Strona 1 z 1

Parę problemów z VN800

: pn kwie 25, 2011
autor: PonuryMłynarz
Witam jeszcze raz

Mam parę problemów z moim Vulcanem postaram się je jakoś opisać i mam nadzieje że mi pomożecie, coś doradzicie
Jak już mówiłem przy kupnie sprzedający twierdził że wszystko jest okej no ale jednak przy użytkowaniu zauważyłem parę usterek

1.Pocące się lagi ( sorry za taką nazwę ale nie wiem jak to inaczej opisać)
Chodzi o to że strasznie leci mi olej z uszczelek właśnie przy lagach(sprzedający twierdził że wymieniał uszczelki na nowe i po paru tygodniach powinno się to unormować) dodatkowo przy puszczeniu kierownicy ściąga mi motor na prawą stronę:( przy wymianie filtra oleju musiałem ściągnąć coś ala maskownica(jakaś taka osłona) na chłodnicy i co się okazało....że chłodnica jest dość mocno obita tzn tak jakby ktoś miał czołówkę na tym vulcanie i koło się wbiło w chłodnicę...boję się że właśnie te wszystkie problemy związane z przednim zawieszniem mogą być wywołane prostowaniem lag po wypadku :( Mam rację?( jak już pisałem jestem kompletnym żółtodziobem jeżeli chodzi o mechanikę) macie może jakieś porady co z tym zrobić?

2.Ogólnie motor nierówno chodzi (sprzedający mówił że to przesz to że długo stał nie ruszany i że przy dłuższej jeździe to ustanie..ale nie ustało) czy regulacja gaźników załatwiła by sprawę?da radę to zrobić samemu ? kierując się np jakimś filmem instruktażowym?

Więcej grzechów nie pamiętam ale jak sobie przypomnę to opisze je w tym temacie

Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam!

: pn kwie 25, 2011
autor: Roy
Co do lag to możesz mieć rację, Jeśli są nowe uszczelniacze i lagi się pocą to albo masz gdzieś uszkodzoną powierzchnie tak że jakiś zadzior czy coś kroi uszczelki i leci olej czyli jakieś uszkodzenia wynikłe z prostowania lag np. co do nierównej pracy porządne mycie i regulacja załatwi sprawę. Ten gaźniczek w VN to strasznie delikatne urządzonko, możesz sobie kosztów narobić jak nie masz wyczucia, wypinałem wiosną i byłem zaskoczony że toto takie lekkie
PS. najważniejsze, zależy co masz na myśli nierówna praca?? chodzi o bieg jałowy czy ma problemy w wyższym zakresie obrotów czy z przejściem w obrotach??

: pn kwie 25, 2011
autor: PonuryMłynarz
o właśnie biegu jałowym

: pn kwie 25, 2011
autor: Roy
aa to gaźnik :) Mycie i regulacja.

: pn kwie 25, 2011
autor: Abrams
Z lagami możesz mieć dwa problemy, albo są krzywe i prostowane i źle to zrobili( w ogóle nie powinni) i przez to może cieknąć, drugie nie wierz że wymieniał wszystko przed sprzedażą.
Może wymienił tylko olej a uszczelki zostawił i tak właśnie się zdarza że puszczają po czasie.

Po trzecie może krzywo skręcili i dlatego ściąga.

A z gaźnikiem, jeżeli masz jakieś pojęcie o mechanice to wyjęcie i wyczyszczenie nie powinno być problemem, są specyfiki do czyszczenia i powinno pomóc. Na regulację jednego gaźnika możesz wszędzie zajrzeć.

Powodzenia przy naprawach

: pn kwie 25, 2011
autor: Wróbelek
mi też lekko moto ściąga na prawo. Zawieszenie było zdemontowane okazało sie że ktoś wlał olej coś w podobie do kujawskiego i sprężyny do wymiany. Felga z przodu podbita. Niby wszystko zrobione a i tak moto ciągnie na prawo. Wystarczy że odchylę się na lewo ok 10cm i już jedzie prosto. Nie wiem co z tym zrobić. Na znacznikach z tyłu wszystko ok jest. Więc chyba z ramą coś jest.

ps.Planuję zamowić gmole pazurki to może koleś z jednej strony zrobi cięższe, chyba że ktoś ma jakieś pomysły

: pn kwie 25, 2011
autor: SAURO
Czy Wy kupowaliście swoje motangi tak jak ja przez internet i odbieraliście o 2-ej w nocy tak ja swój :dance: Z tego co czytam to ciut w podobie :mrgreen:

: pn kwie 25, 2011
autor: centek
Nie cykaj - uszczelki lag - paręnaście zł, olej drugie tyle - okolo litra styknie. Najdroższa robocizna.
Co do ściągania - trzy sprawy do zrobienia:
- wymiana oleju w lagach;
- wymiana oringów na lagach;
- ustawienie lag w półkach.

To są podstawowe sprawy, które masz zrobić coby wyeliminować kilka domysłów.

Chłodnica:
Po pierwsze primo: jak nie leje się z miejsca uderzenia - tragedii nie ma, rozgrzej moto (kwadrans na biegu jałowym wystarczy), spuść płyn - poczekaj az wystygnie, wlej nowy - zwróć uwagę czy jest to podobna ilość, odpowietrzenie - kwadrans na jałowym plus odpowietrzenie.

Nierówno pali - tu jest kilka spraw.
Po pierwsze primo - jak Roy pisał - mycie i regulacja gaźnika. potem świece i przewody. Jak po wymianach i regulacji bedzie kasztan, sięgniemy po kolejną organoleptykę.
pzdr

: pn kwie 25, 2011
autor: Wróbelek
jak kupowałem to nie ściągał ;) Ale na lewej stronie miał duzo dynksów różnych typu syreny, coś w podobie do lightbarów, ok 3kg tego:) Ale z mechanikiem na chłopski rozum badaliśmy i deskę przyłożyliśmy równo do rantów opony z tyłu i pokrywa się idealnie z przednią oponą a z drugiej strony równy cm luzu. A powinno byc po 0,5cm chyba. I albo jest wahacz walnięty albo główka ramy;/

: wt kwie 26, 2011
autor: siwypfk
Widze szykuje sie czyszczenie gaźniczka, to ja sie podepne pod temat gdyby ktoś czyścił to prosze o fotke dyszy głównej, a w zasadzie rurki emulsyjnej ( rurka ponawiercana w ktora wkrecamy dysze główną)
Nie moge dojsc do ładu z moim gaźniczkiem (nie wiem czy mam org.)

: wt kwie 26, 2011
autor: PonuryMłynarz
Dzięki za odpowiedzi!! Będę teraz działał coś w tym temacie:) a teraz kolejna seria pytań
Właśnie skończył mi się przegląd i z tej okazji chciałbym wymienić tylnią oponę:) rozmiar wiadomo 140/90x16 71 patrze na allegro.. a tu nima...może są inne oznaczenia?szukam po sklepach i mam http://www.agmot.pl/sklep/p/5275/OPONA- ... -71H-D404G hello 600zł prawie!!! wie może ktoś gdzie dostanę coś tańszego?Wiem że na takich rzeczach nie warto oszczędzać no ale...A i jeszcze przy zakupie nie zauważyłem że klakson jest martwy...No a na przeglądzie mogą się przyczepić..Co tam mogło paść w tym klaksonie?jest sens grzebać?czy lepiej od razu kupić nowy i zamontować?może te pytania są durne no ale jestem jeszcze leszczykiem :) Co do tego gaźnika to lepiej pójdę z tym do jakiegoś warsztatu i chce być obecny przy naprawie coby się czegoś nauczyć..

: wt kwie 26, 2011
autor: Abrams
http://www.oponeo.pl/wybierz-opony-motocyklowe

Tu poszukaj

Masz wybór, jaką masz z przodu oponkę?

Ja założyłem BridgestonaG702 ale polecają koledzy też Metzy.
Ceny przyjemniejsze

Z klaksonem to proste, sprawdź najpierw na krótko czy w ogóle działa, potem przycisk a jak nie pomoże to trąbkę na kierę i na przegląd

: czw kwie 28, 2011
autor: PonuryMłynarz
Sorry jeszcze takie głupie pytanie...dętkowa czy bez dętkowa??Jakoś ciężko mi to pojąć:)

: czw kwie 28, 2011
autor: oktogon
do 800-tki dętkowa bo masz szprychowane koła.

: czw kwie 28, 2011
autor: Lecho
Dokładniej to może być i dętkowa, i bezdętkowa ale z dętką :ok:

: czw kwie 28, 2011
autor: oktogon
Lecho pisze:Dokładniej to może być i dętkowa, i bezdętkowa ale z dętką :ok:
nie da sie ukryc ze tak, byle tylko nie sama dętka :mrgreen:

: czw kwie 28, 2011
autor: SAURO
Ja tam sie nie chce wpi :cenzura: c ale temat opon to chyba jest zgromadzony w innym dziale :!!!:

: czw kwie 28, 2011
autor: bodzio61
ej tam ja bym założył same dętki i dawał radę jak by co to tył 160/80/16 byle nie metzy bo tyłek nie stabilny,,, przód 140/90/16....i heja....ale koledzy mają rację opony w innym dziale i od dłuższego czasu wałkowane......młodzi!!! czytać czytać i jeszcze raz czytać bo to forum jest od Ludzi dla Ludzi.... pozdrowionka...b61.

: sob kwie 30, 2011
autor: PonuryMłynarz
okej dzięki!Już wiem co zrobić :)Jak mi się uda doprowadzić motór do dobrego stanu to się pochwale i sorry za zamieszanie