Strona 1 z 2

Kawasaki VN 800 nie pali na jeden Cylinder !!

: sob mar 31, 2012
autor: Marcel_G
Witam
Jestem nowy i chciałem się ładnie przywitać DZIEŃ DOBRY :)
Przechodząc do meritum mam problem :/ Mam Kawasaki VN 800 Custom z 95'
i niestety nie pali mi na jeden cylinder:( To juz nie pierwszy raz początkowo myślałem, że to wina świec wymieniałem już ze dwa razy i dalej po nie długim okresie poprawnej pracy temat się powtarza, przy pierwszej wymianie zauważyłem ze przewód wysokiego napięcia był lekko zasniedziały ale oczwyiście uporałem się z tym. Zastanawiam się czy to wina cewki, modułu czy może wystarczyła by regulacja gaźnika- czasami zdarza się odpalic na 2 cylindry.
BARDZO PROSZĘ O POMOC i wskazówki.
Pomożcie świeżakowi:)

: sob mar 31, 2012
autor: Badger
a świece po wymianie wygrzewałeś??

dla mnie to sprawa świec.

zwłaszcza jak mówisz, że przez pewien czas po wymianie jest wszystko OK.

pamiętaj, że v-ki bardzo nie lubią odpalania "na chwilę".
praktycznie za każdym razem jak odpalasz to tak, żeby świece się zagrzały do temperatury samooczyszczania

: sob mar 31, 2012
autor: Piotr
Badger pisze:pamiętaj, że v-ki bardzo nie lubią odpalania "na chwilę".
praktycznie za każdym razem jak odpalasz to tak, żeby świece się zagrzały do temperatury samooczyszczania
Od tego zacznij, nie odpalaj na chwilę a jak już odpalisz to albo przejażdżka, albo poczekaj aż się zagrzeje, ja w swoim poprzednim VN 800 kupiłem świece na ewentualną wymianę i z tymi świecami go sprzedałem stosując powyższą zasadę.

: sob mar 31, 2012
autor: Daromax
:) Według mnie to wina świec i sprawdz w specyfikacji czy masz dobrane dobrze. :ok:

: sob mar 31, 2012
autor: Marcel_G
Zawsze po wymianie wygrzewałem i nigdy nie odpalam na chwilkę tylko dokłądnie tak jak mówicie do zagrzania albo przejażdzka. Pierwszy raz kupiłem NGK myślałem, że one sie nie sprawdziły następne kupiłem Denso ale niestety efekt jest podobny. Zastanawiam się również nad gaźnikiem ze względu na to, że przed pierwszą wymianą sprawdzałem czy "stare" święce dają iskrę efekt był pozytywny...dodam, że Kawa niestey nie stoi w ogrzewanym garażu oraz nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale ma "wybebeszone" wydechy.

: sob mar 31, 2012
autor: Kristofer
może źle dobrałeś świece i mają za małą ciepłotę i padają ewentualnie kable do wymiany
albo zamień cewki miejscami i zobacz czy nie w nich przyczyna
zanim wydasz kasę na nowe świece i kable zamień cewki

: sob mar 31, 2012
autor: jurekawasaki
Mam jedno pytanie jak wyglądają świece po wykręceniu po tym jak silnik przestaje palić na jeden gar, ich wygląd dużo nam może wyjaśnić .Jak się domyślam przestaje palić na cylinder nr 2 czyli ten tylni.

: ndz kwie 01, 2012
autor: mirek_vn
Marcel_G pisze:"wybebeszone" wydechy.
Nadpalają się zawory wydechowe i ich gniazda.
Trzeba do nich zajrzeć.

: ndz kwie 01, 2012
autor: Marcel_G
jurekawasaki pisze:Mam jedno pytanie jak wyglądają świece po wykręceniu po tym jak silnik przestaje palić na jeden gar, ich wygląd dużo nam może wyjaśnić .Jak się domyślam przestaje palić na cylinder nr 2 czyli ten tylni.
Świeca po wykręceniu jest lekko czarna z tego co pamiętam i dokładnie nie pali mi 2 cylinder:(

W chwili wolnego czasu zamienie cewki i dam znać jak to wygląda.
DZIĘKUJĘ PANOWI ZA WSPARCIE !!

: pn kwie 16, 2012
autor: nuti
U mnie podobny efekt był, rok temu wymieniłem świece na model NGK CR8 i moto palił, w tym sezonie powtórka z rozrywki motor znowu pali na jeden gar lub bardzo nierówno, wymieniłem świece na NG CRE 7 odpaliłem zagrzałem ( ok 30 min ) i moto ładnie pali, pracuje równo i płynnie.
jak się okazuje świece warto wymienić co sezon tym bardziej ze nie jest to droga rzecz :)

:pedzi:

: śr lut 22, 2017
autor: Balik
witam. mam podobny problem. moj moto vn 800 z 1997roku. ostatnio odpaliłem motocykl i silnik szedł na 1 cylindrze, zostawiłem go żeby się zagrzał. szedł ok 20 min po czym zaczął palić 2 cylinder ( ten tylny ). nie mogłem się przejechać ponieważ jeszcze był snieg ,wiec zostawiłem go na odpalonym aż się dobrze zagrzeje. dziś chciałem odpalić motocykl i nawet nie ruszył rozrusznik. okazało się że aku jest do wymiany. kupiłem nowy aku i odpalił od strzału. i znów ten sam objaw. pali jeden cylinder drugi nic. gdy ssanie wyłaczyłem motor nie zgasł bardzo ładnie pracował ale tylko na tym jednym cylindrze. zostawiłem go znowu i po jakimś czasie na chwile pracował na 2 gary potem znow na jeden. i tak kilka razy ( również strzeliło z rury ) i potem zaczał pracować znów na 2 cylindry. zauwazyłem ze z rury cylindra który nie pracował kopci . poczekałem aż porzadnie się zagrzeje. po kilkunastu minutach dymu było mniej a silnik był zagrzany bardzo dobrze. zgasiłem motor i znów zapaliłem i od razu na 2 cylindry szedł. powiedzcie mi co to może być ? zaznacze ze w zeszłym sezonie były wymieniane swiece filtr powietrza synchronizacja gaznika. zrobiłem ok 2 tys przebiegu.

: czw lut 23, 2017
autor: naziro
Podmień cewki i sprawdź, czy nadal nie pali na tylny cylinder.

: czw lut 23, 2017
autor: Iron75
Ja obstawiam świece. Drogie nie są, roboty przy wymianie też niewiele więc ja bym od tego zaczął.

: czw lut 23, 2017
autor: Mayones
Kable WN mogą nie łączyć trzeba wykręcić kabel z fajki i go obejrzeć bo może być zielony i poszarpany - taki był mój przypadek

: pt lut 24, 2017
autor: Ryffka
Temat wałkowany już kilkakrotnie na forum. Świece wymieniać co sezon albo i częściej i problem zniknie. Miałem dokładnie to samo, ale u mnie sprawę załatwiły świece irydowe + filtr KN + zestaw dysz KN - palił od strzału i problem tylnego garnka zniknął. Przy temperach powyżej 15 st. odpalał nawet bez ssania. Niech się wypowie Wyder, bo on to moto użytkuje od kilku lat :)
Przewody oczywiście też do przeglądu :)

: pt lut 24, 2017
autor: Mayones
Mój na zwykłych CR7E palił bez ssania cały rok, świeczki to nie olej nie trzeba co 6 tyś km :D

: pt lut 24, 2017
autor: jacyII
Witaj.

Przede wszystkim sprawdzenie świec (ewentualnie wymienić) , cewki , przewody wysokiego napięcia , fajki , przewody idące do cewek. Potem zawory , wydechy i cierpliwa kontrola całości. Nasze maszyny są wiekowe i to utrudnia postawienie trafnej diagnozy i naprawy . Osobiście uważam ,że dobrze dobrane świece to połowa sukcesu.

Pozdro :pedzi:

Slawek

: pt lut 24, 2017
autor: Mayones
jacyII pisze:że dobrze dobrane świece to połowa sukcesu.
czyli to co producent zalecił w serwisówce :oki:

: pt lut 24, 2017
autor: jacyII
serwisówka "mówi":
świece
NGK CR7E lub NDU22ESR-N
przerwa
0,7-0,8 mm

a tak naprawdę to znaleźć o podobnej wartości cieplnej

Pozdro
sławek

: pt lut 24, 2017
autor: Balik
kupiłem nowe swiece i wszystko wróciło do normy :) wielkie dzieki. LWG