Strona 1 z 1

Klekocze w VN800A

: pn kwie 23, 2012
autor: MadDog
Witam.
Mam mały problem, mianowicie niepokojący klekot w silniku.
Jak motocykl chodzi na niskich obrotach to słuchać klekocik, na średnich-wysokich znika. Jest słyszalny jak jest na luzie oraz jest wyrażnie słyszalny podczas ruszania z obciążeniem np. z pasażerem i podczas odkręcania z każdego biegu.
Co sądzicie? co to może być?

: wt kwie 24, 2012
autor: Pantani
Takie klekotanie jak panewka? to może z wałka wyrównoważającego, przeczytaj ten temat

http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=2109

: wt kwie 24, 2012
autor: MadDog
Panewka to raczej na pewno nie jest. na sprzegle wciśniętym nie słychać. tylko przy odkręcaniu na niskich obrotach...

: wt kwie 24, 2012
autor: Pantani
MadDog pisze:Panewka to raczej na pewno nie jest. na sprzegle wciśniętym nie słychać. tylko przy odkręcaniu na niskich obrotach...
:) mialem na mysli rodzaj dzwieku (panewki pewnie masz dobre, u mnie tez jest ten klekot,standard w starszych 800), a prawdopodobną przyczynę masz opisaną w w/w wątku

: wt kwie 24, 2012
autor: Kawasakidrifter
Jak coś klekocze to znak że najwyższy czas zmienić markę na Ducati :D
Tam zawsze coś klekocze :)

Być może jest to uszczelka być może to a być może jeszcze coś innego.
Ja miałem coś takiego , ale to było związane ze sprzęgłem chrobot coś jakby odskoczyło.

cyt "W moim i kolegi VN'ie występowało bardziej stukanie.
Wałek wyrównoważający z lewej strony wyposażony jest w metalowe tuleje oblane gumą -4 szt. po okręgu, guma zmniejsza średnicę , twardnieje co powoduje ,że element zazębiający się z wałkiem poprzez te tuleje uderza zamiast płynnie się zazębiać. hałas nasila się przy przyśpieszaniu i o ile pamiętam przy ostrzejszej przy-gazówce na luzie. " to może być to.

: wt kwie 24, 2012
autor: MadDog
Mój VN podobnież długo stał przed tym jak go kupiłem. Od 1996r. ma przejechane zaledwie 9900km co widać po jego stanie że przebieg oryginalny. więc faktycznie ta guma może być sparciała.

Dzisiaj byłem w Motohousie żeby go osłuchali i powiedział, że nie miał nigdy VN800 do robienia ale to "stuka" z przodu od spodu i wg niego to może być spalanie stukowe bo ten stuk występuje tylko przy obciążeniu, a jak go spytałem czy to nie mógłby być napinacz, gdzieś się podwiesić mógł czy coś to powiedział że napinacz bardziej by było słychać przy odpuszczaniu a nie odkręcaniu.

W czwartek z Royiem i chłopakami zbierzemy się, zrobimy gaźnik, olej wymienimy (przy okazji zobaczymy czy nie ma jakiś opiłków w nim), świece wymienimy, sprawdzimy luzy na zaworach ściągniemy czapy i zobaczymy czy łańcuszki są równo napięte. Jak ustanie to spoko a jak nie to... ;]

: wt kwie 24, 2012
autor: Lotnik
Ja miałem podobne objawy.
Coś stukało podczas dodawania gazu na luzie.
Ale najbardziej było słychać podczas ruszania bądź jazdy na małych obrotach.
Do wymiany był (i tu różne mniej lub bardziej fachowe nazwy) balancer/tłumik drgań.
Po wymianie chyba sześciu elementów gumowych jak ręką odjął. Części kosztowały mnie ok. 300 PLN
Popatrz ten temat (jest nawet link do manuala jak to zrobic) :
http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=1708

: wt kwie 24, 2012
autor: Roy
Lotnik jest tak jak mówisz jedynie z tą różnicą że jak motocykl pracuje na luzie na wolnych obrotach to klekocze też.Też tak miałeś?:D

: wt kwie 24, 2012
autor: Pantani
U mnie na luzie tylko przy dodaniu gazu słychać. Dokładnie tak jak napisał Lotnik.
Czy te części tylko w autoryzowanych serwisach można kupić?
Koledzy, gdyby ktoś, gdzieś znalazł w dobrej cenie to proszę o info (a może jakieś grupowe zakupy zorganizyjemy :D )

: wt kwie 24, 2012
autor: MadDog
tylko w ASO:
4x37,34zł 92160-1582 (zamienników brak)
2x45,17zł 92075-1748(zamienników brak)
1x72,09zł 11060-1089(zamiennik35,07zł)
:antlers:
takie ceny w OLEK MOTOCYKLE mi podali.

: śr kwie 25, 2012
autor: Lotnik
Z tego co pamiętam to tylko przy dodawaniu gazu na luzie.
Ale teraz to juz nie jestem pewny czy bez dodawania gazu nie stukało.
Ktoś pisał, że to sie dzieje koło 40 tys. km, plus minus w zalezności od stylu jazdy

: śr kwie 25, 2012
autor: MadDog
no tylko jak motocykl nie był używany dłuższy okres... guma nie była rozgrzewana, nie miękła tylko była zimna i mogła stwardnieć ;) osłuchamy go dzisiaj i zobaczymy...
ale rzeczywiście to może być to... bo klekocze z przodu po lewej stronie...

: śr kwie 25, 2012
autor: MadDog
Sprawa ma się tak, że klekota jak mu się podoba :D
przedwczoraj jechaliśmy z kumplem i klekotał cały czas podczas jazdy. Dzisiaj jeździliśmy i klekotał dopiero przy mocniejszym odkręceniu. Na pewno jest to coś z lewej strony silnika. Czy to na pewno byłby ten balancer czy może coś innego?

: sob paź 04, 2014
autor: VoN
Odgrzeje kotleta, bo chyba mam tą przypadłość :)

Jeśli dobrze rozumiem, klekotanie objawia sie przy ruszaniu lub wkręcaniu na obroty z niższego biegu? Dźwięk i uczucie jakby silnik nie miał siły i chciał się poddać?

Np. Jade na 2, hamuje odrobine, chce przyspieszyć i słyszę Try try try try i po chwili jak moto się rozpędzi do danego momentu try try ustępuje... tak do tego przywykłem że wydawało mi się to normalne :cool: Czy tej sytuacji chodzi właśnie o ten balancer? Napęd nowy, łańcuch naciągnięty.

: ndz paź 05, 2014
autor: ciecio
Klekotanie w takim przypadku jest po lewej stronie.
Jest dokładnie tak jak jak opisujesz, czyli dużo gazu przy niskich obrotach = klekot.
Warto to naprawić, naprawdę zmiana jest niesamowicie odczuwalna na +

: ndz paź 05, 2014
autor: VoN
Ok jak przyjdą przymrozki szukam części i trzeba będzie to zrobić dzięki ciecio,