

Obrazek

2. Tu już gorzej :) Gdy mam odpalony motor i zgaszone światła klakson ładnie chodzi ale gdy włączę światła i próbuję załączyć klakson nic się nie dzieje.
Miałem 2 klakson nowy to mówię podłącze go i jest jeszcze inaczej na zgaszonym moto działa a jak odpalę i chce go załączyć motocykl od razu gaśnie. Co jest przyczyną i gdzie szukać?

Piszę do was bo zawsze moge liczyć na trafne odpowiedzi :D :ok: :ok:

Awatar użytkownika
Jockey
Posty: 84
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Kleczew
Motocykl: VN 900
VROC: 0

Post autor: Jockey » pt lut 11, 2011

mwrobelek32 pisze:a ten kabel od przekaźnika może być podłączony do minusa od akumulatora??
Może być od minusa z aku, a może też być z jakiejkolwiek masy, która jest blisko przekaźnika (po co ciągnąć długie przewody).
mwrobelek32 pisze:W razie spięcia pójdzie bezpiecznik ten co jest na plusie czy może do tego kabla od minusa też zrobić bezpiecznik??
Prąd płynie poprzez plusowy przewód prądowy i na nim tylko się instaluje bezpiecznik, bo on ma zabezpieczyć odbiornik i cały obwód.
Instalowanie bezpiecznika na masie, czyli poza obwodem nie ma sensu, bo choć on się przepali, to do odbiornika i tak prąd będzie dochodził.
Speedway...

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Post autor: Wróbelek » pt lut 11, 2011

Wiem napisałem że lightbary zrobione;) Mase złapałem z śrubki czy ramie. Na początku nie chciało masy złapać ale przeleciałem papierem sciernym i odrazu złapało:) Zastanawia mnie ten klakson i to coś przy gaźniku:)

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4598
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » pt lut 11, 2011

Jockey pisze:Prąd płynie poprzez plusowy przewód prądowy i na nim tylko się instaluje bezpiecznik, bo on ma zabezpieczyć odbiornik i cały obwód.
Jak to?
Przecież płyną elektrony, a nie protony, czyli płyną ujemne, czyli od minusa do plusa
:viva: :viva: :viva:
przyglądałem się dokładnie, płynęły do plusa :hihi:

crazytomi
Posty: 688
Rejestracja: śr wrz 15, 2010
Miejscowość: Świdnik
Motocykl: VN 1700 VOYAGER
VROC: 32896

Post autor: crazytomi » pt lut 11, 2011

To ja się podczepię, mam lightbary podłączone do pozycyjnych a co gorasza mam mijania też pod pozycjami, nie mam długich. Jak napiszę, że z przełącznika pozycja-mijania wychodzi mi niebieski z żółtymi paskami a do lampy już nie dochodzi tylko tam rzeźba jakaś i zmostkowany kabel pozycji na mijania i lighty to coś poradzicie? Ma ktoś do 800-ski schemat może ???

miroslaf
Posty: 1
Rejestracja: pt lut 11, 2011
Miejscowość: SIECHNICE
Motocykl: vulcan 1,5 NOMAD 2001
VROC: 0

Post autor: miroslaf » sob lut 12, 2011

Jestem tu od wczoraj i nie chcę za bardzo fachurzyć ale z tego co grzebałem trochę przy kablach to dobrze by było żeby lighty miały osobny łacznik lub przekażnik, może się zdarzyć że większeobciążenie prądowe uszkodzi styki przełącznika głównego, popprostu je upali. :/

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Post autor: Wróbelek » sob lut 12, 2011

http://www.bractwo-suzuki.com.pl/manual ... gradus.pdf sorki ze z innego forum ale według tego schematu robiłem:) A wie ktoś coś na temat tego gaznika?

crazytomi
Posty: 688
Rejestracja: śr wrz 15, 2010
Miejscowość: Świdnik
Motocykl: VN 1700 VOYAGER
VROC: 32896

Post autor: crazytomi » sob lut 12, 2011

To ja wrzucę schemacik jaki znalazłem w sieci:
Obrazek

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Post autor: Wróbelek » sob lut 12, 2011

już wiem to co przy gaźniku to jest nadmiarowy i w kawasaki powiedzieli ze do do airboxa musi iść, a jeśli mam hyperchargera to odprowadzić wężykiem pod moto:)

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » ndz lut 13, 2011

crazytomi pisze:To ja się podczepię, mam lightbary podłączone do pozycyjnych a co gorasza mam mijania też pod pozycjami, nie mam długich. Jak napiszę, że z przełącznika pozycja-mijania wychodzi mi niebieski z żółtymi paskami a do lampy już nie dochodzi tylko tam rzeźba jakaś i zmostkowany kabel pozycji na mijania i lighty to coś poradzicie? Ma ktoś do 800-ski schemat może ???
Jaka 800 który rocznik i z którego rynku mam troszkę schematów
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

crazytomi
Posty: 688
Rejestracja: śr wrz 15, 2010
Miejscowość: Świdnik
Motocykl: VN 1700 VOYAGER
VROC: 32896

Post autor: crazytomi » wt lut 15, 2011

Abrams pisze:aka 800 który rocznik i z którego rynku mam troszkę schematów
Rocznik 97 i chyba na rynek holenderski jak dobrze pamiętam.

Luzak

Post autor: Luzak » czw mar 24, 2011

Ostatnio gdy byłem w serwisie na przeglądzie poprosiłem żeby przy okazji wymienili żarówkę w lightbarze bo się przepaliła. A że było to na jesieni i właściwie od tamtej pory nie jeździłem to nie widziałem, że coś dziwnie świeci po tej wymianie.
Otwieram oprawę, wyjmuję żarówkę i ...... nie mogłem uwierzyć. H3 (OK), 70 W (lekka przesada) i teraz najlepsze: 24 V. Masakra. Wsadzili co mieli pod ręką.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 39 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 39 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą