Strona 1 z 1

Skręcanie kierownicą ILE SIŁY...

: śr maja 09, 2012
autor: Mayones
jako, że podejrzewam że coś za ciężko mi ta kiera skręca to pytanie czy:
1. jedną ręką skręcicie spokojnie
2. obiema rękami spokojnie
3. obiema rękami ale pot wychodzi na czole
oczywiście na postoju twarde podłoże.
PS jak jest taki temat to sorki nie potrafię się doszukać.

: śr maja 09, 2012
autor: Góral
Jedną ręką bez problemu
Proponuję żebyś wykombinował sposób uniesienia całego lub tylko przodu motonga - fajne są podnośniki do motocykli, ale kto to ma ?? Wtedy powinieneś obrócić kierę paluszkiem. Jeśli nie no to trza by zobaczyć co tam słychać w główce ramy. :ok:

: śr maja 09, 2012
autor: Mayones
tak zrobię, cos mi też stuka nieco przy wpadnięciu w niewielka dziurę i przy mocniejszym heblu jak lagi odbijają to też jest ten stuk, a jak ogólnie wygląda wymiana łożysk bardzo kłopotliwe, czy trzeba odpinać wszelkie kable itp i całkowicie "rozpołowic" motonga, czy np odsunąć na tyle żeby można było wyjąć i wsadzić nowe łożyska ?

: śr maja 09, 2012
autor: Konrad
Wymiana łożyska wiąże się z rozebraniem przodu i nie jest mocno skomplikowana jeśli masz choć trochę podstawowej wiedzy o mechanice.

: śr maja 09, 2012
autor: jurekawasaki
Jak masz odpowiednie ciśnienie w opinie ,i nasmarowane łożyska główki ramy oczywiście z odpowiednią siłą skręcone ,to skręcasz spokojnie jedną ręka .Jako ciekawostkę dodam że w czasie jazdy stosuje przeciwskręt ,dosłownie dotykając manetkę.
A co do wymiany łożysk to jest potrzebne pojęcie i klucz dynamometryczny .Przednie zawieszenie to Twoje bezpieczeństwo więc do tematu podejdź z rozsądkiem.
:ok:

: śr maja 09, 2012
autor: Mayones
czyli z moimi coś nie tak, możliwe też że za mocno skręcone jest ?, choc martwi mnie ten stuk choć luzów nie wyczuwam, co do wymiany to raczej sam nie będę się za to brał,
klucz dynamometryczny tzn chodzi o siłę skręcenia tych dwóch ząbkowanych nakrętek ? a z jaką siłą(wartością) mają być dokręcone ?

: śr maja 09, 2012
autor: jurekawasaki
Nie tylko o tę nakrętkę chodzi ,przede wszystkim o śruby w półkach których zadaniem jest sztywne zaciśnięcie goleni .Jak będzie to cię interesowało to znajdę w manualu i prześle.Prawdopodobnie ''polskie ''rączki przed sprzedażą moto dokręcając celowo nakrętkę za mocno zakamuflowały luz. :wall:

: śr maja 09, 2012
autor: Mayones
byłbym wdzięczny za te dane,
sprzęt kupiony od motocyklisty na szczęście nie od handlarza także mam nadzieję że to nie specjalnie dokręcone, z tego co mówił dokręcił nieco w ramach tych stuków pozyjemy zobaczymy dzięki

: śr maja 09, 2012
autor: jurekawasaki
Że bym nie był gołosłowny wartości które podam wyrażamy w Nm.
1.Koło przednie oś główna - 110
2.Zacisk osi (prawa goleń )- 34 klucz imbus
3.Mocowanie zacisku hamulcowego - 35
4.Nakrętka główki ramy dolna (ta pod tą kontrującą )- 4,9 (4 przecinek 9) nie pomyłka.
5.Śruba (ta chromowana ) mocująca górną półkę- 44
6.Śruba ściskająca goleń w dolnej półce - 34 klucz imbus
7.Śruba ściskająca goleń w górnej półce - 20 klucz imbus
8.Dodam oś tylnego koła - 95
9.Nakrętka zębatki małej -127

Bardzo proszę i miłej pracy życzę .

: śr maja 09, 2012
autor: jurekawasaki
Łożysk które kupisz to zamienniki są lepsze bo stożkowe rolkowe .Fabryka stosowała płaskie kulkowe oporowe mało trwałe .(pewnie szukanie oszczędności.) :ok:

: śr maja 09, 2012
autor: Mayones
tak właśnie zamierzam stożkowe zamienniki zanabyć
dziekuje kolego za te profesjonalne dane, zaraz je zapisze
przy okazji przedniego zawieszenia z blokadą też mam problem albo sie popsuła albo nie umiem zablokować, albo z niej cos wypadło i w środku i to sobie tak stuka..

: śr maja 09, 2012
autor: jurekawasaki
Na pewno jak ze spokojem podejdziesz do naprawy to dasz radę a przy okazji wyjmowania goleni wymień olej w lagach .Fork oil MOTUL o charakterystyce SAE 10 po 265 ml na goleń przy całkowitej wymianie .Wymiana jest łatwa polega na zdjęciu chromowanej zaślepki w górnej części lagi pod którą się kryje korek w kształcie walca zabezpieczony pierścieniem segera .Uwaga pod nim jest już sprężyna więc ostrożnie .Po wyjęciu tego ''korka ''tą właśnie drogą wylewasz olej,i wlewasz świeży. :ok:

: śr maja 09, 2012
autor: Konrad
Proponuję również wymienić uszczelniacze jak będziesz wymieniał olej bo nie wiadomo czy były wymieniane kiedykolwiek i jak długo jeszcze wytrzymają.

: śr maja 16, 2012
autor: Mayones
moto w serwisie garażowym u kolegi z forum, stwierdziłem że nie będę się bawił sam w takie grube tematy póki co, a za robociznę mi zapodali 150 zł (200 zł jak będzie ciężko) łożyska główki + olej i uszczelniacze lag( w innym serwisie 350 zł ) także na sobotę powinno być gotowe, zobaczymy
PS czy ktoś z Was ma jakieś kobyłki tudzież podnośnik do VN800 bo ten standardowy nie wchodzi, także planuję zrobić takie kobyłki tudzież kupić na alledrogo kpl za 50 zł, coby nie przepychać moto po garażu przy choćby smarowaniu łańcucha :D
wartości Nm od kolegi oczywiście wydrukowałem i przekazałem serwisantowi.

: czw maja 17, 2012
autor: Daromax
:) Gdyby nie pomogło zamontuj wspomaganie :D
Według mnie łożyska są za mocno skręcone i dlatego tak cięzko chodzi kierownica.
Mozliwe że ten co to zrobił zrobił to celowo by ukryć wyrobienie łozysk.

: czw maja 17, 2012
autor: Mayones
no sprawa wygląda poważniej bo sztyca jest krzywa, dlatego ciężko dość to chodziło łożyska nie najgorzej choć były prawie suche, półki co z 2 dni serwisu zrobi się 6, ale jak już robić to kompletnie także:
- sztyca nowa,
- łożyska główki ramy,
- prostowanie lag z wymianą uszczelniaczy i oleju,
- wymiana łożysk przedniego koła profilaktycznie
jakiś dzwonek był i basta, na szczęście rama z rurą jest OK, wspomaganie kto wie tempomaty robią do moto to może i wspomaganie ktoś wymyśli :D

: pn maja 21, 2012
autor: Daromax
:) Na ile cię wycenili ?? tak z ciekawości ;)

: pn maja 21, 2012
autor: Mayones
no więc tak, wstępnie miało być tylko wymiana łozysk główki i olej w lagach+uszczelniacze - robocizna 150 zł(320 zł w innym "serwisie" w Bielsku), za samo prostowanie lag i sztyca z ustawieniem 400 zł, ale tutaj nieco przepłacimy z kolegą serwisantem bo znalazłem za późno firmę tecrol z Bielska która za prostowanie lagi ok 50 zł/szt, sztyca = półki ok 200 zł, ale koledzy którym to daliśmy sobie jak widać doliczą pare groszy(90-100 zł) za dowóz i przywóz :D z tym że nie wiem czy oni to dają do skoczowa tam też ponoć sie tym zajmują, czy do tecrolu w bielsku, ogólnie firma tecrol ma niezłą opinię zakresie prostowania lagów półek ram itp, same części też w miarę sensownie mnie wyjdą, ale liczę że z 1000 zł za wszystko pójdzie. dam znać jak już odbiorę moto i wyskoczę z gotówki.

: wt maja 22, 2012
autor: Daromax
:) No cóż myslałem że troche taniej ok.600-800 zł. ale z tym prostowaniem lag to dobrze je odbierz bo ja to do fachowców nie mam zaufania :)

: wt maja 22, 2012
autor: Mayones
samo prostowanie lag + nowa sztyca + ustawienie półek wyniesie mnie max 400 zł, choć jakbym wcześniej znalazł firmę którą mam pod nosem (tecrol) to bym zapłacił ok 300-320 zł. nastepnym razem będę wiedział choc wole nie miec potrzeby prostowania lag :) :pada: