Na skład mieszanki oprócz regulacji śrubką przepływu, wpływ też ma poziom paliwa w komorze pływaka w gaźniku. I regulację gaźnika trzeba zacząć od jego sprawdzenia.
Nie kombinował bym ze zmianą wartości cieplnej świec. Na zagranicznych forach znalazłem sugestię zmiany wartości cieplnej świecy na CR6E jedynie dla tylnego cylindra. Bo drugi gar potrafi zasmolić świecę.
A świeca którą pokazałeś, to przód czy tył ?
Filtr powietrza, gaźnik i wydechy tworzą taki zestrojony układ. Zmiana w jednym ciągnie konsekwencje dalej. Nawiercając trochę kominy odprężyłeś trochę układ wydechowy. Zmieniła się prędkość przepływu gazów. Przy przelotowym filtrze powietrza K&N było by to jeszcze bardziej odczuwalne. Fajnie to widać odpalając bez filtra powietrza i airboxa. Lekkie dodanie gazu i kichanie i prychanie w gaźnik. Nic nie spowalnia i ogranicza dopływu powietrza i powstaje bardo uboga mieszanka. U Ciebie nie kicha w gaźnik, więc dramatu ze składem mieszanki nie ma. Możesz pokusić się o korektę dla poprawy koloru świec, wykręcając tak z pół obrotu. Ciężko zgadnąć, bo określenie dla wydechu„ kilka otworów” jest nie do wyczucia.
Kolor kolorem, ale zbyt uboga mieszanka ma wyższą temperaturę.
Problem jest z dostępem do śruby regulacyjnej. Jest w tak szpetnym miejscu że albo specjalny kątowy wkrętak, albo demontaż zbiornika, airboxa i gaźnika. Fabrycznie na tej regulacji jest plomba którą trzeba wydłubać. Jeśli u Ciebie jej nie ma, to znaczy że było już coś grzebane. A wtedy warto sprawdzić jak faktycznie jest ustawiona względem instrukcji. Trzeba delikatnie wkręcać do pierwszego oporu dokładnie licząc obroty ile się wkręciło. Nie wykręcaj jej całkiem, a jeśli już, to ostrożnie, bo łatwo zgubić sprężynkę i maleńki uszczelniający oring.
Śruba regulacyjna nie działa tylko na skład mieszanki wolnych obrotów. Nawet gdy zaczyna unosić się przepustnica i iglica dla dyszy głównej, do pewnych obrotów ta regulacja ma wpływ na skład mieszanki. Fajna animacja działania gaźnika może się przyda.
https://www.youtube.com/watch?v=-B-fLDOBqzo