Strona 1 z 2
Dziwne odgłosy, mokre cylindry.
: pn maja 23, 2011
autor: Stryj
Witam, posiadam VN800 Classic 1996r. Od niedawna pojawiły sie dziwne dzwonienia, kiedy jade na 1-szym biegu nic sie nie dzieje, lecz kiedy włącze 2,3,4,5 dzwonienie sie zaczyna, oczywiście w chwili wciśnięcia sprzęgła również jest słyszalne.
Druga sprawa to mokre cylindry. Na 1 cylindrze jest nie oryginalna uszczelka pod deklem i tam lekko sie poci, lecz ostatnio olej pojawił sie na tulejkach pomiędzy żebrami cylindra.
Koledzy proszę o pomoc i pozdrawiam Wszystkich:)
: pn maja 23, 2011
autor: junak26
Witam . Mój vn 800 classic też poci się z tych korków w głowicy może ktoś wie jak je wyjąć i uszczelnić?
: pn maja 23, 2011
autor: Roy
Dziwne to dzwonienie, może to kwestia związana z napędem?? A na biegu jałowym jak go wkręcisz to też słychać??
: wt maja 24, 2011
autor: Stryj
Właśnie na biegu jałowym nie słychać tego dzwonienia. Dopiero jak jadę. Jak się przyglądałem to wygląda na to że łańcuch nie obija się o żadne części.
: wt maja 24, 2011
autor: VKC
Korek w głowicy ostatnio wymieniałem - koszt nowego to 25 zł.
Jego się po prostu wbija a podczas tej operacji ścina się samoczynnie fartuch tego korka.
Posmarowali mi go dodatkowo jakimś sylikonem na wszelki wypadek...
A wyjąć nie uszkadzając podobno się nie da - trzeba wypruć cholerstwo i tyle...
Mam nadzieję że napisałem na temat
Re: Dziwne odgłosy, mokre cylindry.
: wt maja 24, 2011
autor: Badger
Stryj pisze:Od niedawna pojawiły sie dziwne dzwonienia, kiedy jade na 1-szym biegu nic sie nie dzieje, lecz kiedy włącze 2,3,4,5 dzwonienie sie zaczyna, oczywiście w chwili wciśnięcia sprzęgła również jest słyszalne.
mam to samo - martwi mnie to, ale nie mam pojęcia skad się to wzięło
: wt maja 24, 2011
autor: Stryj
Czy wymiana tego korka spowoduje że dzwonienie ustanie??? Pytałem "znajomego" i mówił że to może być też wina luzów na korbowodzie?
: wt maja 24, 2011
autor: VKC
Wymiana korka jest odnośnie postu Junaka
: wt maja 24, 2011
autor: Roy
Jakbyś miał luz na korbowodzie to by Ci stukał na luzie 1,2,3,4,5,6,7 etc. biegu
korek
: śr maja 25, 2011
autor: junak26
Dziękuję za pomoc z tymi korkami w głowicy .Teraz opiszę dzwonienie podczas przyśpieszania też miałem , ale po naciągnięciu i przesmarowaniu łańcucha wszystko wróciło do normy więc proponuję też tak na początek zrobić
: pt maja 27, 2011
autor: Stryj
Niestety regulacja naciągu łańcucha nie pomogła:( Dalej dzwoni.
: pt maja 27, 2011
autor: Badger
a może masz tak jak ja, że Ci się wydech urywa??
Odkręć kolektory wydechowe i zobacz w jakim stanie jest ta wewnętrzna rura.
: pt cze 03, 2011
autor: Stryj
Odkręciłem osłony kolektorów wydechowych i nie ma śladów żeby ta wewnętrzna rura była dziurawa.
: pt cze 03, 2011
autor: Badger
same osłony to za mało - zdejmij całe rury. Odkręć je poprostu od cylindrów i wtedy zajrzyj w wydech
: pt cze 03, 2011
autor: Grzebyt
Dzwonienie czy bardziej stukanie z lewej strony ?
W moim i kolegi VN'ie występowało bardziej stukanie.
Wałek wyrównoważający z lewej strony wyposażony jest w metalowe tuleje oblane gumą -4 szt. po okręgu, guma zmniejsza średnicę , twardnieje co powoduje ,że element zazębiający się z wałkiem poprzez te tuleje uderza zamiast płynnie się zazębiać. hałas nasila się przy przyśpieszaniu i o ile pamiętam przy ostrzejszej przy-gazówce na luzie.
Jeżeli sądzisz ,ze to coś koło tego
to mógłbym zebrać kilka fotek z servisówki i przekazać historię naprawy. Koszt z uszczelką pokrywy, ściągaczem i tulejami to jakieś 250 PLN.
Jak zrobisz sam oczywiście
: pt cze 03, 2011
autor: Anazar
Grzebyt pisze:W moim i kolegi VN'ie występowało bardziej stukanie
mam całkiem inny pojazd ale też robiłem w tym roku tulejki na wałku... zamieniły się ze starości z gumy w trawdy plastyk
Też to było stukanie, a nie dzwonienie.
: ndz cze 05, 2011
autor: Grzebyt
he he! kolega Anazar ma w dechę awatar. Przyjemny dla oka
: pn cze 06, 2011
autor: Pantani
Grzebyt pisze:
Wałek wyrównoważający z lewej strony wyposażony jest w metalowe tuleje oblane gumą -4 szt. po okręgu, guma zmniejsza średnicę , twardnieje co powoduje ,że element zazębiający się z wałkiem poprzez te tuleje uderza zamiast płynnie się zazębiać. hałas nasila się przy przyśpieszaniu i o ile pamiętam przy ostrzejszej przy-gazówce na luzie.
Jeżeli sądzisz ,ze to coś koło tego
to mógłbym zebrać kilka fotek z servisówki i przekazać historię naprawy. Koszt z uszczelką pokrywy, ściągaczem i tulejami to jakieś 250 PLN.
Jak zrobisz sam oczywiście
U mnie jest taki objaw. Moje moto ma juz 13 latek. Wrzuc poprosze foto z serwisowki o ktore czesci chodzi. Kiedys sie zbiore i to zrobie.
: czw cze 09, 2011
autor: Grzebyt
postaram sie nie zapomnieć, ale po powrocie z VULKANERIi
: ndz cze 12, 2011
autor: Grzebyt
Wróciłem
podaje link do katalogu części na stronie Kawasaki :
diagram :
https://www.kawasakiepc.com/SystemSearc ... N=60752350
na liście - CRANKSHAFT
elementy nr : 92075 i 92160
W sumie 4 tuleje oblane gumą na gładko i 2 gumą z wypustami.
Potrzebny będzie : -ściągacz to koła magnesowego.
-sposób na zablokowanie wałków
no i wskazane jest zastosowanie delikatnego kleju do gwintów, chociaż u mnie się już 3 sezony kręci bez kleju.
Serwisówka opisuje wszystkie niezbędne czynności.
Powodzenia