osłona łańcucha VN800
- Badger
- Posty: 6396
- Rejestracja: pn kwie 05, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: Blue Lady + Osiołek
- VROC: 29218
osłona łańcucha VN800
Tak sobie ostatnio rozmawialiśmy z Ryffką na temat naszych pobrudzonych tylnych białych laczków i wymyśliliśmy żeby zrobić pełną osłonę łańcucha - taką jak były kiedyś w mz-kach.
Chodzi o to żeby osłonić całą ząbatkę, żeby smar/olej nie rzygał po wszystkim.
Pomijając aspekty techniczne jak to wykonać, czy ktoś ma jakieś sugestie, albo zna przeciwwskazania dla takiej konstrukcji??
Ciągle mnie zastanawia dlaczego producenci moto z napędem łańcuchowym nie wykonują takich osłon - czy to tylko kwestia oszczędności??
Chodzi o to żeby osłonić całą ząbatkę, żeby smar/olej nie rzygał po wszystkim.
Pomijając aspekty techniczne jak to wykonać, czy ktoś ma jakieś sugestie, albo zna przeciwwskazania dla takiej konstrukcji??
Ciągle mnie zastanawia dlaczego producenci moto z napędem łańcuchowym nie wykonują takich osłon - czy to tylko kwestia oszczędności??
Ostatnio zmieniony czw mar 06, 2014 przez Badger, łącznie zmieniany 1 raz.
pie.....lę, nie myję
Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga
Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.
Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga
Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.
- Abrams
- Posty: 6171
- Rejestracja: pn kwie 12, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: VN2000 Limited '05
- VROC: 29561
Jacek problemów jest kilka, czyli ślizgi prowadzące łańcuch i ruchomość układu napędowego przy pracy zawieszenia.
O ile dolną część zębatki byś obudował to potem dalsze ciągnięcie w stroną zębatki zdawczej może być bardzo problematyczne.
Wygląd w gumach czy plastyku jak to miała MZ troszkę nie pasuje, a szczelne zamknięcie to tylko bród i syf się zbiera w środku.
Wydaje mi się że potem ciężko to czyścić...
O ile dolną część zębatki byś obudował to potem dalsze ciągnięcie w stroną zębatki zdawczej może być bardzo problematyczne.
Wygląd w gumach czy plastyku jak to miała MZ troszkę nie pasuje, a szczelne zamknięcie to tylko bród i syf się zbiera w środku.
Wydaje mi się że potem ciężko to czyścić...
- Badger
- Posty: 6396
- Rejestracja: pn kwie 05, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: Blue Lady + Osiołek
- VROC: 29218
ja smaruję olejem więc o brud to się nie martwię. Jeśli chodzi o luz łańcucha to też nie, bo nie chce zabudować całego łańcucha tylko samą zębatkę.
Chcę to zrobić z nierdzewki i wypolerować na zewnątrz.
A konstrukcja ma być taka, żeby to można było szybko i bezproblemowo zdemontować. Wstępnie planuję wykorzystać uchwyt oryginalnej osłony a na dole coś będę kombinował.
Martwię się jednak czy nie ma jeszcze jakiś innych przeciwwskazań. Zastanawia mnie jakie jest prawdopodobieństwo, że jakiś "kamyczek" mi tam wpadnie, zaklinuje się i zatrzyma koło?? Ekstremalny przypadek, ale...
Chcę to zrobić z nierdzewki i wypolerować na zewnątrz.
A konstrukcja ma być taka, żeby to można było szybko i bezproblemowo zdemontować. Wstępnie planuję wykorzystać uchwyt oryginalnej osłony a na dole coś będę kombinował.
Martwię się jednak czy nie ma jeszcze jakiś innych przeciwwskazań. Zastanawia mnie jakie jest prawdopodobieństwo, że jakiś "kamyczek" mi tam wpadnie, zaklinuje się i zatrzyma koło?? Ekstremalny przypadek, ale...
pie.....lę, nie myję
Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga
Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.
Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga
Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.
http://picasaweb.google.com/10778204611 ... 5022530818
http://picasaweb.google.com/10778204611 ... 7631929186
Może przesadziłem rozmiarami ALE TAK TO WYGLĄDA
- Sheriff
- Posty: 1254
- Rejestracja: pt cze 11, 2010
- Miejscowość: Koog aan de Zaan
- Motocykl: Versys 1000 GT
- VROC: 30486
Badger pomysł bardzo dobry u nas był kiedyś znajomy gadaliśmy o Anki brudzącej się oponie a on od razu zapytał się dlaczego nie przerabiam obudowy. Piotrowi ponoć bardzo zdolny gość robił osłonę na chłodnicę ponoć lubi wyzwania może by się tego podjął? Osobiście uważam że na leży zrobić taką osłonę całą od nowa z nierdzewki od góry kopiując starą jednak przedłużając ją w dół aż do miejsca gdzie zaczyna się zębatka. Nie można jednak przesadzić ponieważ dalej w kierunku zębatki zdawczej luz łańcucha wprawia go w drgania i może kolidować z osłoną.
- Badger
- Posty: 6396
- Rejestracja: pn kwie 05, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: Blue Lady + Osiołek
- VROC: 29218
Arek, tak własnie chcę to zrobić Tak, żeby był dostęp do końcówki motooilera.
MTM pomysł fajny, ale wykonanie mi się nie podoba. Będą kombinował z blachą z nierdzewki w formie rynienki okalającej zębatkę.
MTM pomysł fajny, ale wykonanie mi się nie podoba. Będą kombinował z blachą z nierdzewki w formie rynienki okalającej zębatkę.
pie.....lę, nie myję
Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga
Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.
Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga
Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.
- Abrams
- Posty: 6171
- Rejestracja: pn kwie 12, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: VN2000 Limited '05
- VROC: 29561
Przy sztywnej osłonie z nierdzewki trzeba ją wtedy jako pełną wykonać bo to co któryś z was napisał że dostanie się kamienia może spowodować blokadę koła.
Wydaje mi się że jeśli robiono już pełne to gumowe kołnierze, które prędzej się rozerwą, a nie zablokują koła.
I dolne prowadzenie też ważne tam musiałyby być jakieś ślizgi podtrzymujące luźny łańcuch.
Dodatkowo na jakimś wahliwym elemencie aby osłona poruszała się razem z wahaczem.
Wydaje mi się że jeśli robiono już pełne to gumowe kołnierze, które prędzej się rozerwą, a nie zablokują koła.
I dolne prowadzenie też ważne tam musiałyby być jakieś ślizgi podtrzymujące luźny łańcuch.
Dodatkowo na jakimś wahliwym elemencie aby osłona poruszała się razem z wahaczem.
- Badger
- Posty: 6396
- Rejestracja: pn kwie 05, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: Blue Lady + Osiołek
- VROC: 29218
Ryffka, może razem. Bo tak to cześć pary pójdzie w gwizdek. A tak pokombinujemy razem - łatwiej o pomysły. Jak znajdę chwilkę to narysuję o czym myślę.
pie.....lę, nie myję
Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga
Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.
Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga
Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.
- Ryffka
- Posty: 1398
- Rejestracja: pn kwie 19, 2010
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: był VN2000 Soul Red, GTR 1400
- VROC: 24863
Ok, to jak będziemy mieć jakies projekty to się po prostu wymienimy Mi jeszcze po głowie łażą problemy z wykonaniem: zaokrąglenia itp., ale Was to już chyba nie dotyczy bo będziecie zlecać wykonanie fachowcom.Badger pisze:Ryffka, może razem. Bo tak to cześć pary pójdzie w gwizdek. A tak pokombinujemy razem - łatwiej o pomysły.
Grzechu, tak pisał Sheriff i Jacek wczesniej - osłona tylko na samą zębatkę. Generalnie chodzi o fakt, że siła odśrodkowa wyrzuca smar na zewnątrz brudząc tym samym oponę i wszystko w pobliżu.Abrams pisze:I dolne prowadzenie też ważne tam musiałyby być jakieś ślizgi podtrzymujące luźny łańcuch.
Co do pracy wahacza, też nie powinno być problemów bo cała osłona jest właśnie doń przymocowana. Jedynie trzeba uwzględnić luz na ewentualny naciąg łańcucha.
- Długi Lech
- Posty: 1000
- Rejestracja: ndz lis 14, 2010
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: EN 500 C3
- VROC: 33639
- Badger
- Posty: 6396
- Rejestracja: pn kwie 05, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: Blue Lady + Osiołek
- VROC: 29218
wygląda to tragicznie
ale może właśnie zamiast całkowicie zabudowywać zębatkę może tylko zrobić taką osłonkę od strony koła??
łatwiej będzie zrobić, nie będzie niebezpieczeństwa "kamyczka" a po ładnym ukształtowaniu i polerce może wyglądać naprawdę zajebiście. Nie pozostaje nic innego jak tylko wypróbować.
ale może właśnie zamiast całkowicie zabudowywać zębatkę może tylko zrobić taką osłonkę od strony koła??
łatwiej będzie zrobić, nie będzie niebezpieczeństwa "kamyczka" a po ładnym ukształtowaniu i polerce może wyglądać naprawdę zajebiście. Nie pozostaje nic innego jak tylko wypróbować.
pie.....lę, nie myję
Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga
Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.
Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga
Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
hahahah genialna ta osłona na zdjęciu, trochę jak snopowiązałka to wygląda ale pewnie facet ma czyste koło, jak to mówią "potrzeba matką wynalazku" uśmiałem się do łez wracając do tematu zobaczę po dzisiejszym smarowaniu białym sprayosmarem "co z tą felgą" będzie choć pomysł Macie panowie dobry, moim skromnym zdaniem najlepsza i ładnie wyglądająca bylaby osłona taka jak fabryczna ale dłuższa schodząca pod zębatkę ot taki uchwyt od parasola
- Ryffka
- Posty: 1398
- Rejestracja: pn kwie 19, 2010
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: był VN2000 Soul Red, GTR 1400
- VROC: 24863
Chłopaki, zgubiliście wątek Oczywiście przy smarowaniu łańcucha sprayem czy to Castrol, czy Motul czy inny też nie mieliśmy problemów z pochlapaną oponą. Problem się pojawia przy smarowaniu automatycznym (Scotoiler, Motoiler), bo tam użwya się specjalnego oleju. Stąd pojawił się pomysł na jakąś osłonę.
Kto jest online
Jest 31 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 31 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości