Strona 1 z 1

Łożysko pompy wody

: wt sie 16, 2022
autor: wladl
W otworze inspekcyjnym pod silnikiem zaczęły pojawiać się krople płynu chłodzącego. Uszczelniacz do wymiany. Nie rozbierałem jeszcze maszyny, czekam na części. Sam uszczelniacz do VN800 jest taki sam jak w VN750 VN15 i VN1500.
Więc krąg potencjalnej wiedzy powinien być szerszy :) Zakładam optymistycznie że łożysko pod uszczelniaczem nie dostało. Ale.. gdyby.. pomijam już sposób dostania się do niego, to czy ktoś zna jego rozmiar ?? Wg instrukcji serwisowej teoretycznie montowane jest na zewnątrz. Na pi razy oko, patrząc na rozmiary uszczelniacza i rozmiary łożysk wychodzi mi że jest to 6001.
Strona sklepu kawasaki już nie lubi mojego roczniku motocykla. Jak rozbiorę, to zmierzę, ale chciałbym wiedzieć jeszcze przed demontażem.
Jeśli ktoś obił się o temat i ma jakąś wiedzę w tej materii to będę wdzięczny :)

Re: Łożysko pompy wody

: wt sie 16, 2022
autor: Wydminianin
https://sklepmoto46.pl/kawasaki/diagram ... ,crankcase
Jeżeli dobrze widzę, to część o nr 92045b, faktycznie łożysko 6001, ale mogę się mylić 😁

Re: Łożysko pompy wody

: wt sie 16, 2022
autor: wladl
Dzięki, to jest to !! :yeee: Zapomniałem o tej stronie.

Re: Łożysko pompy wody

: wt kwie 11, 2023
autor: Jenak
Witam
Czy łożysko wymieniałeś?
Jeżeli tak , to czy trzeba rozbierać na pół silnik ,żeby wymienić?

Re: Łożysko pompy wody

: wt kwie 11, 2023
autor: wladl
Tak, łożysko też dostało. Jest małe i głęboko osadzone, pewien problem z wyjęciem był. Silnik zostaje w ramie bez ruszania. Po kolei jak to ja robiłem. Najpierw usunąłem blaszki trzymające kulki, potem na pneumatyczną wysoko obrotową szlifierkę wylądował cienki frez z przedłużającym trzpieniem. Średnica frezu około 3-4 mm, użyłem takich ze spiralnym ostrzem i zwężających się ku końcowi, biorą stal łożyskową jak masło. Chyba że będziesz dysponował tak małym ściągaczem do wewnętrznych łożysk, wtedy problem z bani.
Oczywiście trzeba jak najlepiej zabezpieczyć wszystko aby opiłki nie dostały się potem do obiegu olejowego!! Po kolei nacięte i usunięte bieżnie i kulki. Simmering olejowy od silnika jest około 1cm głębiej, ale trzeba uważać aby nie zajechać.
Sam uszczelniacz ze sprężynką kupowałem w zamienniku, zdaje się Turmaxa. Natomiast koło wodne ( impeller) z ceramiczną bieżnią brałem w oryginale bo nie występowało razem w zestawie naprawczym .
Trzeba jedynie zdemontować jeden komin, łącznik ramy, podest lub podnóżek i dźwignią hamulca nożnego, no i uszczelkę do pokrywy sprzęgła posiadać. O płynie chłodniczym i oleju i ich wcześniejszym upuszczeniu już nie wspominam. Przy okazji wymieniłem też łożysko wyciskowe na sprzęgle, jest takie same, tylko odkryte, jak na wałku pompy wody.
Powodzenia :)

Re: Łożysko pompy wody

: wt kwie 11, 2023
autor: Jenak
Dzięki za odpowiedź.
Jeszcze jedno mam pytanko , czyli wałek pompy wody wychodzi bez problemu do " przodu" ? Nie jest zabezpieczony jakimś pierścieniem ?

Re: Łożysko pompy wody

: śr kwie 12, 2023
autor: wladl
Zdejmujesz tylko koło wodne i uszczelniacz. Walek i łożysko zostają w bloku silnika. Widać to na rysunkach w manuału. Jest zabezpieczony i nie do wyjęcia bez rozbierania silnika.
Dlatego opisalem zabawę z frezowaniem łożyska.

Re: Łożysko pompy wody

: śr kwie 12, 2023
autor: Jenak
I wszystko jasne 😊, dzięki za odpowiedź.