przełącznik świateł mijania/drogowe VN800 B10

Awatar użytkownika
Ruda
Posty: 168
Rejestracja: śr paź 05, 2011
Miejscowość: Maidenhead UK
Motocykl: BMW F800GT
VROC: 0

przełącznik świateł mijania/drogowe VN800 B10

Post autor: Ruda » pn mar 26, 2012

Znalazłam kilka tematów dotyczących przełącznika, mam drobny problem z moim.
Światła zapalają się automatycznie po przekreceniu kluczyka, ale wystarczy że dotkne przełacznik po lewej czyli przełączenie mijania/drogowe i cała lampa gaśnie, lampa gaśnie też jak próbuje przełączyć na drogowe(długie).

Gdzieś czytałam że styki w tym przełączniku sa nie zabezpieczone, czy możliwe że coś tam zaśniedziało i nie styka? Rozbierać to i czyścić, czy od razu szukac nowego przełacznika?

Drugie pytanie dotyczy poprawy świecenia lampy, przyznam szczerze ze to mój pierwszy motor i tak sie zastanawiam czy ta lampa tak słabo świeci, bo wszystkie tak świecą?
W aucie mam xenony może dlatego mam wrażenie jakby w moto sie tam swieczka paliła :)

Próbowaliście wstawiać inne żarówki, mocniejsze, świecące bardziej na niebiesko? Czy nie cudowac i sprawe powinnien załatwić lightbar ?
Vulcana już nie mam ale sentyment pozostał...
http://on2wheelswithlove.com/

crazytomi
Posty: 688
Rejestracja: śr wrz 15, 2010
Miejscowość: Świdnik
Motocykl: VN 1700 VOYAGER
VROC: 32896

Post autor: crazytomi » pn mar 26, 2012

Ruda pisze:wystarczy że dotkne przełacznik po lewej czyli przełączenie mijania/drogowe i cała lampa gaśnie, lampa gaśnie też jak próbuje przełączyć na drogowe(długie)
A może masz spalone jedno włókno i dlatego gaśnie mijania? Zacznij od sprawdzenia i ewentualnie wymiany. Jesli to nie jest przyczyna to trzeba sprawdzić styk w przełączniku, dociśnij troszkę lub rozbierz a później to już z miernikiem trzeba szukać, mnie też czeka podobna zabawa ;) tylko u mnie ktoś podpiął mijania pod pozycję ;)
Ruda pisze:Próbowaliście wstawiać inne żarówki
Ktoś polecał dobrą żarówkę na forum, kupiłem ale jeszcze nie testowałem, generalnie nie porównuj xenonów do światła w naszych moto bo grzeszysz :)

Link odgrzebałem na forum :)

Kod: Zaznacz cały

http://oswietlenia.com/philips-x-tremevision-h4-12-v-55-w-blister.html

Awatar użytkownika
Ruda
Posty: 168
Rejestracja: śr paź 05, 2011
Miejscowość: Maidenhead UK
Motocykl: BMW F800GT
VROC: 0

Post autor: Ruda » pn mar 26, 2012

Dzięki za wskazówkę i link do żarówki, sprawdzę.
Vulcana już nie mam ale sentyment pozostał...
http://on2wheelswithlove.com/

Awatar użytkownika
Ruda
Posty: 168
Rejestracja: śr paź 05, 2011
Miejscowość: Maidenhead UK
Motocykl: BMW F800GT
VROC: 0

Post autor: Ruda » śr kwie 04, 2012

No dobra, wyjecie i sprawdzenie żarówki tylko pogorszyło sprawe... :mad:

Wyjęcie żarówki to pikus, oba włókna wyglądaja na nie spalone, wiec znikające długie to nie był problem żarówki. Kupiłam już drugą i ją od razu włożyłam wiec jak zadziała sprawdze czy lepiej świeci.

Po skreceniu i przekreceniu stacyjki, światło znikło, wcześniej zapalało się po przekreceniu kluczyka...
Rozkreciłam obudowe manetki, tam gdzie jest przełącznik, prysnełam WD40 ale nie widze pozytywnego efektu.

O ile mój miernik jest ok, to nie dochodzi prąd do kostki, po przekreceniu kluczyka, miernik na kostce od lampy, sie nie zaświecił.
Coś mogę jeszcze sprawdzić, czy zacząć szukać elektryka?
Vulcana już nie mam ale sentyment pozostał...
http://on2wheelswithlove.com/

ludek
Posty: 360
Rejestracja: czw lut 03, 2011
Miejscowość: Słupsk
Motocykl: VN2000
VROC: 34580

Post autor: ludek » śr kwie 04, 2012

cześć,
co to za miernik, który ma świecić??? użyłaś neonówki???
WD40 to nie najlepszy pomysł, powinnaś użyć czegoś co ma "contakt" w nazwie lub jakoś podobnie brzmi, jest sporo podobnych preparatów na rynku.
W przełączniku jeśli przewody trzymają się styków i jeśli przełącznik jest kompletny nie powinno być problemu. W lewym zespole przełączników masz włącznik świateł?
Ostatnio zmieniony śr kwie 04, 2012 przez ludek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ruda
Posty: 168
Rejestracja: śr paź 05, 2011
Miejscowość: Maidenhead UK
Motocykl: BMW F800GT
VROC: 0

Post autor: Ruda » śr kwie 04, 2012

ludek pisze:cześć,
co to za miernik, który ma świecić??? użyłaś neonówki???
Sorki, jasne to był zwykły próbnik, sprawdziłam go w domu na jakimś zasilaczu od laptopa i działa.
ludek pisze: W przełączniku jeśli przewody trzymają się styków i jeśli przełącznik jest kompletny nie powinno być problemu. W lewym zespole przełączników masz włącznik świateł?
Jak dla mnie wygląda na kompletny, żadne kabelki nie wisiały sobie, wszystko wyglądało ok.
Tak, w lewym zespole przełaczników mam przełącznik świateł, krótkie - długie.

ludek
Posty: 360
Rejestracja: czw lut 03, 2011
Miejscowość: Słupsk
Motocykl: VN2000
VROC: 34580

Post autor: ludek » śr kwie 04, 2012

Sorki, o prawy przełącznik mi chodziło... Potrzebujesz miernika, żeby sprawdzić instalacje. Wystarczy najprostszy multimetr za kilkanaście zł z castoramy czy innego obi. Jeśli jednak nie miałaś z czymś takim do czynienia poproś o pomoc kogoś w pobliżu. Chyba, że zrobię Ci "korespondencyjny kurs pomiarów elektrycznych" ;)

crazytomi
Posty: 688
Rejestracja: śr wrz 15, 2010
Miejscowość: Świdnik
Motocykl: VN 1700 VOYAGER
VROC: 32896

Post autor: crazytomi » śr kwie 04, 2012

Kilka dni temu walczyłem z przełącznikiem, klikał ale nie zmieniał, zmierzyłem prąd dochodzący do lampy przy drogowych i coś się pokazywało ale malutkie wartości. Zatem zabrałem się za przełącznik, są tam 3 przewody w tym jeden doprowadzający prąd i na nim było napięcie oraz wychodzący na którym była właśnie ta mała wartość. Pozostało rozebranie przełącznika, po złączeniu na krótko przewodów drogowe się włączały zatem powalczyłem z miedzianą blaszką, sprężynkami, kulką i mam już drogowe, łatwo nie było bo się podtopiło troszkę ale sobie poradziłem. Gdybyś mieszkała bliżej to chętnie bym pomógł bo niestety jak nie rozbierzesz i nie zrozumiesz zasady działania przełącznika to żaden opis tu Ci nie pomoże.

P.S. Zmieniłem żarówkę na tą co Ci polecałem w linku i faktycznie bielsze światło, mocniejsze, dodatkowo jak mam już drogowe to naprawdę można już śmigać w ciemność bez strachu - jednak mi świecą mijania z drogowymi a nie na zmianę jak gdzieś tu pisali.

Awatar użytkownika
Ruda
Posty: 168
Rejestracja: śr paź 05, 2011
Miejscowość: Maidenhead UK
Motocykl: BMW F800GT
VROC: 0

Post autor: Ruda » śr kwie 04, 2012

Ludek, ja lubie sie uczyc :)
Wlasnie wrocilam z garazu i stwierdzam ze czasem glupia baba ze mnie i tyle :/
Zajrzalam sobie do serwisowki i jesli dobrze zrozumialam to co tam bylo napisane po angielsku to ze w wersjach US a moja taka jest swiatla wlacza sie po zapaleniu silnika. No to polazlam po nocy do garazu, bo bym nie zasnela przez taka glupote i odpalilam, tadam swiatla mijania sie pojawily :)
Niestety wd40 nie uzdrowilo w cudowny sposob swiatel drogowych czy tez przelacznika od nich.
Ale moge jezdzic wiec chyba zaprowadze moto na modlinska 217, moze za jednym zamachem mi lightbary podlacza :)
Vulcana już nie mam ale sentyment pozostał...
http://on2wheelswithlove.com/

ludek
Posty: 360
Rejestracja: czw lut 03, 2011
Miejscowość: Słupsk
Motocykl: VN2000
VROC: 34580

Post autor: ludek » śr kwie 04, 2012

Jeśli masz światła mijania i wykluczyłaś żarówkę, to pozostaje przewód od przełącznika do oprawki żarówki i sam przełącznik. Przewód raczej sam z siebie się nie przeciął, pozostaje więc przełącznik....

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » czw kwie 05, 2012

Ruda pisze:Ludek, ja lubie sie uczyc :)
Niestety wd40 nie uzdrowilo w cudowny sposob swiatel drogowych czy tez przelacznika od nich.

Najprawdopodobniej przełącznik ma wypalone styki. WD40 i inne preparaty nic nie pomogą. Skorzystaj z rady Crazytomi. Trzeba rozebrać przełącznik i ocenić jego stan. Jeżeli nie uda się go oczyścić i usprawnić to konieczna bedzie wymiana.
Umiesz rozebrac obudowę więc sobie poradzisz :ok:

Awatar użytkownika
Ruda
Posty: 168
Rejestracja: śr paź 05, 2011
Miejscowość: Maidenhead UK
Motocykl: BMW F800GT
VROC: 0

Post autor: Ruda » czw kwie 05, 2012

Pantani pisze:Umiesz rozebrac obudowę więc sobie poradzisz :ok:
:D dawno się tak nie uśmiałam, no ale co tam w końcu to tylko przełącznik a nie remont silnika, jak nie spróbuje to się nie przekonam.

Na razie i tak nie mam co robić, bo czekam na odbiór prawka...

Awatar użytkownika
Robson
Posty: 4167
Rejestracja: ndz lip 17, 2011
Miejscowość: Tychy
Motocykl: VN 1600 Nomad "Phantom"
VROC: 34475

Post autor: Robson » czw kwie 05, 2012

U mnie po przełączeniu z mijania na długie światło przygasa i praktycznie się żarzy... To też wina przełącznika? Czy jakieś zwarcie czy cuś?
Jestem tu, bo wierzę, że emocje są siłą życia...
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.

Awatar użytkownika
Ruda
Posty: 168
Rejestracja: śr paź 05, 2011
Miejscowość: Maidenhead UK
Motocykl: BMW F800GT
VROC: 0

Post autor: Ruda » czw kwie 05, 2012

Robson, no to u mnie się już nie żarzy, wystarczy że dotknę przełącznik to gaśnie światło, przełączenie na długie też gasi lampe.

Wydaje mi się, że u Ciebie też będzie ten sam problem - przełącznik.
Vulcana już nie mam ale sentyment pozostał...
http://on2wheelswithlove.com/

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4599
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » czw kwie 05, 2012

Robson pisze:U mnie po przełączeniu z mijania na długie światło przygasa i praktycznie się żarzy... To też wina przełącznika? Czy jakieś zwarcie czy cuś?
Jest to klasyczny objaw wypalonego styku prąd płynie przez węgiel, i uwaga - dalej się wypala. Pytanie w którym miejscu? Najczęściej jest to wyłącznik, ale może też być każdy inny styk na drodze do żarówki.
Problem wypalania przełącznika świateł najczęściej jest spowodowany lightbarami podłączonymi bezpośrednio bez przekaźnika, gdzie nie rzadko przełącznik obciążony jest 150W żarówek, czyli ponad 12A, a to już dużo (pomijam już obciążenie altka)
Ja w lightbary wsadziłem ledowe H4 podpięte przez dodatkowy wyłącznik pod światła pozycyjne. W nocy za wiele nie oświetlą drogi, ale za to jako ostrzegawcze sprawdzają się znakomicie i mogę śmigać na okrągło bo mają po kilka Wat.
:ok:

crazytomi
Posty: 688
Rejestracja: śr wrz 15, 2010
Miejscowość: Świdnik
Motocykl: VN 1700 VOYAGER
VROC: 32896

Post autor: crazytomi » czw kwie 05, 2012

Robson pisze:po przełączeniu z mijania na długie światło przygasa i praktycznie się żarzy
Wygląda mi to na brak masy, sprawdź to.
Lecho pisze:Ja w lightbary wsadziłem ledowe H4
Mógłbyś coś więcej napisać albo rzucić linkiem?
Ja ostatnio rozebrałem lightbara i :surprise:
okazało się, że tam nie ma żarówki jako takiej a całe szkło jest żarówką, z tyłu wychodzą 2 druciki pod zapinki, w środku jest wbudowany żarnik - praktycznie nic się z tym nie da zrobić.
Ruda pisze: w końcu to tylko przełącznik a nie remont silnika, jak nie spróbuje to się nie przekonam.
Dokładnie, to nic trudnego ale jak odkręcisz obudowę to trzeba odkręcić 3 śrubki mocujące kostkę kierunkowskazów, następnie jedną śrubkę mocującą przełącznik mijania-drogowe, później delikatnie wyjmujesz kostkę od kierunkowskazów (nie wyłam oczek pod śrubki bo delikatne). Wtedy wyjdzie kostka przełącznika, jak masz ją w ręku to zanim rozbierzesz uważaj na kulkę, które zapewnia prowadzenie i "klikanie" przełącznika, pod nią jest sprężynka i możesz dostać w oko ;)
Tutaj musisz zrozumieć zasadzę działania, rozbierasz mechanizm, w środku zobaczysz miedzianą płytkę z trzema wypukłymi punktami oraz po 2 stronie 3 blaszki do których dochodzą przewody. Sprawdź czy nie są wypalone lub nawet podtopione jak u mnie, ja częściowo podszlifowałem plastik i styki papierem ściernym, później lekko doginałem blaszkę (pod nią też jest mała sprężynka) sprawdzając jak działa mechanizm po zapięciu (czarny element z białym). Jeśli działa to w odwrotnej kolejności montujesz i składasz w całość.
Powodzonka :)
Ostatnio zmieniony czw kwie 05, 2012 przez crazytomi, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4599
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » czw kwie 05, 2012

crazytomi pisze:Mógłbyś coś więcej napisać albo rzucić linkiem?
Takie coś zapakowałem:
http://allegro.pl/zarowka-led-h4-68-smd ... 62531.html
Ale moje Lightbary miały regularne żarówki H4 z funkcją mijania/drogowe.
:ok:

crazytomi
Posty: 688
Rejestracja: śr wrz 15, 2010
Miejscowość: Świdnik
Motocykl: VN 1700 VOYAGER
VROC: 32896

Post autor: crazytomi » czw kwie 05, 2012

Lecho pisze:Ale moje Lightbary miały regularne żarówki H4 z funkcją mijania/drogowe.
W takim razie jak poprawa instalacji nic nie da (bo teraz to jakbym świeczki w nich odpalał 8/ ) to wykonam sobie w lihgtbarach mocowania pod żarówki i zastąpię oryginalne żarniki czymś w tym stylu jak podałeś w linku, dzięki za info :)

Awatar użytkownika
Robson
Posty: 4167
Rejestracja: ndz lip 17, 2011
Miejscowość: Tychy
Motocykl: VN 1600 Nomad "Phantom"
VROC: 34475

Post autor: Robson » czw kwie 05, 2012

Lecho pisze:
Robson pisze:U mnie po przełączeniu z mijania na długie światło przygasa i praktycznie się żarzy... To też wina przełącznika? Czy jakieś zwarcie czy cuś?
Jest to klasyczny objaw wypalonego styku prąd płynie przez węgiel, i uwaga - dalej się wypala. Pytanie w którym miejscu? Najczęściej jest to wyłącznik, ale może też być każdy inny styk na drodze do żarówki.
Problem wypalania przełącznika świateł najczęściej jest spowodowany lightbarami podłączonymi bezpośrednio bez przekaźnika, gdzie nie rzadko przełącznik obciążony jest 150W żarówek, czyli ponad 12A, a to już dużo (pomijam już obciążenie altka)
Ja w lightbary wsadziłem ledowe H4 podpięte przez dodatkowy wyłącznik pod światła pozycyjne. W nocy za wiele nie oświetlą drogi, ale za to jako ostrzegawcze sprawdzają się znakomicie i mogę śmigać na okrągło bo mają po kilka Wat.
:ok:
Nie mam lightbarów, ale poprzednik widać, jakby zmieniał całą instalację elektryczną :(
Jestem tu, bo wierzę, że emocje są siłą życia...
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.

Awatar użytkownika
Ruda
Posty: 168
Rejestracja: śr paź 05, 2011
Miejscowość: Maidenhead UK
Motocykl: BMW F800GT
VROC: 0

Post autor: Ruda » sob kwie 07, 2012

No wiec tak, pracka ogarnieta, przedswiateczne rzeczy ogarniete, nawet zrobilam sobie przejazdzke dzis po bialolece :) ale ten przelacznik nie dal mi spokoju...
Rozkrecilam przelacznik, crezytomy dziekuje za opis przydal sie bardzo :) nie bylo latwo i dlugo trwalo bo nie mam lutownicy i balam sie ze za mocno cos pociagne i urwe jakis przylutowany kabelek i bedzie kicha, no ale sie udalo :)

Mam zdjecia zrobione komorka, zgram gdzies bedzie dla innych, zeby im bylo latwiej :)

Jeden styk (czarny element przelacznika, ten z przylutowanymi kabelkami) byl caly czarny, nadpalony lekko kabelek, do tego przytopiony kawalek plastiku...
Miedziana, trojkatna blaszka z wypustkami, tez miala jeden styk czarny i nadtopiony plastik od strony jednego jakby zaczepu, powodowalo to ze cala blaszka nie byla rowno odpychana przez sprezynke pod nia..
Wyczyscilam wszystko, potem trojkatna blaszka ladnie odskakiwala na sprezynce i mialam troche problemu zeby to poskladac ale dalo rade :)

No i tym sposobem mam swiatlo drogowe :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 28 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 28 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą