Czujnik wentylatora

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Czujnik wentylatora

Post autor: Wróbelek » pn gru 12, 2011

Witam mam problem nie załącza mi się wentylator nawet gdy motocykl jest mocno nagrzany. W serwisówce pisze żeby sprawdzić oporność czujnika w sumie 2 czujników. Jak to zrobić?? Bo wykręciłem oba czujniki. I jak na multimetrze ustawie na omy to mi 1. pokazuje zawsze. Prosiłbym o instrukcje

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » pn gru 12, 2011

Jesteś pewny ze ma mieć rezystancję?
Zerknąłem w serwisówke i wydaje mi się ze to raczej bimetal jest! Po osiągnieciu wysokiej temperatury czujnik "robi zwarcie", zamyka obwód(włącza sie wiatrak), normalnie (w niskiej temperaturze)na czujniku jest przerwa tak jak piszesz.
Wyczytałem, że sprawdzenie polega na, zwarciu czujnika (przy włączonym zapłonie) i powinien się włączyć wiatrak. Narysowali też jakiś bezpiecznik w obwodzie!
Drugi czujnik jest pewnie od czerwonej kontrolki na konsoli :)

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » wt gru 13, 2011

Tak jak pisze Pantani, wentylator sprawdza się w gorącej wodzie.
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Post autor: Wróbelek » wt gru 13, 2011

no jak wziolem i zapuścilem motor na duzym czujniku zapakowałem drucik i polaczylem oba bolce to wiatrak sie załączył. To po co oni te omy piszą??

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Post autor: Wróbelek » wt gru 13, 2011

Bo juz teraz nie mam płynu ani nic w chłodnicy. da to cos jak przekrece kluczyk czujnik podlacze po kable i zanurzę go we wrzącej wodzie??

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » wt gru 13, 2011

nie wiem dokładnie bo tego nie robiłem nigdy ale z tego co czytałem to wsadzasz czujnik do wody w temp ok 92-97°C i sprawdzasz czy czujnik zamyka obwód. Niech się może wypowie ktoś bardziej doświadczony albo poczytaj na własną rękę bo nie chcę Cie mieć na sumieniu :P
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » wt gru 13, 2011

Wróbelek pisze:Bo juz teraz nie mam płynu ani nic w chłodnicy. da to cos jak przekrece kluczyk czujnik podlacze po kable i zanurzę go we wrzącej wodzie??
Coś przekombinujesz zaraz :) lepiej wyjąć czujnik z motocykla i sprawdzić omomierzem czy po zanurzeniu w wodzie zrobi sie na nim zwarcie!
Sprawdż tylko czy to wlasciwy czujnik!!!! ten od wiatraka zwiera przy 95 +/- kilka stopni. Drugi odpowiedzialny za kontrolkę zwiera przy 105 stopni C (ale to tylko do sygnalizacji przegrzania silnika jest)

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » wt gru 13, 2011

Wróbelek pisze:no jak wziolem i zapuścilem motor na duzym czujniku zapakowałem drucik i polaczylem oba bolce to wiatrak sie załączył. To po co oni te omy piszą??
No to wniosek powinien być taki taki ze masz uszkodzony czujnik.
Nie wiem gdzie w serwisówce znalazłeś te Ohmy! :scrach:

Awatar użytkownika
SAURO
Posty: 2157
Rejestracja: pn maja 03, 2010
Miejscowość: ZAMOŚĆ, CIECHANÓW, RZYM
Motocykl: VN 1500 Nomad
VROC: 30956

Post autor: SAURO » wt gru 13, 2011

Wróbelek ty nic nie wykręcaj i nie wkładaj do wody poprostu najsamprzód to ty sprawdż instalację to zaczy kabelek po kabelku od czujnika do wiązki i każdą kostkę. Miałem podobny przypadek poprostu w jednej z kostek przerwał się przewód wewnątrz więc nie było nic widać ale po 4 godzinach poszukiwań znalazłem drania i naprawiłem :D Na wymianę drogich części zawsze będziesz miał czas.
BAWMY SIĘ W MOTOCYKLE A NIE POLITYKĘ

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Post autor: Wróbelek » wt gru 13, 2011

Czujniki sprawdzili tak jak pantani napisał i oba są dobre. W serwisowce na 263 stronie znalazłem ten sposób:) Idę szukać usterek na przewodach

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Post autor: Wróbelek » wt gru 13, 2011

Już wszystko się wyjaśniło. Zanurzyłem czujnik do garnka w wodą i zagotowałem wodę. Czujnik się załączył i wentylator chodzi elegancko. Stwierdziłem ze poprostu nigdy się nie zagrzał motor. Dzięki za różne porady;) :butelka:

motostawik
Posty: 106
Rejestracja: sob sty 15, 2011
Miejscowość: CHOSZCZNO
Motocykl: Kawasaki vulcan VN 800 CLASSIC
VROC: 0

Post autor: motostawik » wt gru 13, 2011

:ok: :ok: :ok:
JARO
KM Cruiser
cruiser.szczecin.pl / choszcznochopper.tnb.pl

Awatar użytkownika
SAURO
Posty: 2157
Rejestracja: pn maja 03, 2010
Miejscowość: ZAMOŚĆ, CIECHANÓW, RZYM
Motocykl: VN 1500 Nomad
VROC: 30956

Post autor: SAURO » wt gru 13, 2011

W sęsie wszystko gro :antlers: Właśnie mi się przypomina że 800 ka ma dobre odprowadzenie ciepła i wentylator bardzo rzadko się załącza
BAWMY SIĘ W MOTOCYKLE A NIE POLITYKĘ

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » śr gru 14, 2011

:) A ja dożucę swoje jeszcze :hah: często wentylator się póżno albo wcale nie włącza po samoczynnej wymianie płynu chłodzącego przyczyna ?? zapowietrzony układ :ok:

Wróbelek
Posty: 401
Rejestracja: ndz lip 25, 2010
Miejscowość: Słupca
Motocykl: Kawasaki VN800 Classic 97r
VROC: 0

Post autor: Wróbelek » śr gru 14, 2011

jak dobrze odpowietrzyć układ?

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » czw gru 15, 2011

:) Zasada prosta nie śpieszyć się !! z wlewaniem płynu, pomału wlewać go by powietrze miało czas na ujście po wlaniu 1l zgniatać przewody gumowe przy silniku to powoduje wypychanie bombli powietrznych z zakamarków i to samo po wlaniu 1,5l , 2l aż do pełnego zalania. :ok:

Awatar użytkownika
mrblack
Posty: 99
Rejestracja: wt lip 13, 2010
Miejscowość: Mazuria
Motocykl: AWO Simson ver. Military
VROC: 0

Post autor: mrblack » śr gru 21, 2011

Siemnko :)

Ja jak miałem uwalony czujnik to się włączał jush przy 40-tu stopniach - qrwicy dostawałem.

Za nowy chcieli 300 zł to kupiłem elektroniczny uniweralny za 29zyli z sonda - mały tunning i działczy do dziś :p

Ale to 1500tka i szybko sie grzeje więc jak nie jadziesz to często sie włącza wentyl ....

pozdrówki

damiano8778
Posty: 4
Rejestracja: ndz gru 25, 2011
Miejscowość: irlandia
Motocykl: kawasaki vulcan 1985
VROC: 700

Post autor: damiano8778 » ndz gru 25, 2011

panowie kupiłem vulcana 700 1985 rok 2 tygodnie temu to moj pierwszy motocykl z prawdziwego zdarzenia takze jestem całkowitym świerzakiem w tym temacie,wymieniłem olej filter oleju,płyn chłodniczy był tak zapchany normalnie gluty brazowe wypływały z tego,przed wymianą plynu chłodzącego wiatrak załaczał się normalnie na max 25 30 sekund a po wymianie chodzi non stop co moze byc powodem tego???????a także chciałem zapytać czy oprócz oleju idzie inny olej do skrzyni biegów??? i co jeszcze trzeba zrobić nie zbędnego jakieś wymianny itd.itp. motocykl stał dobrych kilka lat w szopie w irlandi, ma przejechane 10 000 mil , jest troche estetycznej roboty przy nim ale to jest teraz nie najważniejsze ,ważniejsza jest wymiana wszystkich potrzebnych płynów itd. DLATEGO PROSZE O POMOC JAKIES LINKI CZY WSKAZÓWKI bo jestem kompletnie zielony w tym temacie
damiano8778

Awatar użytkownika
MarKov
Posty: 2479
Rejestracja: wt lip 06, 2010
Miejscowość: WARSZAWA
Motocykl: VN 1700 CLASSIC TOURER
VROC: 27362

Post autor: MarKov » ndz gru 25, 2011

Obawiam się że bez wizyty tu nic nie zdziałasz

http://www.vulcaneria.pl/viewforum.php?f=5

a później czekaj na odpowiedzi :mrgreen:
MarKov
VN 1700 Classic Tourer
VN 900 Classic (był)

VROC # 27362

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn gru 03, 2012

Moje pytanko brzmi: czy wentylator w VN 800 zdarza się Wam żeby po dłuższej bezczynności zaczął
trzeszczeć ? coś jak zasyfiony wentylatorek w kompie :D , zdarzyło mi się ze dwa razy starczy stuknąć w osłonę i chodzi cicho choć drgania włączonego śmigiełka czuć na kierze i podnóżkach.
Nie wiem czy np można przesmarować jakoś łożysko czy jak , pewnie go rozbiorę niedługo i obejrzę, ale nie sądzę żeby tarł o osłonę skoro po stuknięciu w nią jest ok :scrach:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 39 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 39 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą