Strona 1 z 2
Problem z lightbarami
: czw lut 10, 2011
autor: Wróbelek
Witam w końcu zabrałem sie za podłączenie lightbarów. Robiłem według tego sposobu:
http://www.bractwo-suzuki.com.pl/manual ... gradus.pdf
I mam pytanie. Bo wszystko mi pasuje tylko masę mam od przekaźnika. Czy trzeba robić dodatkową od lamp? Bo z każdej lampy są 2 przewody po 1 z każdej podpięty do przekaźnika jako prądowe. A masę zrobiłem oddzielnym kablem od przekaźnika. I lampy świecą a pozostałe kable od lamp wiszą:) Trzeba je też podłączyć czy zaizolować i starczy?
Aha skąd wsiąść najlepiej masę
Bo na razie prowizorycznie mam od minusa z akumulatora;) Pozdrawiam Michał
Re: Problem z lightbarami
: czw lut 10, 2011
autor: Luzak
mwrobelek32 pisze:Aha skąd wsiąść najlepiej masę
A to parę tygodni trzeba na siłowni spędzić i będzie ok :-)
A tak na poważnie - takich właśnie poradników brakuje na forum. Wiem, że zajmuje to dużo czasu ale myślę, że warto nad czymś takim pomyśleć.
: czw lut 10, 2011
autor: Wróbelek
No siłownia by mi się przydała
Bo przy 60kg masy to psy wylatują za mną jak jade;) Kości czują
: czw lut 10, 2011
autor: Big Stach
Minus w aku to najlepsza masa ! Ciekawe jakie kable masz wolne , może nie wszystko podłączyłeś ? Lightbary mają tylko jedno światło ? czy może długie i krótkie jak u mnie i wtedy tych kabelków jest więcej . Jeżeli nie , to pozostałe kable dobrze zawiń , by nie zrobiły przypadkowego zwarcia , najlepiej koszulki termokurczliwe i już . Po tym poznaje się prawdziwego motocykliste , że przy swoim koniu grzebie sam , no do pewnego momentu , bo za rozrząd bym się nie brał :roll: hm, ale sprzęgło zrobiłem sam ! Pozdrawiam !
: czw lut 10, 2011
autor: Luzak
Big Stach pisze:Po tym poznaje się prawdziwego motocykliste
No to ja jestem. Wczoraj grzebałem dwie godziny przy motocyklu. Najpierw naprawiłem odkurzacz a potem przegląd roweru zrobiłem. Ale cały czas grzebałem max 0,5 m od motocykla.
: czw lut 10, 2011
autor: Abrams
Masę już masz z ramy z mocowania lihtbarów i wynika z tego że przez obudowę lampy
W zasadzie dodatkowej masy nie musisz robić schowaj przewody albo pod mocowanie gdzieś dokręć.
: czw lut 10, 2011
autor: Wróbelek
hmm nie dokońca:) Bo na przekaźniku mam oznaczenie do minusa:) I od tego zrobiłem kabel do minusa do akumulatora jak to odłączę to nie ma już więc z uchwytu nie idzie:)
: czw lut 10, 2011
autor: Abrams
To masz minus do przekaźnika, ale lihtbar świeci bo ma masę z ramy a rama ma minus z aku
: czw lut 10, 2011
autor: Wróbelek
czyli tamte zaizoluje kable i bedzie dobrze;)
[ Dodano: Czw Lut 10, 2011 ]
a ten kabel od przekaźnika może być podłączony do minusa od akumulatora?? W razie spięcia pójdzie bezpiecznik ten co jest na plusie czy może do tego kabla od minusa też zrobić bezpiecznik??
Sorki za pytania ale na elektryce znam się jak wół na gwiazdach
[ Dodano: Pią Lut 11, 2011 ]
Lightbary już mam zrobione;) Teraz nie zakładając nowego tematu mam kolejne 2 pytania:
1.co to jest za dynks przy gaźniku czy coś musi być do niego podłączone?? Bo dzisiaj zdejmowałem bak i zobaczyłem to; było zasyfione więc wyczyściłem.
2. Tu już gorzej
Gdy mam odpalony motor i zgaszone światła klakson ładnie chodzi ale gdy włączę światła i próbuję załączyć klakson nic się nie dzieje.
Miałem 2 klakson nowy to mówię podłącze go i jest jeszcze inaczej na zgaszonym moto działa a jak odpalę i chce go załączyć motocykl od razu gaśnie. Co jest przyczyną i gdzie szukać?
Piszę do was bo zawsze moge liczyć na trafne odpowiedzi
: pt lut 11, 2011
autor: Jockey
mwrobelek32 pisze:a ten kabel od przekaźnika może być podłączony do minusa od akumulatora??
Może być od minusa z aku, a może też być z jakiejkolwiek masy, która jest blisko przekaźnika (po co ciągnąć długie przewody).
mwrobelek32 pisze:W razie spięcia pójdzie bezpiecznik ten co jest na plusie czy może do tego kabla od minusa też zrobić bezpiecznik??
Prąd płynie poprzez plusowy przewód prądowy i na nim tylko się instaluje bezpiecznik, bo on ma zabezpieczyć odbiornik i cały obwód.
Instalowanie bezpiecznika na masie, czyli poza obwodem nie ma sensu, bo choć on się przepali, to do odbiornika i tak prąd będzie dochodził.
: pt lut 11, 2011
autor: Wróbelek
Wiem napisałem że lightbary zrobione;) Mase złapałem z śrubki czy ramie. Na początku nie chciało masy złapać ale przeleciałem papierem sciernym i odrazu złapało:) Zastanawia mnie ten klakson i to coś przy gaźniku:)
: pt lut 11, 2011
autor: Lecho
Jockey pisze:Prąd płynie poprzez plusowy przewód prądowy i na nim tylko się instaluje bezpiecznik, bo on ma zabezpieczyć odbiornik i cały obwód.
Jak to?
Przecież płyną elektrony, a nie protony, czyli płyną ujemne, czyli od minusa do plusa
:viva: :viva: :viva:
przyglądałem się dokładnie, płynęły do plusa
: pt lut 11, 2011
autor: crazytomi
To ja się podczepię, mam lightbary podłączone do pozycyjnych a co gorasza mam mijania też pod pozycjami, nie mam długich. Jak napiszę, że z przełącznika pozycja-mijania wychodzi mi niebieski z żółtymi paskami a do lampy już nie dochodzi tylko tam rzeźba jakaś i zmostkowany kabel pozycji na mijania i lighty to coś poradzicie? Ma ktoś do 800-ski schemat może
?
: sob lut 12, 2011
autor: miroslaf
Jestem tu od wczoraj i nie chcę za bardzo fachurzyć ale z tego co grzebałem trochę przy kablach to dobrze by było żeby lighty miały osobny łacznik lub przekażnik, może się zdarzyć że większeobciążenie prądowe uszkodzi styki przełącznika głównego, popprostu je upali. :/
: sob lut 12, 2011
autor: Wróbelek
http://www.bractwo-suzuki.com.pl/manual ... gradus.pdf sorki ze z innego forum ale według tego schematu robiłem:) A wie ktoś coś na temat tego gaznika?
: sob lut 12, 2011
autor: crazytomi
To ja wrzucę schemacik jaki znalazłem w sieci:
: sob lut 12, 2011
autor: Wróbelek
już wiem to co przy gaźniku to jest nadmiarowy i w kawasaki powiedzieli ze do do airboxa musi iść, a jeśli mam hyperchargera to odprowadzić wężykiem pod moto:)
: ndz lut 13, 2011
autor: Abrams
crazytomi pisze:To ja się podczepię, mam lightbary podłączone do pozycyjnych a co gorasza mam mijania też pod pozycjami, nie mam długich. Jak napiszę, że z przełącznika pozycja-mijania wychodzi mi niebieski z żółtymi paskami a do lampy już nie dochodzi tylko tam rzeźba jakaś i zmostkowany kabel pozycji na mijania i lighty to coś poradzicie? Ma ktoś do 800-ski schemat może
?
Jaka 800 który rocznik i z którego rynku mam troszkę schematów
: wt lut 15, 2011
autor: crazytomi
Abrams pisze:aka 800 który rocznik i z którego rynku mam troszkę schematów
Rocznik 97 i chyba na rynek holenderski jak dobrze pamiętam.
: czw mar 24, 2011
autor: Luzak
Ostatnio gdy byłem w serwisie na przeglądzie poprosiłem żeby przy okazji wymienili żarówkę w lightbarze bo się przepaliła. A że było to na jesieni i właściwie od tamtej pory nie jeździłem to nie widziałem, że coś dziwnie świeci po tej wymianie.
Otwieram oprawę, wyjmuję żarówkę i ...... nie mogłem uwierzyć. H3 (OK), 70 W (lekka przesada) i teraz najlepsze: 24 V. Masakra. Wsadzili co mieli pod ręką.