Strona 1 z 1

Przegrzanie ?

: ndz lut 25, 2024
autor: camilos
Dzis poprzejechaniu 50 km nagle silinik zgasł w trakcie jazdy , po odczekaniu z 2 min odpalił i po kilku kilometrach znów padł i nie chciał odpalić, po dłuzszej przerwie znów odpalił ale 2 km i znów zgasł. Zrobiłem parę takich skoków ale byłem za daleko od domu i skonczyło się lawetą. W garazu po powrocie odpalił. Zauważyłem że chłodnica była mega gorąca i nie chodzi wiatrak, Ktoś ma jakieś propozycje co sprawdzać po kolei ?

Re: Przegrzanie ?

: ndz lut 25, 2024
autor: artix
Wentylator nie pracuje, czyli na początek można iść w tym kierunku. Trzeba go sprawdzić omijając czujnik temperatury w chłodnicy, sprawdź czy zacznie pracować, oczywiście przegląd bezpieczników, wtyczek itp. Potem układ zasilania paliwskiem, powodem gaśniecia może być jakaś pierdoła, także trzeba szukać po kolei.

Re: Przegrzanie ?

: pn lut 26, 2024
autor: wladl
Na chłodnicy na samej górze masz dwa czujniki temperatury, „water temperature sensor”, odpowiedzialny za zaświecenie kontrolki od przegrzania i „radiator fan switch” włączający wentylator chłodnicy. Te dwa przewody od niego, zawarte ze sobą włączają wentylator. Jak chłodnica będzie tylko do połowy pełna, to może nie aktywować czujnika wentylatora. Patrząc po schemacie, oba nie wyłączają zapłonu. Jak jestem w błędzie to proszę mnie sprostować ! Trzymając się Twojej wersji o przegrzaniu, jedyne co mi przychodzi teraz do głowy to bardzo niski poziom płynu chłodzącego, a nawet jego brak. Głowice są bardzo obciążone cieplnie. Kiedy robiłeś sprawdzenie i regulację luzu zaworowego ? Odkręć konsolę licznika, pod nią masz nakrętkę wlewu płynu, ma być pod korek. Po prawej stronie motocykla na dole za silnikiem jest zbiorniczek wyrównawczy. Na czarnym plastiku są zaznaczone poziomu min i max. Obok jest wężyk, taki bypas, który powinien być przezroczysty i na mim widać poziom płynu w zbiorniczku. Czasem bywa bardzo brudny i matowy ze starości. Możliwości utraty płynu chłodzącego jest wiele, od nieszczelnych węży, po uszkodzone uszczelnienie pompy wody w silniku. Wtedy z otworu pod silnikiem będzie kapać płyn. Co to znaczy chłodnica mega gorąca ? A może gasł z powodu problemów z zasilaniem w paliwo, albo innych elektrycznych ?
Po kolei jak pisał Artix, sprawdzenie układu chłodzenia, luzy zaworowe i układ paliwowy. Za dużo niewiadomych, a strach ma zawsze wielkie oczy. I melduj o sukcesach :)

Re: Przegrzanie ?

: ndz mar 03, 2024
autor: camilos
Zamykam temat, wstyd jest się przyznać... ale jestem świeżym motocyklistą i posiadaczem prawdziwego moto... ale nikt mi nie powiedział o przełączaniu kranika paliwa na rezerwa... :D Nie ma tego złego, moto przeszło u mechanika przegląd przed sezonem, wymiana oleju, filtrów, przesmarowanie i naciągniecie łańcucha, wymiana płynu hamulcowego... Cóż człowiek uczy się całe życie. Artix, wladl podziękowania za chęć pomocy... LwG

Re: Przegrzanie ?

: pn mar 04, 2024
autor: JAROLPH
Zdarza się, że rozwiązanie problemu jest czasami jest pod nosem