Mocowanie kołyski serwisowej

Awatar użytkownika
kuko
Posty: 55
Rejestracja: pt kwie 08, 2011
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: VN800 Classic
VROC: 0

Mocowanie kołyski serwisowej

Post autor: kuko » sob kwie 30, 2011

Witam

Czy ktoś posiada dane nt. gwintu uwidocznionego na zdjęciu.
Zakupiłem kołyskę na tylne koło ale jak się okazuje ze względu na jej konstrukcję i niefortunne mocowanie tłumika nie bardzo mi to pasuje.

Wymyśliłem że rozwiązaniem problemu byłoby wkręcanie długich śrub - na zasadzie dystansu i za ich pomocą można by wygodnie unosić moto.

Niestety przetestowałem cały pakiet śrub z systemu metrycznego i bez względu na uzwojenie wkręcają się one najwyżej dwa obroty.
W jednym ze sklepów zasugerowani że może to być uzwojenie w systemie "calowym".

I tu pytanie: czy ktoś wie jaki to gwint?
W serwisie kawasaki nie wiedzieli niestety.

Obrazek

Awatar użytkownika
kuko
Posty: 55
Rejestracja: pt kwie 08, 2011
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: kuko » pn maja 02, 2011

Widzę, że nijakiej porady :(

A czy mógłbym prosić aby ktos u siebie spróbował wkręcić zwykłą metryczną śrubę - jeśli też nie wejdzie przynajmniej wykluczę u siebie uszkodzony gwint.

Awatar użytkownika
centek
Posty: 1319
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Bełchatów
Motocykl: Honda Varadero
VROC: 31455

Post autor: centek » pn maja 02, 2011

Gwint metryczny 1,0 mm, gwint calowy 1,25mm (przerwa między zwojami)

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » pn maja 02, 2011

Trafiłeś kolego w okres długiego łekendu i cicho się u nas zrobiło...

Kup śrubę calową w dobrych żelaźniakach są dostępne
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
Mirko
Posty: 176
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011
Miejscowość: Łódź
Motocykl: EN 500B '94
VROC: 0

Post autor: Mirko » śr maja 04, 2011

Najprostszą sprawą sprawdzenia gwintu to "grzebień".Jeżeli masz możliwości to pożycz od kogoś zmierz i po sprawie.

Awatar użytkownika
kuko
Posty: 55
Rejestracja: pt kwie 08, 2011
Miejscowość: Szczecin
Motocykl: VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: kuko » śr maja 04, 2011

No właśnie jest to takie oczywiste. W dwóch spec-sklepach mierzyli - stwierdzali jaki to rodzaj gwintu po czy szli po śruby - aby potem wkręcić 2 obroty :(

Awatar użytkownika
Mirko
Posty: 176
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011
Miejscowość: Łódź
Motocykl: EN 500B '94
VROC: 0

Post autor: Mirko » śr maja 04, 2011

Może jeszcze taka rada - jeżeli wiesz jaki to rodzaj gwintu to próbuj poprawić gwintownikiem.Często zdarza się że gwinty są niedorobione i trzeba je poprawić.Ostatecznie wziąć gwintownik o większym wymiarze i robić nowy gwint.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 37 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 37 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą