Problem z lightbarami
-
- Posty: 401
- Rejestracja: ndz lip 25, 2010
- Miejscowość: Słupca
- Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
- VROC: 0
Problem z lightbarami
Witam w końcu zabrałem sie za podłączenie lightbarów. Robiłem według tego sposobu:
http://www.bractwo-suzuki.com.pl/manual ... gradus.pdf
I mam pytanie. Bo wszystko mi pasuje tylko masę mam od przekaźnika. Czy trzeba robić dodatkową od lamp? Bo z każdej lampy są 2 przewody po 1 z każdej podpięty do przekaźnika jako prądowe. A masę zrobiłem oddzielnym kablem od przekaźnika. I lampy świecą a pozostałe kable od lamp wiszą:) Trzeba je też podłączyć czy zaizolować i starczy?
Aha skąd wsiąść najlepiej masę Bo na razie prowizorycznie mam od minusa z akumulatora;) Pozdrawiam Michał
http://www.bractwo-suzuki.com.pl/manual ... gradus.pdf
I mam pytanie. Bo wszystko mi pasuje tylko masę mam od przekaźnika. Czy trzeba robić dodatkową od lamp? Bo z każdej lampy są 2 przewody po 1 z każdej podpięty do przekaźnika jako prądowe. A masę zrobiłem oddzielnym kablem od przekaźnika. I lampy świecą a pozostałe kable od lamp wiszą:) Trzeba je też podłączyć czy zaizolować i starczy?
Aha skąd wsiąść najlepiej masę Bo na razie prowizorycznie mam od minusa z akumulatora;) Pozdrawiam Michał
Re: Problem z lightbarami
A to parę tygodni trzeba na siłowni spędzić i będzie ok :-)mwrobelek32 pisze:Aha skąd wsiąść najlepiej masę
A tak na poważnie - takich właśnie poradników brakuje na forum. Wiem, że zajmuje to dużo czasu ale myślę, że warto nad czymś takim pomyśleć.
-
- Posty: 173
- Rejestracja: pn cze 14, 2010
- Miejscowość: Szczecin
- Motocykl: Kawasaki Vn 1600 Nomad
- VROC: 0
Minus w aku to najlepsza masa ! Ciekawe jakie kable masz wolne , może nie wszystko podłączyłeś ? Lightbary mają tylko jedno światło ? czy może długie i krótkie jak u mnie i wtedy tych kabelków jest więcej . Jeżeli nie , to pozostałe kable dobrze zawiń , by nie zrobiły przypadkowego zwarcia , najlepiej koszulki termokurczliwe i już . Po tym poznaje się prawdziwego motocykliste , że przy swoim koniu grzebie sam , no do pewnego momentu , bo za rozrząd bym się nie brał :roll: hm, ale sprzęgło zrobiłem sam ! Pozdrawiam !
-
- Posty: 401
- Rejestracja: ndz lip 25, 2010
- Miejscowość: Słupca
- Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
- VROC: 0
czyli tamte zaizoluje kable i bedzie dobrze;)
[ Dodano: Czw Lut 10, 2011 ]
a ten kabel od przekaźnika może być podłączony do minusa od akumulatora?? W razie spięcia pójdzie bezpiecznik ten co jest na plusie czy może do tego kabla od minusa też zrobić bezpiecznik??
Sorki za pytania ale na elektryce znam się jak wół na gwiazdach
[ Dodano: Pią Lut 11, 2011 ]
Lightbary już mam zrobione;) Teraz nie zakładając nowego tematu mam kolejne 2 pytania:
1.co to jest za dynks przy gaźniku czy coś musi być do niego podłączone?? Bo dzisiaj zdejmowałem bak i zobaczyłem to; było zasyfione więc wyczyściłem.
2. Tu już gorzej Gdy mam odpalony motor i zgaszone światła klakson ładnie chodzi ale gdy włączę światła i próbuję załączyć klakson nic się nie dzieje.
Miałem 2 klakson nowy to mówię podłącze go i jest jeszcze inaczej na zgaszonym moto działa a jak odpalę i chce go załączyć motocykl od razu gaśnie. Co jest przyczyną i gdzie szukać?
Piszę do was bo zawsze moge liczyć na trafne odpowiedzi
[ Dodano: Czw Lut 10, 2011 ]
a ten kabel od przekaźnika może być podłączony do minusa od akumulatora?? W razie spięcia pójdzie bezpiecznik ten co jest na plusie czy może do tego kabla od minusa też zrobić bezpiecznik??
Sorki za pytania ale na elektryce znam się jak wół na gwiazdach
[ Dodano: Pią Lut 11, 2011 ]
Lightbary już mam zrobione;) Teraz nie zakładając nowego tematu mam kolejne 2 pytania:
1.co to jest za dynks przy gaźniku czy coś musi być do niego podłączone?? Bo dzisiaj zdejmowałem bak i zobaczyłem to; było zasyfione więc wyczyściłem.
2. Tu już gorzej Gdy mam odpalony motor i zgaszone światła klakson ładnie chodzi ale gdy włączę światła i próbuję załączyć klakson nic się nie dzieje.
Miałem 2 klakson nowy to mówię podłącze go i jest jeszcze inaczej na zgaszonym moto działa a jak odpalę i chce go załączyć motocykl od razu gaśnie. Co jest przyczyną i gdzie szukać?
Piszę do was bo zawsze moge liczyć na trafne odpowiedzi
Może być od minusa z aku, a może też być z jakiejkolwiek masy, która jest blisko przekaźnika (po co ciągnąć długie przewody).mwrobelek32 pisze:a ten kabel od przekaźnika może być podłączony do minusa od akumulatora??
Prąd płynie poprzez plusowy przewód prądowy i na nim tylko się instaluje bezpiecznik, bo on ma zabezpieczyć odbiornik i cały obwód.mwrobelek32 pisze:W razie spięcia pójdzie bezpiecznik ten co jest na plusie czy może do tego kabla od minusa też zrobić bezpiecznik??
Instalowanie bezpiecznika na masie, czyli poza obwodem nie ma sensu, bo choć on się przepali, to do odbiornika i tak prąd będzie dochodził.
Speedway...
- Lecho
- Posty: 4598
- Rejestracja: śr maja 12, 2010
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: VN1600 Classic
- VROC: 32224
Jak to?Jockey pisze:Prąd płynie poprzez plusowy przewód prądowy i na nim tylko się instaluje bezpiecznik, bo on ma zabezpieczyć odbiornik i cały obwód.
Przecież płyną elektrony, a nie protony, czyli płyną ujemne, czyli od minusa do plusa
:viva: :viva: :viva:
przyglądałem się dokładnie, płynęły do plusa
-
- Posty: 688
- Rejestracja: śr wrz 15, 2010
- Miejscowość: Świdnik
- Motocykl: VN 1700 VOYAGER
- VROC: 32896
To ja się podczepię, mam lightbary podłączone do pozycyjnych a co gorasza mam mijania też pod pozycjami, nie mam długich. Jak napiszę, że z przełącznika pozycja-mijania wychodzi mi niebieski z żółtymi paskami a do lampy już nie dochodzi tylko tam rzeźba jakaś i zmostkowany kabel pozycji na mijania i lighty to coś poradzicie? Ma ktoś do 800-ski schemat może ?
-
- Posty: 401
- Rejestracja: ndz lip 25, 2010
- Miejscowość: Słupca
- Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
- VROC: 0
http://www.bractwo-suzuki.com.pl/manual ... gradus.pdf sorki ze z innego forum ale według tego schematu robiłem:) A wie ktoś coś na temat tego gaznika?
- Abrams
- Posty: 6171
- Rejestracja: pn kwie 12, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: VN2000 Limited '05
- VROC: 29561
Jaka 800 który rocznik i z którego rynku mam troszkę schematówcrazytomi pisze:To ja się podczepię, mam lightbary podłączone do pozycyjnych a co gorasza mam mijania też pod pozycjami, nie mam długich. Jak napiszę, że z przełącznika pozycja-mijania wychodzi mi niebieski z żółtymi paskami a do lampy już nie dochodzi tylko tam rzeźba jakaś i zmostkowany kabel pozycji na mijania i lighty to coś poradzicie? Ma ktoś do 800-ski schemat może ?
Ostatnio gdy byłem w serwisie na przeglądzie poprosiłem żeby przy okazji wymienili żarówkę w lightbarze bo się przepaliła. A że było to na jesieni i właściwie od tamtej pory nie jeździłem to nie widziałem, że coś dziwnie świeci po tej wymianie.
Otwieram oprawę, wyjmuję żarówkę i ...... nie mogłem uwierzyć. H3 (OK), 70 W (lekka przesada) i teraz najlepsze: 24 V. Masakra. Wsadzili co mieli pod ręką.
Otwieram oprawę, wyjmuję żarówkę i ...... nie mogłem uwierzyć. H3 (OK), 70 W (lekka przesada) i teraz najlepsze: 24 V. Masakra. Wsadzili co mieli pod ręką.
Kto jest online
Jest 39 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 39 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości