Strona 1 z 2

Czujnik wentylatora

: pn gru 12, 2011
autor: Wróbelek
Witam mam problem nie załącza mi się wentylator nawet gdy motocykl jest mocno nagrzany. W serwisówce pisze żeby sprawdzić oporność czujnika w sumie 2 czujników. Jak to zrobić?? Bo wykręciłem oba czujniki. I jak na multimetrze ustawie na omy to mi 1. pokazuje zawsze. Prosiłbym o instrukcje

: pn gru 12, 2011
autor: Pantani
Jesteś pewny ze ma mieć rezystancję?
Zerknąłem w serwisówke i wydaje mi się ze to raczej bimetal jest! Po osiągnieciu wysokiej temperatury czujnik "robi zwarcie", zamyka obwód(włącza sie wiatrak), normalnie (w niskiej temperaturze)na czujniku jest przerwa tak jak piszesz.
Wyczytałem, że sprawdzenie polega na, zwarciu czujnika (przy włączonym zapłonie) i powinien się włączyć wiatrak. Narysowali też jakiś bezpiecznik w obwodzie!
Drugi czujnik jest pewnie od czerwonej kontrolki na konsoli :)

: wt gru 13, 2011
autor: Roy
Tak jak pisze Pantani, wentylator sprawdza się w gorącej wodzie.

: wt gru 13, 2011
autor: Wróbelek
no jak wziolem i zapuścilem motor na duzym czujniku zapakowałem drucik i polaczylem oba bolce to wiatrak sie załączył. To po co oni te omy piszą??

: wt gru 13, 2011
autor: Wróbelek
Bo juz teraz nie mam płynu ani nic w chłodnicy. da to cos jak przekrece kluczyk czujnik podlacze po kable i zanurzę go we wrzącej wodzie??

: wt gru 13, 2011
autor: Roy
nie wiem dokładnie bo tego nie robiłem nigdy ale z tego co czytałem to wsadzasz czujnik do wody w temp ok 92-97°C i sprawdzasz czy czujnik zamyka obwód. Niech się może wypowie ktoś bardziej doświadczony albo poczytaj na własną rękę bo nie chcę Cie mieć na sumieniu :P

: wt gru 13, 2011
autor: Pantani
Wróbelek pisze:Bo juz teraz nie mam płynu ani nic w chłodnicy. da to cos jak przekrece kluczyk czujnik podlacze po kable i zanurzę go we wrzącej wodzie??
Coś przekombinujesz zaraz :) lepiej wyjąć czujnik z motocykla i sprawdzić omomierzem czy po zanurzeniu w wodzie zrobi sie na nim zwarcie!
Sprawdż tylko czy to wlasciwy czujnik!!!! ten od wiatraka zwiera przy 95 +/- kilka stopni. Drugi odpowiedzialny za kontrolkę zwiera przy 105 stopni C (ale to tylko do sygnalizacji przegrzania silnika jest)

: wt gru 13, 2011
autor: Pantani
Wróbelek pisze:no jak wziolem i zapuścilem motor na duzym czujniku zapakowałem drucik i polaczylem oba bolce to wiatrak sie załączył. To po co oni te omy piszą??
No to wniosek powinien być taki taki ze masz uszkodzony czujnik.
Nie wiem gdzie w serwisówce znalazłeś te Ohmy! :scrach:

: wt gru 13, 2011
autor: SAURO
Wróbelek ty nic nie wykręcaj i nie wkładaj do wody poprostu najsamprzód to ty sprawdż instalację to zaczy kabelek po kabelku od czujnika do wiązki i każdą kostkę. Miałem podobny przypadek poprostu w jednej z kostek przerwał się przewód wewnątrz więc nie było nic widać ale po 4 godzinach poszukiwań znalazłem drania i naprawiłem :D Na wymianę drogich części zawsze będziesz miał czas.

: wt gru 13, 2011
autor: Wróbelek
Czujniki sprawdzili tak jak pantani napisał i oba są dobre. W serwisowce na 263 stronie znalazłem ten sposób:) Idę szukać usterek na przewodach

: wt gru 13, 2011
autor: Wróbelek
Już wszystko się wyjaśniło. Zanurzyłem czujnik do garnka w wodą i zagotowałem wodę. Czujnik się załączył i wentylator chodzi elegancko. Stwierdziłem ze poprostu nigdy się nie zagrzał motor. Dzięki za różne porady;) :butelka:

: wt gru 13, 2011
autor: motostawik
:ok: :ok: :ok:

: wt gru 13, 2011
autor: SAURO
W sęsie wszystko gro :antlers: Właśnie mi się przypomina że 800 ka ma dobre odprowadzenie ciepła i wentylator bardzo rzadko się załącza

: śr gru 14, 2011
autor: Daromax
:) A ja dożucę swoje jeszcze :hah: często wentylator się póżno albo wcale nie włącza po samoczynnej wymianie płynu chłodzącego przyczyna ?? zapowietrzony układ :ok:

: śr gru 14, 2011
autor: Wróbelek
jak dobrze odpowietrzyć układ?

: czw gru 15, 2011
autor: Daromax
:) Zasada prosta nie śpieszyć się !! z wlewaniem płynu, pomału wlewać go by powietrze miało czas na ujście po wlaniu 1l zgniatać przewody gumowe przy silniku to powoduje wypychanie bombli powietrznych z zakamarków i to samo po wlaniu 1,5l , 2l aż do pełnego zalania. :ok:

: śr gru 21, 2011
autor: mrblack
Siemnko :)

Ja jak miałem uwalony czujnik to się włączał jush przy 40-tu stopniach - qrwicy dostawałem.

Za nowy chcieli 300 zł to kupiłem elektroniczny uniweralny za 29zyli z sonda - mały tunning i działczy do dziś :p

Ale to 1500tka i szybko sie grzeje więc jak nie jadziesz to często sie włącza wentyl ....

pozdrówki

: ndz gru 25, 2011
autor: damiano8778
panowie kupiłem vulcana 700 1985 rok 2 tygodnie temu to moj pierwszy motocykl z prawdziwego zdarzenia takze jestem całkowitym świerzakiem w tym temacie,wymieniłem olej filter oleju,płyn chłodniczy był tak zapchany normalnie gluty brazowe wypływały z tego,przed wymianą plynu chłodzącego wiatrak załaczał się normalnie na max 25 30 sekund a po wymianie chodzi non stop co moze byc powodem tego???????a także chciałem zapytać czy oprócz oleju idzie inny olej do skrzyni biegów??? i co jeszcze trzeba zrobić nie zbędnego jakieś wymianny itd.itp. motocykl stał dobrych kilka lat w szopie w irlandi, ma przejechane 10 000 mil , jest troche estetycznej roboty przy nim ale to jest teraz nie najważniejsze ,ważniejsza jest wymiana wszystkich potrzebnych płynów itd. DLATEGO PROSZE O POMOC JAKIES LINKI CZY WSKAZÓWKI bo jestem kompletnie zielony w tym temacie

: ndz gru 25, 2011
autor: MarKov
Obawiam się że bez wizyty tu nic nie zdziałasz

http://www.vulcaneria.pl/viewforum.php?f=5

a później czekaj na odpowiedzi :mrgreen:

: pn gru 03, 2012
autor: Mayones
Moje pytanko brzmi: czy wentylator w VN 800 zdarza się Wam żeby po dłuższej bezczynności zaczął
trzeszczeć ? coś jak zasyfiony wentylatorek w kompie :D , zdarzyło mi się ze dwa razy starczy stuknąć w osłonę i chodzi cicho choć drgania włączonego śmigiełka czuć na kierze i podnóżkach.
Nie wiem czy np można przesmarować jakoś łożysko czy jak , pewnie go rozbiorę niedługo i obejrzę, ale nie sądzę żeby tarł o osłonę skoro po stuknięciu w nią jest ok :scrach: