Kolejny odcinek z serii – wiedza co niektórych na „grupce” VN 800.
Poczytać dla poprawienia humoru można ale w żadnym wypadku nie zalecałbym osobiście korzystania z pomocy „fachowca”.
Pamiętacie kolegę który lubi grzebać w VN 800 zwłaszcza w czyichś?
- Nie?
- To przypomnienie „fachowca” i bredni które wypisywał na temat sprzęgła w VN 800: viewtopic.php?f=49&t=15601
Teraz uznał, że ma pojęcie o wymianie rozrządu w VN 800, o wymianie której to wymiany sam nigdy nie robił o czym ostatecznie sam napisał na końcu postu.
Wiedzy merytorycznej - brak, znajomości procedur instrukcyjnych – brak, praktyki – brak, ale chętnie wymieni komuś rozrząd w VN 800 bo lubi grzebać w VN 800, zwłaszcza czyichś.
No to zaczynamy ………………….
I mamy pierwszą rewelację:
„Bodajże między 70-80k podaje książka” – że wymienia się rozrząd.
Otóż żadna Instrukcja Serwisowa, żadnego modelu Vulcana nie podaje kiedy wymienia się rozrząd.
Przekazana natomiast jest w każdej Instrukcji Serwisowej wiedza co i jak sprawdzamy odnośnie rozrządu, a jeżeli coś różni się to od limitu serwisowego to jest napisane jak dany element wymienić lub poprawić/przeszlifować jak na przykład gniazda zaworów.
„I chyba nawet silnika nie trzeba wyciągać”- już taki komentarz świadczy, że nigdy sam nie wymieniał rozrządu i nie ma o tym pojęcia, wystarczy słowo „chyba” i mamy obraz wiedzy fachowca od VN 800 i lubiącego grzebać w VN 800, zwłaszcza czyichś.
Jest też i pozytywny objaw, kolega który lubi grzebać zwłaszcza w czyichś VN 800 czyta posty na Forum Vulcaneria.
Na pewno przeczytał: viewtopic.php?f=54&t=15166
Jest co prawda taki zapis w Instrukcji Serwisowej VN2k, że przy wymianie łańcucha rozrządu zaleca się wymianę wałków rozrządu i wału korbowego. Oczywiście że zalecenie to można potraktować z bardzo dużym dystansem, jedynie co można, to sprawdzić luzy nasadek wałków oraz zużycie krzywek wałka czy też bicia wzdłużne wałków.
Żadna Instrukcja Serwisowa i Katalog Części dowolnego modelu VN-a nie wymienia wału korbowego jako elementu rozrządu.
- Więc co?
- Chce porównywać VN 2000 z VN 800?
Niech „fachowiec od grzebania w czyichś VN 800” swój głupi ironiczny uśmiech i takowe też komentarze oraz próbę porównywania VN2k z VN 800 zostawi dla siebie i śmieje się jedynie ze swojej kompletnej niewiedzy.
Twierdzi „Żeby ogarnąć rozrząd w VN 1500 trzeba wyciągać silnik” – kolejna rewelacja.
Jaka jest różnica w wymianie elementów rozrządu w VN 800 i VN 1500 gdzie w obu przypadkach wałki rozrządu są w głowicy silnika?
- Żadna!
Rozrząd w VN 800 jest rozrząd OHC a dokładnie SOHC co znaczy że jest pojedynczy wałek w głowicy cylindra, w VN 1500 jest identycznie. W każdym z tych modeli, każdy łańcuch ma po dwie prowadnice i po jednym napinaczu łańcucha. Żeby zdemontować prowadnice i napinacz w żadnym z tych modeli nie trzeba zdejmować silnika z ramy, podobnie jest przy wymianie łańcuchów rozrządu.
Teraz będzie ciekawe ……………..
Przy montażu napędzającego koła zębatego producent (fabrycznie) nie stosował i nie zalecał stosowania jakiegokolwiek kleju a jedynie nałożenie cienkiej warstwy dwusiarczku molibdenu (jest to smar stały a nie żaden klej) i dokręcenie nakrętki z siła 127Nm.
A „fachowiec” nawet w „trzech chłopa” i dźwignią 1,5 m na kluczu nie dali rady odkręcić nakrętki dokręconej siłą 127 Nm?
Nawet jakby popie…li gwint prawoskrętny z lewoskrętnym to przy takiej sile gwint wewnętrzny nakrętki (92015-1963) M20 z 8 zwojami zostałby zerwany, chyba że to takie „trzy chłopa”.
I na końcu sam potwierdził, że rozrządu nigdy nie robił ale chętnie pogrzebie w czyimś VN 800.
Wiedzy merytorycznej jak widać po komentarzach ma kompletny brak i dać takiemu wymienić rozrząd a co ważniejsze następnie go ustawić to resztę można dopowiedzieć sobie samemu.
„Fachowiec” od grzebania w VN 800 ma pojęcie o mechanice motocyklowej jak „jeż o lutowaniu”!
P.S.
Może kiedyś jeszcze trafi na Forum Vulcaneria, znajdzie i przeczyta ten post, chętnie podejmę merytoryczną dyskusję na temat zaproponowany przez „znawcę” VN 800, który tak chętnie chce pomagać grzebiąc w czyichś motocyklach.
Wymiana rozrządu w VN 800 – porady i chęć jego wymiany najlepiej komuś.
- artix
- Posty: 1169
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: Wymiana rozrządu w VN 800 – porady i chęć jego wymiany najlepiej komuś.
Tex, żeby zdemontować pokrywę tylnej głowicy w 1500 czy 1600, trzeba opuścić silnik. Pomiędzy ramą a pokrywą jest niewiele miejsca, nawet po odkręceniu śrub, nie uniesie się jej na tyle wysoko, żeby zeszła z gara. Można wyjąć silnik, tylko po co? Podejrzewam, że w VN800 będzie podobnie.
- Wydminianin
- Posty: 541
- Rejestracja: ndz mar 06, 2016
- Miejscowość: Wydminy (na Mazurach)
- Motocykl: VN2000 Classic LT '07 Honda Deauville 650 '03
- VROC: 0
Re: Wymiana rozrządu w VN 800 – porady i chęć jego wymiany najlepiej komuś.
No właśnie w VN800 nie ma takiej potrzeby. Da się, choć trzeba trochę pokręcić pokrywą aby właściwie się ustawiła. Wiem, bo to przerabiałem w swoim, nie czyimśartix pisze: ↑wt lut 07, 2023Tex, żeby zdemontować pokrywę tylnej głowicy w 1500 czy 1600, trzeba opuścić silnik. Pomiędzy ramą a pokrywą jest niewiele miejsca, nawet po odkręceniu śrub, nie uniesie się jej na tyle wysoko, żeby zeszła z gara. Można wyjąć silnik, tylko po co? Podejrzewam, że w VN800 będzie podobnie.
Jarek
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Wymiana rozrządu w VN 800 – porady i chęć jego wymiany najlepiej komuś.
Artix
Tak jak napisałeś, żeby zdjąć pokrywy, zwłaszcza z tylnego cylindra nie trzeba zdejmować silnika z ramy, można go delikatnie opuścić na jedną stronę gdyż ramy są skręcane po odkręceniu mocowań (najlepiej na lewą stronę). W VN 1500 bo o nim mowa w poście wystarczy też go delikatnie opuścić na jedna stronę.
Mógłbym wrzucić zdjęcie ze wszystkimi ramami modeli VN 1500 ale mi się nie chce.
Kto chętny może sprawdzić w katalogu części danego modelu VN 1500 żeby się przekonać że:
VN-88 (VN-88SE) – skręcana;
VN 15 – skręcana;
VN 1500 Classic (na gaźniku) – skręcana;
VN 1500 Classic FI – skręcana;
VN 1500 Classic Tourer / Nomad (na gaźniku) – skręcana;
VN1500 Classic Tourer FI /Nomad FI – skręcana;
VN 1500 Drivter – skręcana;
VN 1500 Mean Streak – skręcana.
We wszystkich tych modelach dolną dowolną kołyskę możemy odkręcić i delikatnie opuścić silnik po odkręceniu mocowań silnika do ramy. Po delikatnym przekoszeniu silnika mamy dojście do wszystkiego.
W VN 800 jest jeszcze prościej.
P.S.
Widzę, że jest zainteresowanie wiec będą następne części o merytoryczności na Facebook-ach, całych tych „grupkach”. Wszystko będzie zależało jak i czym ktoś tam „błyśnie” z wiedzą.
Tak jak napisałeś, żeby zdjąć pokrywy, zwłaszcza z tylnego cylindra nie trzeba zdejmować silnika z ramy, można go delikatnie opuścić na jedną stronę gdyż ramy są skręcane po odkręceniu mocowań (najlepiej na lewą stronę). W VN 1500 bo o nim mowa w poście wystarczy też go delikatnie opuścić na jedna stronę.
Mógłbym wrzucić zdjęcie ze wszystkimi ramami modeli VN 1500 ale mi się nie chce.
Kto chętny może sprawdzić w katalogu części danego modelu VN 1500 żeby się przekonać że:
VN-88 (VN-88SE) – skręcana;
VN 15 – skręcana;
VN 1500 Classic (na gaźniku) – skręcana;
VN 1500 Classic FI – skręcana;
VN 1500 Classic Tourer / Nomad (na gaźniku) – skręcana;
VN1500 Classic Tourer FI /Nomad FI – skręcana;
VN 1500 Drivter – skręcana;
VN 1500 Mean Streak – skręcana.
We wszystkich tych modelach dolną dowolną kołyskę możemy odkręcić i delikatnie opuścić silnik po odkręceniu mocowań silnika do ramy. Po delikatnym przekoszeniu silnika mamy dojście do wszystkiego.
W VN 800 jest jeszcze prościej.
P.S.
Widzę, że jest zainteresowanie wiec będą następne części o merytoryczności na Facebook-ach, całych tych „grupkach”. Wszystko będzie zależało jak i czym ktoś tam „błyśnie” z wiedzą.
Tex66
- artix
- Posty: 1169
- Rejestracja: wt cze 05, 2018
- Miejscowość: Inowrocław
- Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
- VROC: 38561
Re: Wymiana rozrządu w VN 800 – porady i chęć jego wymiany najlepiej komuś.
Do ustawienia rozrządu na każdym garze i tak trzeba dostać się do korka pod którym są oznaczenia położenia wału, także lewa strona silnika musi być rozgrzebana i gitara, bo po lewej stronie robi się sporo miejsca, zdemontowanie kołyski i śrub mocujących umożliwi opuszczenie serducha, żeby zdjąć te nieszczęsne pokrywy. Fajnie, że w VN800 nie trzeba marnować czasu na te wszystkie manewry. W 2k też niestety trzeba opuścić silnik. Sam widzisz Tex, że speców od nie swoich sprzętów co nie miara, darmowe doradztwo w necie kwitnie, także znowu wracamy do korzeni, czyli chcieć, wiedzieć, zrobić w imię złotej zasady "chcesz mieć dobrze zrobione, zrób to sam"
Ps. może komuś się przyda, zmieniając łańcuchy rozrządu przy okazji wymieniamy filterki HLA, 2szt na głowicę, 41zł/szt. Lepiej dmuchać na zimne, albo już na gorące
Ps. może komuś się przyda, zmieniając łańcuchy rozrządu przy okazji wymieniamy filterki HLA, 2szt na głowicę, 41zł/szt. Lepiej dmuchać na zimne, albo już na gorące
Kto jest online
Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości