Strona 1 z 1
Korek sitkowego filtra oleju VN 800
: pn lip 31, 2023
autor: MW-750
Od pół roku mam VN800 i przyszła pora wymienić olej. Postanowiłem zrobić to samemu gdyż jest to proste. Sama wymiana oleju z wymianą filtra znajdującego się z przodu silnika zajęła mi nie więcej niż 15 minut. Niestety prawie godzinę straciłem na odkręcenie korka sitkowego filtra oleju znajdującego się po lewej stronie korpusu silnika na wysokości belki ramy. Ostatecznie korek udało mi się odkręcić ale został on mocno poturbowany i szukam takiego. Do tego bocznego filtra warto było zajrzeć, gdyż znalazłem w nim kilka różnych większych fuzli. Myślałem, że to tylko w moim motocyklu był problem z wykręceniem tego korka, ale ostatnio podjechał do mnie brat ze swoim VN800 aby jemu też zmienić olej. Niestety powtórzyła się sytuacja z korkiem. Na prośbę brata aby nie poniszczyć korka wstrzymaliśmy się z wymianą oleju i szukam pomysłu jak taki korek odkręcić aby go nie zniszczyć.
PS. No i szukam takiego korka dla siebie bo nie wiem kiedy mój zacznie puszczać olej
https://8.allegroimg.com/s1024/0c7300/2 ... 2b88554188
Re: Korek sitkowego filtra oleju VN 800
: wt sie 01, 2023
autor: artix
Nie ty pierwszy miałeś problem z odkręceniem filtra siatkowego. Niestety nikt nie używa klucza dynamometrycznego i dokręca nakrętkę "na oko", a tam wystarczy tylko 20Nm oraz posmarowanie oringa i gwintu olejem przed dokręcaniem. Dobra nasadka i nie ma problemu z odkręcaniem, płaski klucz zdemoluje korek. Aluminiowy korek można delikatnie napawać TIGiem i go zrekonstruować pod właściwą nasadkę.
Re: Korek sitkowego filtra oleju VN 800
: wt sie 01, 2023
autor: MW-750
A czy jakieś dodatkowe czynności przed odkręceniem typu grzanie, opukiwanie itp mają sens? I czy występują takie korki pod większy rozmiar klucza niż 17 ? Gdyby łeb pod klucz był większy to łatwiej było by to odkręcić - szkoda że fabryka o tym nie pomyślała.
PS.
Szukam takiego korka w przystępnej cenie.
Re: Korek sitkowego filtra oleju VN 800
: śr sie 02, 2023
autor: artix
Fabryka przewidziała niezbyt mocne dokręcanie, a weseli użytkownicy dociągają korek tak, żeby nawet diabeł go nie ruszył co miałeś okazję zobaczyć w swoim moto. Grzanie z wyczuciem wokół korka powinno pomóc. Jako ciekawostka, nowy korek w Polsce w serwisie kosztuje 322zł!, a w Holandii 29.50Euro plus 15Euro przesyłka czyli jakieś 202zł. Tak nas rodacy rzeźbią
. Kup nowy korek lub niech spawacz napawa stary i dopasuje do nasadki o ile to alu jest spawalne oczywiście. Tu całkiem "tani", używek nie widzę
https://motogar.pl/sklep/czesci-kawasak ... 1461-.html
Re: Korek sitkowego filtra oleju VN 800
: śr sie 02, 2023
autor: MW-750
Dzięki za podpowiedzi. Widziałem tę ofertę już wcześniej ale rozglądam się jeszcze za jakąś tańszą używką. Po niedzieli spróbuję jeszcze z grzaniem a jak nie wyjdzie to pozostanie przemoc i nowy korek...
Re: Korek sitkowego filtra oleju VN 800
: czw sie 03, 2023
autor: wladl
Ewentualnie jeszcze próba ochłodzenia korka. Domowym sposobem zamrożenia można użyć bańki ze sprężonym powietrzem, np. do czyszczenia klawiatur. Odwracasz bańkę do góry dnem, a psikasz wylotem w dół.