Strona 1 z 2

Problem z lightbarami

: czw lut 10, 2011
autor: Wróbelek
Witam w końcu zabrałem sie za podłączenie lightbarów. Robiłem według tego sposobu:
http://www.bractwo-suzuki.com.pl/manual ... gradus.pdf
I mam pytanie. Bo wszystko mi pasuje tylko masę mam od przekaźnika. Czy trzeba robić dodatkową od lamp? Bo z każdej lampy są 2 przewody po 1 z każdej podpięty do przekaźnika jako prądowe. A masę zrobiłem oddzielnym kablem od przekaźnika. I lampy świecą a pozostałe kable od lamp wiszą:) Trzeba je też podłączyć czy zaizolować i starczy?

Aha skąd wsiąść najlepiej masę ?? Bo na razie prowizorycznie mam od minusa z akumulatora;) Pozdrawiam Michał

Re: Problem z lightbarami

: czw lut 10, 2011
autor: Luzak
mwrobelek32 pisze:Aha skąd wsiąść najlepiej masę ??
A to parę tygodni trzeba na siłowni spędzić i będzie ok :-)

A tak na poważnie - takich właśnie poradników brakuje na forum. Wiem, że zajmuje to dużo czasu ale myślę, że warto nad czymś takim pomyśleć.

: czw lut 10, 2011
autor: Wróbelek
No siłownia by mi się przydała :D Bo przy 60kg masy to psy wylatują za mną jak jade;) Kości czują

: czw lut 10, 2011
autor: Big Stach
Minus w aku to najlepsza masa ! Ciekawe jakie kable masz wolne , może nie wszystko podłączyłeś ? Lightbary mają tylko jedno światło ? czy może długie i krótkie jak u mnie i wtedy tych kabelków jest więcej . Jeżeli nie , to pozostałe kable dobrze zawiń , by nie zrobiły przypadkowego zwarcia , najlepiej koszulki termokurczliwe i już . Po tym poznaje się prawdziwego motocykliste , że przy swoim koniu grzebie sam , no do pewnego momentu , bo za rozrząd bym się nie brał :roll: hm, ale sprzęgło zrobiłem sam ! Pozdrawiam !

: czw lut 10, 2011
autor: Luzak
Big Stach pisze:Po tym poznaje się prawdziwego motocykliste
No to ja jestem. Wczoraj grzebałem dwie godziny przy motocyklu. Najpierw naprawiłem odkurzacz a potem przegląd roweru zrobiłem. Ale cały czas grzebałem max 0,5 m od motocykla.

: czw lut 10, 2011
autor: Abrams
Masę już masz z ramy z mocowania lihtbarów i wynika z tego że przez obudowę lampy
W zasadzie dodatkowej masy nie musisz robić schowaj przewody albo pod mocowanie gdzieś dokręć.

: czw lut 10, 2011
autor: Wróbelek
hmm nie dokońca:) Bo na przekaźniku mam oznaczenie do minusa:) I od tego zrobiłem kabel do minusa do akumulatora jak to odłączę to nie ma już więc z uchwytu nie idzie:)

: czw lut 10, 2011
autor: Abrams
To masz minus do przekaźnika, ale lihtbar świeci bo ma masę z ramy a rama ma minus z aku

: czw lut 10, 2011
autor: Wróbelek
czyli tamte zaizoluje kable i bedzie dobrze;)

[ Dodano: Czw Lut 10, 2011 ]
a ten kabel od przekaźnika może być podłączony do minusa od akumulatora?? W razie spięcia pójdzie bezpiecznik ten co jest na plusie czy może do tego kabla od minusa też zrobić bezpiecznik?? :)

Sorki za pytania ale na elektryce znam się jak wół na gwiazdach :razz:

[ Dodano: Pią Lut 11, 2011 ]
Lightbary już mam zrobione;) Teraz nie zakładając nowego tematu mam kolejne 2 pytania:

1.co to jest za dynks przy gaźniku czy coś musi być do niego podłączone?? Bo dzisiaj zdejmowałem bak i zobaczyłem to; było zasyfione więc wyczyściłem.

Obrazek

2. Tu już gorzej :) Gdy mam odpalony motor i zgaszone światła klakson ładnie chodzi ale gdy włączę światła i próbuję załączyć klakson nic się nie dzieje.
Miałem 2 klakson nowy to mówię podłącze go i jest jeszcze inaczej na zgaszonym moto działa a jak odpalę i chce go załączyć motocykl od razu gaśnie. Co jest przyczyną i gdzie szukać?

Piszę do was bo zawsze moge liczyć na trafne odpowiedzi :D :ok: :ok:

: pt lut 11, 2011
autor: Jockey
mwrobelek32 pisze:a ten kabel od przekaźnika może być podłączony do minusa od akumulatora??
Może być od minusa z aku, a może też być z jakiejkolwiek masy, która jest blisko przekaźnika (po co ciągnąć długie przewody).
mwrobelek32 pisze:W razie spięcia pójdzie bezpiecznik ten co jest na plusie czy może do tego kabla od minusa też zrobić bezpiecznik??
Prąd płynie poprzez plusowy przewód prądowy i na nim tylko się instaluje bezpiecznik, bo on ma zabezpieczyć odbiornik i cały obwód.
Instalowanie bezpiecznika na masie, czyli poza obwodem nie ma sensu, bo choć on się przepali, to do odbiornika i tak prąd będzie dochodził.

: pt lut 11, 2011
autor: Wróbelek
Wiem napisałem że lightbary zrobione;) Mase złapałem z śrubki czy ramie. Na początku nie chciało masy złapać ale przeleciałem papierem sciernym i odrazu złapało:) Zastanawia mnie ten klakson i to coś przy gaźniku:)

: pt lut 11, 2011
autor: Lecho
Jockey pisze:Prąd płynie poprzez plusowy przewód prądowy i na nim tylko się instaluje bezpiecznik, bo on ma zabezpieczyć odbiornik i cały obwód.
Jak to?
Przecież płyną elektrony, a nie protony, czyli płyną ujemne, czyli od minusa do plusa
:viva: :viva: :viva:
przyglądałem się dokładnie, płynęły do plusa :hihi:

: pt lut 11, 2011
autor: crazytomi
To ja się podczepię, mam lightbary podłączone do pozycyjnych a co gorasza mam mijania też pod pozycjami, nie mam długich. Jak napiszę, że z przełącznika pozycja-mijania wychodzi mi niebieski z żółtymi paskami a do lampy już nie dochodzi tylko tam rzeźba jakaś i zmostkowany kabel pozycji na mijania i lighty to coś poradzicie? Ma ktoś do 800-ski schemat może ???

: sob lut 12, 2011
autor: miroslaf
Jestem tu od wczoraj i nie chcę za bardzo fachurzyć ale z tego co grzebałem trochę przy kablach to dobrze by było żeby lighty miały osobny łacznik lub przekażnik, może się zdarzyć że większeobciążenie prądowe uszkodzi styki przełącznika głównego, popprostu je upali. :/

: sob lut 12, 2011
autor: Wróbelek
http://www.bractwo-suzuki.com.pl/manual ... gradus.pdf sorki ze z innego forum ale według tego schematu robiłem:) A wie ktoś coś na temat tego gaznika?

: sob lut 12, 2011
autor: crazytomi
To ja wrzucę schemacik jaki znalazłem w sieci:
Obrazek

: sob lut 12, 2011
autor: Wróbelek
już wiem to co przy gaźniku to jest nadmiarowy i w kawasaki powiedzieli ze do do airboxa musi iść, a jeśli mam hyperchargera to odprowadzić wężykiem pod moto:)

: ndz lut 13, 2011
autor: Abrams
crazytomi pisze:To ja się podczepię, mam lightbary podłączone do pozycyjnych a co gorasza mam mijania też pod pozycjami, nie mam długich. Jak napiszę, że z przełącznika pozycja-mijania wychodzi mi niebieski z żółtymi paskami a do lampy już nie dochodzi tylko tam rzeźba jakaś i zmostkowany kabel pozycji na mijania i lighty to coś poradzicie? Ma ktoś do 800-ski schemat może ???
Jaka 800 który rocznik i z którego rynku mam troszkę schematów

: wt lut 15, 2011
autor: crazytomi
Abrams pisze:aka 800 który rocznik i z którego rynku mam troszkę schematów
Rocznik 97 i chyba na rynek holenderski jak dobrze pamiętam.

: czw mar 24, 2011
autor: Luzak
Ostatnio gdy byłem w serwisie na przeglądzie poprosiłem żeby przy okazji wymienili żarówkę w lightbarze bo się przepaliła. A że było to na jesieni i właściwie od tamtej pory nie jeździłem to nie widziałem, że coś dziwnie świeci po tej wymianie.
Otwieram oprawę, wyjmuję żarówkę i ...... nie mogłem uwierzyć. H3 (OK), 70 W (lekka przesada) i teraz najlepsze: 24 V. Masakra. Wsadzili co mieli pod ręką.