Strona 1 z 2

Wymiana oleju, łańcuch, filtr powietrza co jeszcze? VN800A

: pn lip 18, 2011
autor: Robson
Hey, Poczytałem wątek o olejach i już dużo wiem, ale, będzie Ktoś uprzejmy i w pkt. podeśle mi wykaz czynności dot. wymiany oleju (Motul mam, filtr oleju również). Jakieś fotki nawet telefonem mile widziane :D roobsoonx@gmail.com . Czym posmarować łańcuch (mam spray z Wurtza do podobnych rzeczy, znajomy używa przy wózkach widłowych, czy będzie ok?). Filtr powietrza wymieniać na nowy, czy w inny sposób wyczyścić?
I jeszcze, sygnał dzwiękowy mam total słaby, puszki nie słyszą :cry: nie chcę jakiś wymyślnych, ale wygląd podobny do standardowego z full głośnym klaksonem, co poradzicie?

Roobsoonx

: pn lip 18, 2011
autor: Badger
olej, rozgrzewasz silnik -> odkręcasz spust oleju -> wykręcasz filtr oleju - > smarujesz olejem uszczelkę nowego filtra i go wkręcasz - > wlewasz olej - > uruchamiasz silnik - > sprawdzasz stan i ew. dolewasz.

smaruj czym chcesz, żebyś tylko smarował. Ale lepsze będą smary przeznaczone do łańcuchów i dużych obrotów, mają większą przyczepność i mniej chlapią.

klakson: czasami mają regulację w postaci takiej śrubki. Spróbuj tym. Przeczyść styki. A jak nie, to pełno jest zamienników w sklepach internetowych.

: pn lip 18, 2011
autor: MUKA
Roobsoonx pisze:mam spray z Wurtza do podobnych rzeczy, znajomy używa przy wózkach widłowych
Mój syn smaruje tym i jest ok. tylko mało odporny na deszcz, po każdej jeździe na mokro trzeba smarować.


Z olejem to jeszcze (jeżeli jest w tym modelu) przy wymianie oleju filtr siatkowy (przy misce olejowej na dole)

: pn lip 18, 2011
autor: oktogon
I nie zapomnij przed wlaniem oleju zakręcic korka spustowego na spodzie miski olejowej :mrgreen:

: pn lip 18, 2011
autor: Badger
Okto, racja :ok:

a filtr siatkowy to raz na ileś zmian oleju - no chyba, ze się nudzi.

: pn lip 18, 2011
autor: Roy
I nie zapomnij dać nowej podkładki miedzianej pod korek spustowy (najlepsze są tzw. dmuchane) :) wstyd jak z takiego pięknego motocykla potem coś kapie :D

: wt lip 19, 2011
autor: Robson
A może Ktoś ze Śląska (może Tychy) już to robił i pomógłby mi w wymianie oleju? Ten pierwszy raz lepiej pod okiem Fachowca zadziałać...

Roobsoonx

: wt lip 19, 2011
autor: Abrams
Badger pisze:Okto, racja :ok:

a filtr siatkowy to raz na ileś zmian oleju - no chyba, ze się nudzi.
Albo nie masz pewności kiedy był czyszczony!!!


Lepsze są smary typowo motocyklowe, lepiej penetrują, i nie ściągają tak bardzo brudu jak inne

: czw mar 01, 2012
autor: BABEK
panowie a ten filtr siatkowy wymienić czy tylko wyczyścić ? i w sklepach sprzedają oleje w 4 litrowych pojemnikach czy ta ilość wystarczy do vn 800 classic
dzięki

: czw mar 01, 2012
autor: Badger
czyścić

wystarczy

: pt mar 02, 2012
autor: BABEK
dzięki za pomoc o cm. człowiek mądrzejszy

: sob mar 03, 2012
autor: BABEK
śmigałem prawie cały dzień ;) ,i biegi czasami wchodzą czysto a czasami jak jedynka czy ja robię coś nie tak? czy może to jakaś usterka? i łańcuch zaczął chrobotać na tylnej zębatce czy to oznacza wymianę napędu?

z góry dziękuję za pomoc

: ndz mar 04, 2012
autor: Lecho
Biegi zmieniaj w kolejności: najpierw noga potem sprzęgło.
:ok:

: ndz mar 04, 2012
autor: Domel
BABEK pisze:śmigałem prawie cały dzień ;) ,i biegi czasami wchodzą czysto a czasami jak jedynka czy ja robię coś nie tak? czy może to jakaś usterka? i łańcuch zaczął chrobotać na tylnej zębatce czy to oznacza wymianę napędu?

z góry dziękuję za pomoc
Łańcuch na tylnej zębatce jak Ci "chrobota" to wymień całe napęd nie daj się namówić na wymianę tylko jednej zębatki albo tylko łańcucha, bo ja głupi dałem się na to nabrać wymieniłem przednią zębatkę bo mi przód "strzelał" potem poszło na tył i wkońcu okazało się, że łańcuch był porozciągany, więc koszt zębatki plus wymiana poszła do kosza, stąd polecam wymianę całego napędu, nie są to małe pieniążki ale przynajmniej człowiek spokojniejszy jest :) , co do biegów to usterka chyba żadna pojeździj trochę może po długim postoju najzwyczajniej w świecie się coś "zastało".

: ndz mar 04, 2012
autor: BABEK
dzięki za pomoc jestem spokojniejszy ale cena napędu fakt nie mały :(

: czw maja 24, 2012
autor: BubRb
.......Witajcie.... odświeżę ten temat.....

A jaka podkładka pod śrubę miski olejowej ?! miedziana, dmuchana... ale jaka średnica ?!

: czw maja 24, 2012
autor: Mayones
z tym napędem to chyba też widać zużycie na zębatce jak jest podobna do łańcucha pilarki,
i racja jak wymiana to całego napędu i tutaj pytanie do znawców tematu na alllledrogo są zestawy po np 450 zł a i są po 590 zł, jakieś sugestie do do jakości ? tych najtańszych bym nie brał te drogie to często tylko "bardziej znany producent" coś powiedzmy ze średniej półki macie jakieś doświadczenia z konkretnymi producentami(ciekawe ilu z nich robi to jako made in china) :D

: czw maja 24, 2012
autor: Trufel
Polecam firme DID , robie i zestwy napedowe i zebatki oraz lancuchy rozrzadu mialem takie zestaw w cbr i nie narzekaleem , u mnie wytrzymywal okolo 15 tys.km.

: czw maja 24, 2012
autor: jurekawasaki
Wszystkie pochodzą z Chin moja wskazówka to średnia półka cenowa tak 450-500 pln .na Alegro radzę kupić dużą zębatkę i łańcuch a małą w serwisie oryginalną ponieważ jest obłożona plastikiem którego zadaniem jest tłumienie pracy łańcucha na bieżni zębatki. :ok:

: czw maja 24, 2012
autor: Mastif
BubRb pisze:.......Witajcie.... odświeżę ten temat.....

A jaka podkładka pod śrubę miski olejowej ?! miedziana, dmuchana... ale jaka średnica ?!
Miedziana, wielkość pod łepek śruby.

Większość śrub od miski olejowej mają takową podkładkę już fabrycznie wprasowaną.