Strona 1 z 1

Mocowanie kołyski serwisowej

: sob kwie 30, 2011
autor: kuko
Witam

Czy ktoś posiada dane nt. gwintu uwidocznionego na zdjęciu.
Zakupiłem kołyskę na tylne koło ale jak się okazuje ze względu na jej konstrukcję i niefortunne mocowanie tłumika nie bardzo mi to pasuje.

Wymyśliłem że rozwiązaniem problemu byłoby wkręcanie długich śrub - na zasadzie dystansu i za ich pomocą można by wygodnie unosić moto.

Niestety przetestowałem cały pakiet śrub z systemu metrycznego i bez względu na uzwojenie wkręcają się one najwyżej dwa obroty.
W jednym ze sklepów zasugerowani że może to być uzwojenie w systemie "calowym".

I tu pytanie: czy ktoś wie jaki to gwint?
W serwisie kawasaki nie wiedzieli niestety.

Obrazek

: pn maja 02, 2011
autor: kuko
Widzę, że nijakiej porady :(

A czy mógłbym prosić aby ktos u siebie spróbował wkręcić zwykłą metryczną śrubę - jeśli też nie wejdzie przynajmniej wykluczę u siebie uszkodzony gwint.

: pn maja 02, 2011
autor: centek
Gwint metryczny 1,0 mm, gwint calowy 1,25mm (przerwa między zwojami)

: pn maja 02, 2011
autor: Abrams
Trafiłeś kolego w okres długiego łekendu i cicho się u nas zrobiło...

Kup śrubę calową w dobrych żelaźniakach są dostępne

: śr maja 04, 2011
autor: Mirko
Najprostszą sprawą sprawdzenia gwintu to "grzebień".Jeżeli masz możliwości to pożycz od kogoś zmierz i po sprawie.

: śr maja 04, 2011
autor: kuko
No właśnie jest to takie oczywiste. W dwóch spec-sklepach mierzyli - stwierdzali jaki to rodzaj gwintu po czy szli po śruby - aby potem wkręcić 2 obroty :(

: śr maja 04, 2011
autor: Mirko
Może jeszcze taka rada - jeżeli wiesz jaki to rodzaj gwintu to próbuj poprawić gwintownikiem.Często zdarza się że gwinty są niedorobione i trzeba je poprawić.Ostatecznie wziąć gwintownik o większym wymiarze i robić nowy gwint.