Strona 1 z 1

problem z kranikiem...

: śr lip 03, 2024
autor: on1982
Witam...
Mam problem z kranikiem w vn 800 mianowicie.
Miałem wyciek paliwa z kranika podczas postoju ,paliwo zalało olej, olej spuszczony wymieniony na nowy.
Wymieniłem również tzw. zestaw naprawczy kranika.
Paliwo nadal cieknie w pozycji on oraz rezerwy na postoju.
Macie jakieś pomysły ?
Dziękuję i pozdrawiam.
Marcin

Re: problem z kranikiem...

: śr lip 03, 2024
autor: Tex66
Macie jakieś pomysły?” – pewnie, że mamy, ja na przykład mam takie pomysły:
- odwiedź Powitalnię;
- to nie musi być wina kranika;
- jakim typem gaźnika jest gaźnik CVK36?
- poczytaj jaką funkcje spełnia membrana – tzw. tłok podciśnieniowy.

Re: problem z kranikiem...

: czw lip 04, 2024
autor: on1982
Witam
Kranik nie jest podłączony wężykami,jest wkręcony w zbiornik po nalaniu paliwa cieknie.

Re: problem z kranikiem...

: czw lip 04, 2024
autor: wladl
Zaworek sterowany podciśnieniem działa dla pozycji ON i RES. Pozycja PRI, to taki bypass omijający zawór sterowany podciśnienieniem. Pod pokrętłem pozycji jest gumowa uszczelka. Jak będzie uszkodzona, albo będzie problem z dociskiem płytki, to paliwo będzie przesiąkać mimo braku podciśnienia.

Re: problem z kranikiem...

: czw lip 04, 2024
autor: Tex66
Powitalnie odwaliłeś tak od niechcenia na trzy z dwoma (3=).

Skoro wymieniłeś elementy kranika używając zespołu naprawczego i jesteś pewien, że kranik jest sprawny to jest sprawny [ktoś zrobił tak samo – zdjęcie poniżej (niestety pomniejszone 40-sto krotnie)].

Jeżeli nawet sam sprawny kranik dokręcisz do zbiornika paliwa i będzie w położeniu ON lub RES to paliwo ze zbiornika będzie ciekło przez kranik.
CVK36 jest kranikiem podciśnieniowym, więc podłącz wężyk paliwowy/podciśnieniowy od gaźnika do kranika, w takiej sytuacji paliwo nie ma prawa przepływać do gaźnika w pozycji kranika ON lub RES jeżeli silnik nie jest uruchomiony, zaworek podciśnieniowy kranika jest sterowany podciśnieniem z gaźnika. Jeżeli będzie jednak zalewało gaźnik to znaczy że uszkodzony jest system podciśnienia w gaźniku (zespół membrany) lub iglica pływaka z jej gniazdem lub też zespół pływaka.

Tu ktoś miał identycznie (Forum VN 800/USA), kranik sprawdził i usprawnił, a jednak dalej paliwo lało się do gaźnika gdy kranik był w pozycji ON i RES i gdy silnik nie był uruchomiony, a z gaźnika do cylindrów i spływało do oleju. Uszkodzona była membrana gaźnika i brak było podciśnienia.

Obrazek