Strona 1 z 1

Uszczelniacz pompy chłodzenia

: czw gru 21, 2023
autor: MW-750
Po Sylwestrze będę wymieniał sprzęgło i zakupiłem już wszystkie potrzebne do tego części. Nurtuje mnie jednak pytanie czy dokupić jeszcze i wymienić przy okazji uszczelnienie wałka pompy płynu chłodniczego. Jak często należy je wymieniać lub jakie przebiegi wytrzymuje owe uszczelnienie?

Re: Uszczelniacz pompy chłodzenia

: czw gru 21, 2023
autor: wladl
W mojej maszynie uszczelnienie pociekło po przebiegu ponad 27 tysięcy mil. Nie znam reguły ile powinno wytrzymać, i jaki Ty masz przebieg. Wymieniałem komplet, uszczelniacz w zamienniku i koło wodne z ceramiczną bieżnią w oryginale. Może warto w ramach profilaktyki zmienić jak i tak będziesz miał wszystko na wierzchu okryte. Problem zaczyna się gdy dostanie łożysko pod uszczelniaczem. Pisałem o tym tu:
viewtopic.php?f=49&t=15589

Re: Uszczelniacz pompy chłodzenia

: pn sty 08, 2024
autor: MW-750
Dzięki za informacje. Nie wiem kiedy go u mnie wymieniano lub czy w ogóle był wymieniany, a że może mieć nawet i 25 lat to jednak postanowiłem go wymienić. Masz jakieś porady odnośnie wymiany uszczelniacza czy odbywa się to bezproblemowo? Tam wchodzą 3 uszczelniacze czy jest tyko jeden? Pytam, bo na Allegro do VN800 dostępne są pojedyncze uszczelniacze a na Ebayu zestawy 3 elementowe i nie wiem który zamówić.
https://allegro.pl/oferta/wms-903-napra ... 2856004428
https://www.ebay.pl/itm/315013062659?ha ... R-D8m4-dYw

Re: Uszczelniacz pompy chłodzenia

: wt sty 09, 2024
autor: wladl
Kompletne uszczelnienie, to co podałeś w linku do ebaya. Składa się z uszczelnienia wciskanego w blok oraz białego pierścienia ślizgowego z uszczelniaczem do koła wody. Nie wiem po co tam w zestawie jest simmering, pewnie na wałek pompy, ale do niego się nie dostaniesz bez rozbierania silnika. Sama wymiana jest prosta.

Re: Uszczelniacz pompy chłodzenia

: sob lut 03, 2024
autor: MW-750
Części wszystkie przyszły więc dziś ruszyłem z robotą. Zdjęty podest prawy, zdjęty wydech, zdjęty filtr powietrza, spuszczony olej, spuszczony płyn chłodniczy, otwarte kolanko ramy, odkręcone śruby i zdjęta pokrywa. Stara uszczelka pokrywy usunięta, oczyszczone powierzchnie po uszczelce, wymienione na nowe uszczelniacze kolanka wody, wymienione tarcze i sprężyny sprzęgła i dalej nastąpił przestój.
1. Po odkręceniu nakrętki wiatraczka płynu chłodzącego nie mogę go zdjęć - jak zdjąć wiatraczek pompy płynu chłodzącego bez jego uszkodzenia?
2. Czy przy okazji nie warto wymienić uszczelniacza wałka wysprzęgnika w pokrywie? Jeżeli tak, to jak go wymienić nie uszkadzając łożysk igiełkowych ani pokrywy?
3. Koło zębate sprzęgła rozrusznika (59051) ma luz poosiowy kilka milimetrów - czy jest to normalne czy trzeba ten luz ograniczyć lub zlikwidować, ewentualnie jaki luz jest prawidłowy?

Re: Uszczelniacz pompy chłodzenia

: wt lut 06, 2024
autor: wladl
Tu masz filmik z VN750, ale wszystko tak samo.
https://www.youtube.com/watch?v=6CzEVhQE43E&t=82s

Re: Uszczelniacz pompy chłodzenia

: śr lut 07, 2024
autor: MW-750
Ten filmik widziałem już wcześniej i miałem nadzieję, że pójdzie tak samo łatwo - ale niestety nie. Prawdopodobnie oring pod śmigiełkiem zwulkanizował oś do śmigiełka. Trochę grzania oraz porządne szczypce którymi obracałem śmigło w lewo dopiero pomogły zruszyć śmigiełko. Sam uszczelniacz metodą z filmów wyszedł bez problemu. Całość wyczyszczona, założony nowy zestaw naprawczy z wyjątkiem tego dodatkowego uszczelniacza który faktycznie okazał się nieprzydatny, przykręcone śmigiełko, przepchany kanalik odprowadzający płyn na zewnątrz, nowe uszczelki założone na kolanko górne, i tylko oczekiwanie na uszczelniacz wysprzęglika który idzie pocztą nie pozwala mi jeszcze zamknąć pokrywy.

Re: Uszczelniacz pompy chłodzenia

: czw lut 22, 2024
autor: MW-750
Przyszedł uszczelniacz wysprzęgnika - stary wybity od wewnątrz dekla wyszedł bez problemu. Wszystko złożone, płyny uzupełnione i jazda w koło domu na próbę bez żadnych problemów.
Sama wymiana sprzęgła to pikuś i 5 minut roboty (nie licząc czasu moczenia tarcz). Najwięcej czasu zajmuje rozebranie wszystkiego: podest, wydechy, filtr powietrza, kolanko ramy, spuszczenie płynu chłodniczego i oleju, odkręcenie dekla, ściągnięcie śmigiełka pompy wody, wymiana uszczelniacza pompy wody a później złożenie wszystkiego w odwrotnej kolejności w całość i uzupełnienie płynów.
Dzięki "wladl" za podpowiedzi.

Re: Uszczelniacz pompy chłodzenia

: pt lut 23, 2024
autor: wladl
Super że wszystko się udało, a Twoje i moje doświadczenia zostają w przestrzeni forumowej. I może dla kogoś się przydadzą :)