MW-750,
Żebyś nie czekał na listopadowe przymrozki z odpowiedzią od posiadaczy VN 800 i nie koniecznie w tym roku, to tak skrótowo.
Czym różniły się gaźniki w Classic-u i Custom-ie w porównaniu do gaźnika w Drifter-e znajdziesz w tabeli.
Tu tak poglądowo, jeżeli chcesz oryginalny rozmiar załącznika (1m x 1m i 6Mb) to podaj e-mail na PW.
Wszystkie modele VN 800 miały gaźnik
KEIHIN CVK36.
O ile VN 800 w modelach A oraz B miały identyczne rozmiary podzespołów gaźnika oraz ustawienia, to elementy te w VN 800 Drifter (model C oraz D) miały inny ich rozmiar i co się z tym wiąże również inne były ustawienia gaźnika. W konsekwencji były różnice w mocy, i tak VN 800 Clasic i Custom to 53-55KM a Drifter 57KM.
Dane które podałem, zwyczajowo podpieram zrzutami stron tytułowych Instrukcji Serwisowych na podstawie których zamieściłem powyższe dane. Są one w oryginale, mogłem załączyć je już w wersji polskiej, ale tak jest bardziej wiarygodnie. Akurat programowi którego używałem do tłumaczenia całych Instrukcji Serwisowych nie robiło to różnicy.
- Instrukcja Serwisowa VN 800 Drifter – oryginał w języku niemieckim;
- Instrukcja Serwisowa VN 800 Classic – oryginał w języku angielskim.
Gdzie będą występowały różnice między gaźnikiem modelu A i B w stosunku do Driftera (model C i D):
- w rozmiarze głównej dyszy powietrza;
- iglicy głównej dyszy paliwa [sprawa zastąpienia iglicy
N5AY iglicą
N2PE (16009-1861) i odpowiedniego ustawienia);
- w rozmiarze dyszy powietrza biegu jałowego;
- w rozmiarze dyszy paliwowej rozruchu;
- w samym pływaku.
Pływaki się różniły a to wiązało się z innym ustawieniem wysokości pływaka i różnym serwisowym poziomem paliwa. Tu jest największy problem gdyż do Driftera nie są już produkowane i nie zastąpisz go tak szybko innym, zostają „używki” o które też bardzo trudno. A z pływakiem wiąże się zawór iglicowy dozujący ilość wpływającego paliwa do komory pływaka, i albo będzie go za mało albo paliwo będzie się przelewało.
Na gaźniku oprócz „CVK” i „KEIHIN” masz nabity ale już ręcznie numer seryjny gaźnika a w zasadzie to też jest jego kod.
Ten kod składa się z dwóch części: pierwsze cztery znaki to „znacznik ustawienia”, następne znaki to kod wersji gaźnika. Szukaj gaźników o kodzie najbardziej zbliżonym do Twojego, będzie trudno gdyż VN 800 Drivter dużo na Europę nie było, nie był tak popularny jak w USA. Najlepiej jak cztery pierwsze znaki będą identyczne.
Powodzenia