Strona 1 z 1

Gaźnik - problem po czyszczeniu.

: czw lip 18, 2024
autor: BBLux
Witam wszystkich,
szukałem podobnego tematu i żaden z istniejących mi nie pomógł, zatem nowy temat. Może ktoś podpowie albo będzie w okolicy (Wolsztyn) i potrafiłby pomóc.

Szybki skrót:
Kupiłem pierwsze moto, jestem pseudo mechanikiem typu - nigdy nie robiłem, ale chętnie się nauczę z wiedzą z sieci, youtubów itp.
Z motocyklem uznałem że chcę go poznać i potrafić zrobić możliwie jak najwięcej sam.

Jakiś czas temu, zauważyłem nie do końca spalane paliwo z wydechu, smród oraz bardzo delikatny czarny dymek.
Poczytałem, poszukałem.
Padło na:
Wymiana świec oraz kalibracja zaworów. Wykonano.

Szybkie testy i wydawało sie lepiej, ale w sieci podpowiadali żeby w takim wypadku również zerknąć i wyczyścić gaźnik.
Myślę sobie - będzie dobrze, poczytam poszukam, poogladam youtuby, jakoś sobie poradzę.
Ohh boy...
Po wytarganiu gaźnika, rozkreceniu, poczyszczeniu (wyglądał bardzo ok), aktualnie ( za drugim razem) wymianie uszczelek, ustawieniu śruby dopływu paliwa (tej z tyłu od dołu) na 2 obroty (serwisówka mowi 1 i 3/4) uznałem że chyba zrobiłem to dobrze.
Montuję do moto, (jako nowicjusz, ze złości, teraz już nawet nie mam pewności czy wpiąłem odpowiednie rurki w odpowiednie miejsca... 🤦‍♂️) a tu takie problemy:
1. Silnik startuje ale działa jedynie na ssaniu (choke)... jak tylko przestawię pozycje choke na zamknięta, moto dławi się i zdycha.
2. Przy gazowaniu dławi się i zdycha.
3. Przy ostatniej weryfikacji, dodatkowo przy dodaniu gazu coś strzeliło i poczułem lekki smród spalenizny...

Jak myślicie? Złe podłączenie? Źle poskładany gaźnik?

Sprawdze każdą sugestię i odpowiem na wszelkie pytania.

Dzięki za wszelkie wsparcie 🤟

Re: Gaźnik - problem po czyszczeniu.

: czw lip 18, 2024
autor: Jurek
Na początek to polecam przejrzeć sobie service manual do VN800 i przestudiować dział w zakresie układu zasilania. Trudno na tym etapie coś ci doradzić skoro sam nie wiesz czy dobrze złożyłeś gaźnik. Sprawdź w instrukcji czy dobrze wszystko podłączyłeś, złożyłeś i wstępnie ustawiłeś.

Re: Gaźnik - problem po czyszczeniu.

: czw lip 18, 2024
autor: BBLux
@Jurek w tym rzecz... składałem wszystko według serwisówki, schematów kawasaki i filmików poświęconych tego typowi gaźników. A jednak, coś co względnie działało, teraz daje całkiem inne wyniki i nie działa wcale.
Usiądę w sobotę, rozkręcę ponownie, ponownie zamontuję , weryfikujac według schematów.

Re: Gaźnik - problem po czyszczeniu.

: pt lip 19, 2024
autor: wladl
Forumowe, wróżebne szklane kule mają ograniczony zasięg mocy :) Tylko Ty sam możesz zweryfikować poprawność montażu gaźnika. Zwróć uwagę na : Mogłeś przypadkiem drastycznie przestawić poziom paliwa w komorze pływakowej. To do sprawdzenia metodą na wężyk.
Pod śrubą regulującą skład mieszanki jest malutki oring. Przy wykręcaniu śruby, czasem zostaje w gnieździe, a potem w czasie mycia się gubi. Lub przy wkręcaniu, może źle się ułożyć. A nawet, gdy wszystko inne jest OK. To nieszczelne osadzenie gaźnika w gumie króćca ssącego może dawać takie objawy. Jak ciągnie lewe powietrze, to nie zaciągnie mieszanki przez gaźnik. Ssanie wzbogaca mieszankę. I dopiero wtedy ma wystarczającą ilość paliwa na odpał. Sprawdź wszystko jeszcze raz z cierpliwością i uwagą.

Re: Gaźnik - problem po czyszczeniu.

: sob sie 10, 2024
autor: BBLux
Taki szybki update: po urlopach, wakacjach, wyjazdach itd. miałem nareszcie moment sprawdzić ponownie gaźnik. Wszystko wydaje sie cacy. Śruba paliwa ustawiona na 1 i 3/4 obrotu, cała reszta nie dawała oznak błędnego montażu. Wymienilem jeden oring który był uszkodzony, ale w service kitcie który zamówiłem nie było oznaczeń i nie mam pewności czy zamontowałem odpowiedni. Zamontowałem na motocykl dokładnie tak aby wszystko było szczelne. Próbuję odpalić a ten... kręci i kręci i kręci... w pewnym momencie wręcz do momentu, gdzie myślałem że akumulator sie rozładuje... Jutro spróbuję sprawdzić świece (które są nowe), czy przypadkiem ich nie zalałem... jeżeli to nie jest winą, to wracam do gaźnika 💪🏻😅 ahh nauczka żeby uczyć się mechaniki po sezonie 🤦‍♂️

Re: Gaźnik - problem po czyszczeniu.

: ndz sie 11, 2024
autor: BBLux
BBLux pisze:
sob sie 10, 2024
Taki szybki update: po urlopach, wakacjach, wyjazdach itd. miałem nareszcie moment sprawdzić ponownie gaźnik. Wszystko wydaje się cacy. Śruba paliwa ustawiona na 1 i 3/4 obrotu, cała reszta nie dawała oznak błędnego montażu. Wymieniłem jeden oring który był uszkodzony, ale w service kitcie który zamówiłem nie było oznaczeń i nie mam pewności czy zamontowałem odpowiedni. Zamontowałem na motocykl dokładnie tak aby wszystko było szczelne. Próbuję odpalić a ten... kręci i kręci i kręci... w pewnym momencie wręcz do momentu, gdzie myślałem że akumulator się rozładuje... Jutro spróbuję sprawdzić świece (które są nowe), czy przypadkiem ich nie zalałem... jeżeli to nie jest winą, to wracam do gaźnika 💪🏻😅 ahh nauczka żeby uczyć się mechaniki po sezonie 🤦‍♂️
Update 2:
Przed wyjściem z garażu odpaliłem jeszcze raz. Ku mojemu zaskoczeniu, odpalił na ssaniu (choke). Lekka kalibracja śrubą przepustową powietrza (ta długa od gaźnika puszczona w dół) i w końcu nie umiera ani na ssaniu ani bez. Nie brzmi pięknie i równo (niestety) ale działa. Aktualnie jednak, znowu dławi się i zdycha przy dodawaniu gazu (kręceniu manetką) - ale tylko zaciągniętego ssania(choke). Czyżby śruba przepustowa paliwa (regulacja na gaźniku) powinna być ustawiona na 2-2,5 obrotu zamiast tego zalecanego przez kawasaki 1 i 3/4?

Re: Gaźnik - problem po czyszczeniu.

: pn sie 12, 2024
autor: wladl
Czy przed rozebraniem gaźnika do czyszczenia, wkręciłeś śrubę składu mieszanki i policzyłeś obroty ?
Jeśli masz zmienione, albo prute wydechy, to ustawienie składu mieszanki będzie pewnie inne niż katalogowe 1,75 obrotu. Na odprężonych kominach, może być te 2-2,5 obrotu.

Re: Gaźnik - problem po czyszczeniu.

: pn sie 12, 2024
autor: BBLux
wladl pisze:
pn sie 12, 2024
Czy przed rozebraniem gaźnika do czyszczenia, wkręciłeś śrubę składu mieszanki i policzyłeś obroty ?
Jeśli masz zmienione, albo prute wydechy, to ustawienie składu mieszanki będzie pewnie inne niż katalogowe 1,75 obrotu. Na odprężonych kominach, może być te 2-2,5 obrotu.
Dzięki za odpowiedź.
Tutaj popełniłem błąd początkującego i nie policzyłem obrotów przed wykręceniem (pomyliłem ówcześnie śruby...).
Dlatego aktualnie ustawiłem na standardowe 1,75. Dodatkowo tak jak mówisz, mam wyprute wydechy (brak kasy na jakieś ciekawe Cobry czy Silvertaile).
Dzisiaj zrobię kurs do garażu i spróbuję się tam dostać bez ściągania gaźnika i odkręcę na 2,5 potem ewentualnie 3+. Spróbuje nagrać filmik (zawsze to bardziej zaawansowanym mechanikom może pomóc określić gdzie powinienem dalej wsadzać łapy).
Nie będę ukrywał, że nie rozumiem (na razie), jak na słuch zweryfikować czy RPMy są odpowiednie. Wyjdzie w praniu :)

Re: Gaźnik - problem po czyszczeniu.

: pn sie 12, 2024
autor: BBLux
Po misji ponownego rozbrojenia baku i reszty osprzętu aby dostac się do śruby mieszanki, przestawiłem ją na 2.5 obrotu. Efekt bez zmian. Na ssaniu działa poprawnie, kręce manetką i wszystko wygląda i brzmi w porządku. Gdy tylko zrzucę choke'a moto przy gazowaniu zdycha. Tutaj filmik https://youtube.com/shorts/G8RBqTQ0Mog? ... qLj-cyHYLE
Wydaje mi się że słychać wyraźnie moment próby gazowania i co się dzieję, strzały i dlawienie się...

Ps. Dodatkowo uwaliłem śrubę blachy trzymająca gaźnik i filtr powietrza... (zabijcie mnie proszę 🤦‍♂️😩)

Re: Gaźnik - problem po czyszczeniu.

: wt sie 13, 2024
autor: wladl
Bez filtra powietrza i jego pokrywy, masz mniejsze opory ssania. Zaciąga więcej powietrza i mieszanka jest za uboga. Będzie prychać. Załóż filtr z pokrywą.

Re: Gaźnik - problem po czyszczeniu.

: wt sie 13, 2024
autor: Jurek
Wydaje mi się, że może to być problem z dyszą główną. Może jest niedrożna lub uszkodzona w jakiś sposób. Nie zaszkodzi sprawdzić.

Obrazek

Re: Gaźnik - problem po czyszczeniu.

: wt sie 13, 2024
autor: wstoch
Załóż filtr powietrza. Gaźnik typu cv do poprawnego działania wymaga odpowiedniego podciśnienia. Strzały w gaźnik i gaśnięcie po zdjęciu ssania to objaw zbyt ubogiej mieszanki na co na pewno ma wpływ brak filtra i ewentualnie zła regulacja.

Re: Gaźnik - problem po czyszczeniu.

: wt sie 13, 2024
autor: BBLux
Jurek pisze:
wt sie 13, 2024
Wydaje mi się, że może to być problem z dyszą główną. Może jest niedrożna lub uszkodzona w jakiś sposób. Nie zaszkodzi sprawdzić.

Obrazek
Tutaj wydaje mi sie że nie powinno byc problemu, czyszczone, dmuchane, sprawdzana przepustowość w gnieździe i samej śruby. Ale w ostateczności, po sprawdzeniu jak działa po zamontowaniu filtra powetrza, wrócę ponownie do gaźnika i jeszcze raz zweryfikuję.

Z tego co czytałem, jedyna regulacja gaźnika jest za pośrednictwem mieszanki (śruba z tylu gaźnika) oraz tej na froncir zewnetrznej dokrecajacej/otwierajacej przepustowość powietrza. Cała reszta jest na zasadzie dokręcić ale nie na maxa i tyle. Oczywiście można bawic sie w zamienniki poszczególnych śrub z wiekszymi otworami, ale tego nie zamawialem i nie tykam (dlatego tez zamontowałem powrotnie oryginaly zamiast tych z pakietu naprawczego, bo nie miały opisanych rozmiarow i srednic itp.).

Jeżeli się mylę i jeszcze czymś powinienem wyregulować gaźnik, będę wdzieczny za wskazówkę.

Dam znać jak sytuacja po dzisiejszej zabawie.

Re: Gaźnik - problem po czyszczeniu.

: śr sie 14, 2024
autor: BBLux
wstoch pisze:
wt sie 13, 2024
Załóż filtr powietrza. Gaźnik typu cv do poprawnego działania wymaga odpowiedniego podciśnienia. Strzały w gaźnik i gaśnięcie po zdjęciu ssania to objaw zbyt ubogiej mieszanki na co na pewno ma wpływ brak filtra i ewentualnie zła regulacja.
Założyłem wszystko co mogłem, sprawdziłem czy jest odpowiednio pozaciskane aby nie bylo lewego powietrza. Niestety dalej nie działa poprawnie :P
Filmik z działania:
https://youtube.com/shorts/x6vBMR3AQlk? ... 4fJFlHX_TX

Dodatkowo, mam wrażenie ze teraz jest zbyt bogata mieszanka bo czuje wyraźnie paliwo (zgarnę kogoś żeby mi potwierdził bo możliwe ze już za długo tam siedze i mi sie pierdzieli 8/ ).

Wrócę widocznie do gaźnika...

Re: Gaźnik - problem po czyszczeniu.

: śr sie 14, 2024
autor: MW-750
Czy z założonym filtrem i jego pokrywą coś się poprawia? Czy pompka przyspieszająca po odkręceniu manetki wtryskuje paliwo (nawet z wyłączonym silnikiem powinno być widać jak z dyszy wytryskuje strużka paliwa)? Jaki jest kolor świec (zamieść fotkę) i czy świece są suche czy mokre?

Re: Gaźnik - problem po czyszczeniu.

: śr sie 14, 2024
autor: BBLux
Lepszy filmik zamiast shorta po założeniu pokrywy i filtra:

https://youtu.be/K5wBbu26XzE?si=U9nZx4ah0l8yj1YH

Nie zwróciłem uwagi czy wtryskuje, sprawdze dzisiaj jak znowu ściągnę filtr.

Świece nie mam pojęcia aktualnie, po korekcie luzów i wymianie świec na nowe (na jednym bloku był problem i nie palił odpowiednio, przez co byla osmolona) nie otwieralem pokryw ani nie wykrecalem świec. Zrobię jak najszybciej nagrania i zdjęcia.

Re: Gaźnik - problem po czyszczeniu.

: śr sie 14, 2024
autor: Jurek
To mi brzmi jakby palił na jednym cylindrze. Sprawdź świece, bo często lubi zalewać drugi cylinder. Dla pewności dotknij wydechy z cylindrów po odpaleniu. Tylko uważaj, bo można się oparzyć.

Re: Gaźnik - problem po czyszczeniu.

: śr sie 14, 2024
autor: BBLux
Jurek pisze:
śr sie 14, 2024
To mi brzmi jakby palił na jednym cylindrze. Sprawdź świece, bo często lubi zalewać drugi cylinder. Dla pewności dotknij wydechy z cylindrów po odpaleniu. Tylko uważaj, bo można się oparzyć.
W jakiej kolejności zalecacie weryfikacje? Myśląc racjonalnie: świece>odpalenie/sprawdzenie nagrzania blokow/wydechów/sprawdzenie czy zapodaje paliwo w gaźniku z dyszy (z frontu)>ponownie gaźnik.

Dzisiaj kolejny kursik wieczorkiem. Porobie kolejne fotki i nagrania.
Coś pomiędzy

Re: Gaźnik - problem po czyszczeniu.

: czw sie 15, 2024
autor: Jurek
Jak masz zimny wydech, to sprawdź iskrę, świece, przewody WN, cewkę zapłonową dla zimnego układu. Od tego zacznij. Jeśli będzie ok to zajmij się układem paliwowym.

Re: Gaźnik - problem po czyszczeniu.

: pt sie 16, 2024
autor: marian07
Może to zbyt proste żeby było przyczyną - ale sprawdź kranik, tak na wszelki wypadek. Zdejmij z niego wężyk podciśnienia, załóż kawałek wężyka i ustami zaciągaj. Jeśli poczujesz że membrana pracuje to OK, ale jeśli poczujesz że zaczynasz ssać benzynkę to kranik do naprawy.
Nie zaszkodzi - a sprawa jest szybka i prosta. Jakaś tam szansa istnieje że to przyczyna.