osłona łańcucha VN800

Awatar użytkownika
Badger
Posty: 6396
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Blue Lady + Osiołek
VROC: 29218

osłona łańcucha VN800

Post autor: Badger » pn cze 20, 2011

Tak sobie ostatnio rozmawialiśmy z Ryffką na temat naszych pobrudzonych tylnych białych laczków i wymyśliliśmy żeby zrobić pełną osłonę łańcucha - taką jak były kiedyś w mz-kach.
Chodzi o to żeby osłonić całą ząbatkę, żeby smar/olej nie rzygał po wszystkim.

Pomijając aspekty techniczne jak to wykonać, czy ktoś ma jakieś sugestie, albo zna przeciwwskazania dla takiej konstrukcji??

Ciągle mnie zastanawia dlaczego producenci moto z napędem łańcuchowym nie wykonują takich osłon - czy to tylko kwestia oszczędności??
Ostatnio zmieniony czw mar 06, 2014 przez Badger, łącznie zmieniany 1 raz.
pie.....lę, nie myję

Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga

Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » pn cze 20, 2011

Jacek problemów jest kilka, czyli ślizgi prowadzące łańcuch i ruchomość układu napędowego przy pracy zawieszenia.
O ile dolną część zębatki byś obudował to potem dalsze ciągnięcie w stroną zębatki zdawczej może być bardzo problematyczne.
Wygląd w gumach czy plastyku jak to miała MZ troszkę nie pasuje, a szczelne zamknięcie to tylko bród i syf się zbiera w środku.
Wydaje mi się że potem ciężko to czyścić...
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
Badger
Posty: 6396
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Blue Lady + Osiołek
VROC: 29218

Post autor: Badger » pn cze 20, 2011

ja smaruję olejem więc o brud to się nie martwię. Jeśli chodzi o luz łańcucha to też nie, bo nie chce zabudować całego łańcucha tylko samą zębatkę.

Chcę to zrobić z nierdzewki i wypolerować na zewnątrz.
A konstrukcja ma być taka, żeby to można było szybko i bezproblemowo zdemontować. Wstępnie planuję wykorzystać uchwyt oryginalnej osłony a na dole coś będę kombinował.

Martwię się jednak czy nie ma jeszcze jakiś innych przeciwwskazań. Zastanawia mnie jakie jest prawdopodobieństwo, że jakiś "kamyczek" mi tam wpadnie, zaklinuje się i zatrzyma koło?? Ekstremalny przypadek, ale...
pie.....lę, nie myję

Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga

Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.

Duch

Post autor: Duch » pn cze 20, 2011

pracowałem już nad tym problemem z kolegą z pracy i ostateczna wersja wygląda następująco w firmowym chlapaczu nawierciłem otwór na śróbke nr.6 a do osłonki przykręciliśmy gumę o rozmiarach 3cm, 7cm, 3mm. Wygląd estetyczny +, funkcjonalność +,zrobię zdjęcie i udostępnie


Awatar użytkownika
Badger
Posty: 6396
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Blue Lady + Osiołek
VROC: 29218

Post autor: Badger » pn cze 20, 2011

a to czekam na te fotki
pie.....lę, nie myję

Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga

Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.

Awatar użytkownika
Sheriff
Posty: 1254
Rejestracja: pt cze 11, 2010
Miejscowość: Koog aan de Zaan
Motocykl: Versys 1000 GT
VROC: 30486

Post autor: Sheriff » pn cze 20, 2011

Badger pomysł bardzo dobry u nas był kiedyś znajomy gadaliśmy o Anki brudzącej się oponie a on od razu zapytał się dlaczego nie przerabiam obudowy. Piotrowi ponoć bardzo zdolny gość robił osłonę na chłodnicę ponoć lubi wyzwania może by się tego podjął? Osobiście uważam że na leży zrobić taką osłonę całą od nowa z nierdzewki od góry kopiując starą jednak przedłużając ją w dół aż do miejsca gdzie zaczyna się zębatka. Nie można jednak przesadzić ponieważ dalej w kierunku zębatki zdawczej luz łańcucha wprawia go w drgania i może kolidować z osłoną.

Awatar użytkownika
Badger
Posty: 6396
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Blue Lady + Osiołek
VROC: 29218

Post autor: Badger » pn cze 20, 2011

Arek, tak własnie chcę to zrobić :) Tak, żeby był dostęp do końcówki motooilera.


MTM pomysł fajny, ale wykonanie mi się nie podoba. Będą kombinował z blachą z nierdzewki w formie rynienki okalającej zębatkę.
pie.....lę, nie myję

Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga

Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.

Awatar użytkownika
Ryffka
Posty: 1398
Rejestracja: pn kwie 19, 2010
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: był VN2000 Soul Red, GTR 1400
VROC: 24863

Post autor: Ryffka » wt cze 21, 2011

Fajnie Jacku, że podjąłeś temat :mrgreen: Jak Marianna pozwoli to w najbliższy weekend posiedzę nad jakimś projektem, a w lipcu może nad wykonaniem...
Robimy wspólnie, czy każdy swoją wersję i potem zobaczymy komu najlepiej wyszło ?? :antlers:

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » wt cze 21, 2011

Przy sztywnej osłonie z nierdzewki trzeba ją wtedy jako pełną wykonać bo to co któryś z was napisał że dostanie się kamienia może spowodować blokadę koła.
Wydaje mi się że jeśli robiono już pełne to gumowe kołnierze, które prędzej się rozerwą, a nie zablokują koła.
I dolne prowadzenie też ważne tam musiałyby być jakieś ślizgi podtrzymujące luźny łańcuch.
Dodatkowo na jakimś wahliwym elemencie aby osłona poruszała się razem z wahaczem.
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
Badger
Posty: 6396
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Blue Lady + Osiołek
VROC: 29218

Post autor: Badger » wt cze 21, 2011

Ryffka, może razem. Bo tak to cześć pary pójdzie w gwizdek. A tak pokombinujemy razem - łatwiej o pomysły. Jak znajdę chwilkę to narysuję o czym myślę.
pie.....lę, nie myję

Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga

Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.

Awatar użytkownika
Ryffka
Posty: 1398
Rejestracja: pn kwie 19, 2010
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: był VN2000 Soul Red, GTR 1400
VROC: 24863

Post autor: Ryffka » wt cze 21, 2011

Badger pisze:Ryffka, może razem. Bo tak to cześć pary pójdzie w gwizdek. A tak pokombinujemy razem - łatwiej o pomysły.
Ok, to jak będziemy mieć jakies projekty to się po prostu wymienimy :) Mi jeszcze po głowie łażą problemy z wykonaniem: zaokrąglenia itp., ale Was to już chyba nie dotyczy bo będziecie zlecać wykonanie fachowcom.
Abrams pisze:I dolne prowadzenie też ważne tam musiałyby być jakieś ślizgi podtrzymujące luźny łańcuch.
Grzechu, tak pisał Sheriff i Jacek wczesniej - osłona tylko na samą zębatkę. Generalnie chodzi o fakt, że siła odśrodkowa wyrzuca smar na zewnątrz brudząc tym samym oponę i wszystko w pobliżu.
Co do pracy wahacza, też nie powinno być problemów bo cała osłona jest właśnie doń przymocowana. Jedynie trzeba uwzględnić luz na ewentualny naciąg łańcucha.

Awatar użytkownika
Długi Lech
Posty: 1000
Rejestracja: ndz lis 14, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: EN 500 C3
VROC: 33639

Post autor: Długi Lech » czw cze 23, 2011

Znalazłem takie cóś made in USA - samodziełka w EN500. Może estetycznie to nie wygląda najlepiej, wymaga dopracowania, ale chyba sprawdza się?
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zamieściłem czyjeś fotografie, chyba głowy mi nie urwą?
Pozdrawiam Leszek

VROC #33639

Awatar użytkownika
Badger
Posty: 6396
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Blue Lady + Osiołek
VROC: 29218

Post autor: Badger » czw cze 23, 2011

wygląda to tragicznie :(

ale może właśnie zamiast całkowicie zabudowywać zębatkę może tylko zrobić taką osłonkę od strony koła?? :scrach:

łatwiej będzie zrobić, nie będzie niebezpieczeństwa "kamyczka" a po ładnym ukształtowaniu i polerce może wyglądać naprawdę zajebiście. Nie pozostaje nic innego jak tylko wypróbować.
pie.....lę, nie myję

Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga

Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » czw cze 23, 2011

:mrgreen: Wygląda to obskurnie , może wykorzystać i przerobić osłony z MZ albo Jawy czy CZ nie musi być kompletna ale częściowo ??

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » czw cze 23, 2011

Wygląda to gorzej niż źle pomysł od ale wykonanie koszmar
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Duch

Post autor: Duch » śr cze 29, 2011

To teraz się pochwale po przejechaniu 3 tyś km i sześciu smarowaniach łancucha, wycieram tylko sam chlapacz, felga i szprychy tylko z kurzu :D

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » wt maja 15, 2012

hahahah genialna ta osłona na zdjęciu, trochę jak snopowiązałka to wygląda ale pewnie facet ma czyste koło, jak to mówią "potrzeba matką wynalazku" uśmiałem się do łez :hah: wracając do tematu zobaczę po dzisiejszym smarowaniu białym sprayosmarem "co z tą felgą" będzie choć pomysł Macie panowie dobry, moim skromnym zdaniem najlepsza i ładnie wyglądająca bylaby osłona taka jak fabryczna ale dłuższa schodząca pod zębatkę ot taki uchwyt od parasola

Rikardo
Posty: 80
Rejestracja: czw kwie 12, 2012
Miejscowość: Jarosław
Motocykl: VN 900 classic
VROC: 0

Post autor: Rikardo » śr maja 16, 2012

Do smarowania łańcucha polecam WURTH HHS DRY LUBE SUCHY SMAR DO ŁAŃCUCHÓW. Cały poprzedni sezon smarowałem nim łańcuch i nie ma mowy o chlapaniu po oponie lub innych elementach.

Awatar użytkownika
Ryffka
Posty: 1398
Rejestracja: pn kwie 19, 2010
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: był VN2000 Soul Red, GTR 1400
VROC: 24863

Post autor: Ryffka » śr maja 16, 2012

Chłopaki, zgubiliście wątek :) Oczywiście przy smarowaniu łańcucha sprayem czy to Castrol, czy Motul czy inny też nie mieliśmy problemów z pochlapaną oponą. Problem się pojawia przy smarowaniu automatycznym (Scotoiler, Motoiler), bo tam użwya się specjalnego oleju. Stąd pojawił się pomysł na jakąś osłonę.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 31 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 31 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą