Witam Panowie,
wiem, że temat już był, ale są one dość mocno przestarzałe, stąd postanowiłem napisać nowy.
Natrafiłem w internecie na podnóżki dla kierowcy, niby dedykowane do VN 800 Classic, a zawsze chciałem takie sobie sprawić. Co o tym sądzicie? Będzie to pasować jakoś czy wymaga to przeróbek? Pytam, bo nie chcę wywalić kasy w błoto, ponieważ przeróbki to rzecz nie dla mnie.
https://allegro.pl/oferta/podnozki-pode ... 0212700390
Przy okazji chciałem zapytać jak wygląda sprawa zmiany manetek.
Znalazłem takie coś:
https://allegro.pl/oferta/manetki-chrom ... 7598224350
Czy to faktycznie pasuje i jak wygląda sprawa z montażem?
Rozumiem, że mam brać manetki z rollgazem, tak?
Podnóżki dla kierowcy oraz zmiana manetek.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: sob lut 15, 2020
- Motocykl: VN800 Classic
- Skrobel
- Posty: 2585
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Re: Podnóżki dla kierowcy oraz zmiana manetek.
Zacznę od podestów, bo ten temat sam ćwiczyłem w czasach osiemsetki.
Ta oferta, którą wrzuciłeś wygląda jak podesty HigwayHawk. One mają dwie wady
1. Sposób montażu oraz regulacja pochylenia (na śrubę z wielowypustem) wymusza znaczne odsunięcie podestu od ramy motocykla. Nie mogę znaleźć dobrego zdjęcia żeby to zobrazować, ale zerknij tutaj:
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... g&usqp=CAU
Kiedy się przyjrzysz dokładniej, to zobaczysz, że podest jest właściwie poza dźwignią zmiany biegów. Z drugiej strony jest tak samo, żeby sięgnąć do hamulca, trzeba przesunąć nogę z podestu w stronę silnika.
2. Martwiłbym się o kwestię wytrzymałości tego punktu regulacyjnego. Często zdarza mi się unosić du*ę z siodła na wybojach. Wtedy ciężar ciała opieram na podestach właśnie. W takiej konstrukcji nieco obawiałbym się tego, że ta śruba się podda przy większym obciążeniu - bądź co bądź jest to duża dźwignia.
Ja ostatecznie do 800 kupiłem podesty dedykowane Cobry, tyle że nie ma ich w PL. Swoje ściągałem ze Stanów normalnie z Ebaya.
https://www.ebay.com/itm/Cobra-Floorboa ... 4486006889 (nie mam pojęcia skąd taka cena!)
Tutaj mocowanie masz tylko w jeden sposób bez regulacji, za to bezpośrednio do fabrycznych setów kawasaki. Były bardzo porządne i wytrzymałe, a przy tym umiejscowione przy samej ramie. O ile pamiętam musiałem przestawić dźwignię zmiany biegów, bo but nie mieścił mi się między podest a dźwigienkę (ale to też łatwo reguluje się cięgnem albo wielowypustem, a poza tym wydaje mi się, że ta sama regulacja będzie konieczna przy każdym podeście).
Możesz też poszukać fabrycznych podestów do Vulcana 800 Drifter. W tej wersji zamiast podnóżków były normalne, fabryczne podesty i - co najważniejsze - dźwignia zmiany biegów była w formie "kołyski" - czyli można było zmieniać bieg w górę piętą, a nie palcami. Przy podestach rewelacyjna sprawa.
Ale od razu mówię, że temat jest bardzo rzadki - od lat nie widziałem nawet używanych podestów do tych motocykli...
Ta oferta, którą wrzuciłeś wygląda jak podesty HigwayHawk. One mają dwie wady
1. Sposób montażu oraz regulacja pochylenia (na śrubę z wielowypustem) wymusza znaczne odsunięcie podestu od ramy motocykla. Nie mogę znaleźć dobrego zdjęcia żeby to zobrazować, ale zerknij tutaj:
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... g&usqp=CAU
Kiedy się przyjrzysz dokładniej, to zobaczysz, że podest jest właściwie poza dźwignią zmiany biegów. Z drugiej strony jest tak samo, żeby sięgnąć do hamulca, trzeba przesunąć nogę z podestu w stronę silnika.
2. Martwiłbym się o kwestię wytrzymałości tego punktu regulacyjnego. Często zdarza mi się unosić du*ę z siodła na wybojach. Wtedy ciężar ciała opieram na podestach właśnie. W takiej konstrukcji nieco obawiałbym się tego, że ta śruba się podda przy większym obciążeniu - bądź co bądź jest to duża dźwignia.
Ja ostatecznie do 800 kupiłem podesty dedykowane Cobry, tyle że nie ma ich w PL. Swoje ściągałem ze Stanów normalnie z Ebaya.
https://www.ebay.com/itm/Cobra-Floorboa ... 4486006889 (nie mam pojęcia skąd taka cena!)
Tutaj mocowanie masz tylko w jeden sposób bez regulacji, za to bezpośrednio do fabrycznych setów kawasaki. Były bardzo porządne i wytrzymałe, a przy tym umiejscowione przy samej ramie. O ile pamiętam musiałem przestawić dźwignię zmiany biegów, bo but nie mieścił mi się między podest a dźwigienkę (ale to też łatwo reguluje się cięgnem albo wielowypustem, a poza tym wydaje mi się, że ta sama regulacja będzie konieczna przy każdym podeście).
Możesz też poszukać fabrycznych podestów do Vulcana 800 Drifter. W tej wersji zamiast podnóżków były normalne, fabryczne podesty i - co najważniejsze - dźwignia zmiany biegów była w formie "kołyski" - czyli można było zmieniać bieg w górę piętą, a nie palcami. Przy podestach rewelacyjna sprawa.
Ale od razu mówię, że temat jest bardzo rzadki - od lat nie widziałem nawet używanych podestów do tych motocykli...
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
-
- Posty: 9
- Rejestracja: sob lut 15, 2020
- Motocykl: VN800 Classic
Re: Podnóżki dla kierowcy oraz zmiana manetek.
Dziękuję za odpowiedź.
Tak wysunięty podest sprawia że zmiana biegów będzie trochę utrudniona, i będzie wymagała przesuwania stopy za każdym razem. Co do tych od Cobry, to cóż, cena zwala z nóg, chyba podziękuję.
Spróbuję coś poszukać jeszcze ale pewnie za dużo nie zdziałam i odpuszczę temat.
Tak wysunięty podest sprawia że zmiana biegów będzie trochę utrudniona, i będzie wymagała przesuwania stopy za każdym razem. Co do tych od Cobry, to cóż, cena zwala z nóg, chyba podziękuję.
Spróbuję coś poszukać jeszcze ale pewnie za dużo nie zdziałam i odpuszczę temat.
Kto jest online
Jest 3 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości
Dzisiaj urodziny obchodzą
- Larry (38)
- Stefania (61)
- Wesiero (42)
- bamsejery71 (53)
- jarekft (49)