vn800 drifter opony TL + dętki?
: wt sty 05, 2021
Dzień dobry,
Od dwóch dni szukam opon do mojego driftera, i wychodzi na to że jak to mawiał Ferdek: w tym kraju nie ma opon do mojego motocykla...
Wymiary, wiadomo: przód 130/90-16 67H, tył 140/90-16 71H. Nie chcę kombinować z zakładaniem szerszej opony na tył.
Na przód chciałbym mieć biały pas, na tył cała czarna bo jest łańcuch więc nigdy tego nie doczyszczę, no i tu zaczyna się zabawa.
Niby opony które wymagają dętki mają być tańsze- wszystko fajnie tylko że takich opon NIE MA, bądź są błędnie reklamowane jako opony TL/TT gdzie producent na swojej oficjalnej stronie twierdzi że opony są wyłącznie TL. Po to producenci stosują oznaczenia TL oraz TT aby się do tych informacji stosować. Znalazłem wiele postów na forach gdzie ludzie pakują dętki do opon bezdętkowych- wszystko fajnie, ale dlaczego w całym internecie nie ma oficjalnych testów takiego połączenia i dlaczego nigdzie się o tym oficjalnie nie wspomina? Chciałbym przeczytać wypowiedź Bridgestone, Dunlop czy Shinko gdzie twierdzą "pakuj dętki do bezdętkowej, będzie spoko". Chyba że jest tu jakiś raider który od 10 lat korzysta z takiego połączenia i mi potwierdzi że w ciągu 10 lat swojej jazdy nie zauważył problemów.
Odnośnie samego wyboru firmy:
Metzelery - mam uprzedzenie. Tata w swoim xvz1300rstdl 4 dni temu zauważył że opona ME880 rozwarstwia się sama z siebie, odchodzą płaty gumy z bieżnika w 3 różnych miejscach, gdzie wiadomo że takim moto to się jeździ dla przyjemności a nie driftuje więc nigdy coś takiego nie powinno mieć miejsca. Ciśnienie było sprawdzane na bieżąco w ciągu całego roku. Więc metzelera (mimo tego że obecnie nowy model ME888 jest chętnie kupowany) raczej wolał bym uniknąć. Dodam tylko, że na oficjalnej stronie metzelera wszystkie opony są oznaczone jako TL- więc dętki do takiej nie włożę.
Więc pytanie do was- jak wy jeździcie i z czego korzystacie?
Na koniec dodam tylko, że u mnie w moto w chwili obecnej na przodzie jest Continental milestone cm1, i na tej oponie jest napisane TL/TT i jest z 2011 roku.
A na tyle- wstyd się przyznać - mam Dunlop d404 z 2004 roku z napisem TubeType.
Czy znajdę gdzieś komplet opon TT od jednego producenta z identycznym bieżnikiem, które są nie starsze niż 2017 rok, przód ww a tył cała czarna za mniej niż 900 zł?
Od dwóch dni szukam opon do mojego driftera, i wychodzi na to że jak to mawiał Ferdek: w tym kraju nie ma opon do mojego motocykla...
Wymiary, wiadomo: przód 130/90-16 67H, tył 140/90-16 71H. Nie chcę kombinować z zakładaniem szerszej opony na tył.
Na przód chciałbym mieć biały pas, na tył cała czarna bo jest łańcuch więc nigdy tego nie doczyszczę, no i tu zaczyna się zabawa.
Niby opony które wymagają dętki mają być tańsze- wszystko fajnie tylko że takich opon NIE MA, bądź są błędnie reklamowane jako opony TL/TT gdzie producent na swojej oficjalnej stronie twierdzi że opony są wyłącznie TL. Po to producenci stosują oznaczenia TL oraz TT aby się do tych informacji stosować. Znalazłem wiele postów na forach gdzie ludzie pakują dętki do opon bezdętkowych- wszystko fajnie, ale dlaczego w całym internecie nie ma oficjalnych testów takiego połączenia i dlaczego nigdzie się o tym oficjalnie nie wspomina? Chciałbym przeczytać wypowiedź Bridgestone, Dunlop czy Shinko gdzie twierdzą "pakuj dętki do bezdętkowej, będzie spoko". Chyba że jest tu jakiś raider który od 10 lat korzysta z takiego połączenia i mi potwierdzi że w ciągu 10 lat swojej jazdy nie zauważył problemów.
Odnośnie samego wyboru firmy:
Metzelery - mam uprzedzenie. Tata w swoim xvz1300rstdl 4 dni temu zauważył że opona ME880 rozwarstwia się sama z siebie, odchodzą płaty gumy z bieżnika w 3 różnych miejscach, gdzie wiadomo że takim moto to się jeździ dla przyjemności a nie driftuje więc nigdy coś takiego nie powinno mieć miejsca. Ciśnienie było sprawdzane na bieżąco w ciągu całego roku. Więc metzelera (mimo tego że obecnie nowy model ME888 jest chętnie kupowany) raczej wolał bym uniknąć. Dodam tylko, że na oficjalnej stronie metzelera wszystkie opony są oznaczone jako TL- więc dętki do takiej nie włożę.
Więc pytanie do was- jak wy jeździcie i z czego korzystacie?
Na koniec dodam tylko, że u mnie w moto w chwili obecnej na przodzie jest Continental milestone cm1, i na tej oponie jest napisane TL/TT i jest z 2011 roku.
A na tyle- wstyd się przyznać - mam Dunlop d404 z 2004 roku z napisem TubeType.
Czy znajdę gdzieś komplet opon TT od jednego producenta z identycznym bieżnikiem, które są nie starsze niż 2017 rok, przód ww a tył cała czarna za mniej niż 900 zł?