Strona 1 z 1

Dziwne wibracje

: czw sie 11, 2022
autor: Cezar
Słuchajcie, zaczynają mnie niepokoić dwie rzeczy w moim maluszku....
Słabo pali jak jest ciepły.... Bywa, że po tankowaniu muszę go przepchnąć i kilka minut poczekać. Potem już na dotyk.
I druga sprawa, o którą bardziej się obawiam.
Od pewnego czasu, przy pewnych obrotach, drży/wibruje. I jest to coraz bardziej odczuwalne...
Na wszystkich biegach tak się dzieje.
Na niższych ciężko mi dokładnie określić prędkość ale na 4 przy 85-90, na 5 ok. 105-110.
Wiem, że ciężko na podstawie tego lakonicznego opisu, ale może ktoś miał podobnie. Czy cuś....

Re: Dziwne wibracje

: pt sie 12, 2022
autor: Wydminianin
Co do utrudnionego palenia na ciepłym- kiedy regulowałeś zawory?

Re: Dziwne wibracje

: pt sie 12, 2022
autor: Cezar
Wydminianin pisze:
pt sie 12, 2022
Co do utrudnionego palenia na ciepłym- kiedy regulowałeś zawory?
No właśnie nie regulowałem...a jeżdżę nim od zeszłego sezonu....

Re: Dziwne wibracje

: pt sie 12, 2022
autor: Tex66
- Takie pomocne rady z Facebook-a Kawasaki VN 800 jak ta poniżej to sobie odpuść:
Jeździć można (moim zdaniem) ale raczej samemu mu się nie poprawi a będzie gorzej, cokolwiek powoduje te problemy. Pytanie kiedy sam stwierdzisz że to już dalej nie jest akceptowalne”.
Konkluzja z cytatu: „Jeździć można ……….. a będzie gorzej”. :wall:

Tu podobny przykład radosnej twórczości tego samego autora z Facebook-a:
Z zaworami różnie może być, jeżeli dawno nie były sprawdzane i luzy wyszły poza normę, to są historie nt. VN800 o spotkaniach tłoka z zaworkiem co nie kończyło się pomyślnie dla silnika”.
Ten fachowiec z Facebook-a nie ma zielonego pojęcia o czym pisze.

Zbyt duże czy zbyt małe luzy zaworowe ogólnie skutkują:
- przepalaniem grzybka zaworu;
- pęknięciem zmęczeniowym w obszarze mocowania zacisku zaworu;
- przegrzaniem i nadpaleniem kanału zaworu;
- wygięciem zmęczeniowym trzonka zaworu;
- zniszczeniem prowadnicy zaworu i w końcu złamaniem końca trzonka zaworu;
- pęknięciem zmęczeniowym na przejściu grzybka w trzonek zaworu.
Konsekwencje uszkodzenia zaworów na pracę silnika to już inna kwestia.

Natomiast:
Powodem spotkania tłoka z zaworami to „bałagan” w rozrządzie a nie większe czy mniejsze luzy zaworowe.

A grzebanie przy vulcanie to sama przyjemność”, niech sobie grzebie przy swoim, a to co napisał to to, że jedynie potrafi naprawić kranik i wyczyścić gaźnik i następnie go wyregulować oraz że jest po regulacji zaworów (niekoniecznie sam to zrobił).

Jeżeli wibracje są odczuwalne od samego silnika jak sam napisałeś: „niemal na pewno silnik. Przy określonych obrotach...”, to temat poważny i w dalszej konsekwencji może to grozić jego zatarciem (ostateczność).
Jeszcze jedno co napisałeś: „I jest to coraz bardziej odczuwalne...” – czyli co?
- zjawisko (wibracja) – nasila się od pewnego czasu!

Zastanów się tylko i sam sobie odpowiedz co powinieneś zrobić przy takich objawach:
- wibracje są, ale nasilają się w czasie płynnej jazdy przy większych prędkościach;
- wibracje są odczuwalne, ale zdecydowanie nasilają się bardziej podczas przyśpieszania bez względu na przełożenie.
Więc póki co, odpuść sobie jazdę do czasu zlokalizowania usterki i jej usunięcia.

Najgorsze co mogłoby być a skutkuje właśnie nasilającymi się wibracjami przy wzroście obrotów to:
- łożyska wału korbowego;
- panewki;
- przycinający się jeden z tłoków w cylindrze;
Jest to najczarniejszy scenariusz, ale możliwy.

Masz motocykl, który ma 25 lat, zajrzyj do tych elementów, bo później to już silnik do remontu kapitalnego lub wymiany.
Powodzenia
P.S.
Słabo pali jak jest ciepły” – temat prosty - wielokrotnie opisywany na Forum (przyczyna - między innymi luzy zaworowe).

Re: Dziwne wibracje

: pt sie 12, 2022
autor: Cezar
Bardzo dziękuję za konkrety😊
Przykładem sprawdzonego warsztatu w centrum naszego kraju😊

Re: Dziwne wibracje

: ndz sie 14, 2022
autor: Cezar
Tax66, czyli podstawa na chwilę obecną to rozłożenie silnika i sprawdzenie, co mu dolega??

Re: Dziwne wibracje

: pn sie 15, 2022
autor: Tex66
Wszystko na PW