Strona 1 z 2

problem z wymiana napedu VN800A

: śr maja 30, 2012
autor: czajka67
Witam wszystkich ,mianowicie cos mnie tknelo zeby przed zlotem wymienic naped w moim moto, i za cholere nie moge odkrecic malej zebatki napedu ,a co najgorsze ześlizgnął mi sie klucz uszkadzajac te pokrywe za mala zebatka (jednym slowem na chwile obecna jestem w d...ie)moze ktos ma pomysl ja te zebatke odkrecic , i czy mozliwe zeby tak mocno trzymala ?,i czy ktos moze wie gdzie kupic taka pokrywe (serwis odpada hihihih)jestem wsciekly z bezsilnosci

: śr maja 30, 2012
autor: Konrad
Proponuje użyć klucza pneumatycznego te zębatki są tak mocno przykręcane

: śr maja 30, 2012
autor: jurekawasaki
Konrad pisze:Proponuje użyć klucza pneumatycznego te zębatki są tak mocno przykręcane
Tak ona tak mocno jest przykręcona musisz użyć pneumatycznego udarowego klucza.Pokrywki szukaj na Alegro.

: śr maja 30, 2012
autor: Mayones
racja podobno tylko pneumatyczny da radę kolega serwisant mi to zaznaczył ostatnio, a co do napędu to przednią zębatkę radzili kupować porządną w sklepie, nie w tych zestawach 2+1
ma być pokryta tworzywem dla wyciszenia napędu, poprawcie mnie jeśli coś zamieszałem :ok:

: śr maja 30, 2012
autor: bodzio61
dobry napęd to podstawa te tanie nie dość że krótka żywotność to dodatkowo wyją jak diabli Kolega kupił i ma ale już nie długo kupi jeszcze raz bo z tym tanim wstyd po mieście jeździć....pozdrawiam

: śr maja 30, 2012
autor: Mayones
przeciętny polak zawsze robi coś tanio i dobrze, za pierwszym razem tanio a za drugim dobrze :D ,
ALE! pamiętajmy że czasem płacimy więcej za logo firmy, bo na pewno nie za lepszą jakość

: śr maja 30, 2012
autor: jurekawasaki
Nakrętkę małej zębatki dokręcasz z siłą 127 Nm nakrętki tylnej 74 Nm . :ok:

: śr maja 30, 2012
autor: Daromax
:) A to zrobił ci się mały klops, życzę ci byś sobie z tym poradził ale radzę na spokojnie bez walenia młotkiem :hammer:

: czw maja 31, 2012
autor: Ryffka
Mam nadzieję, że odgiąłeś podkładkę zabezpieczającą? :)
Ja odkręcałem normalnym kluczem. W łańcuch wkładałem jakiś pręt i blokowałem o ramę. Łatwo nie było, ale się udało :)

: sob cze 02, 2012
autor: Mayones
co do wymiany napędu, to swojego czasu czytałem w necie że co po niektórzy zmieniają przednią zębatkę na taką np z większą ilością zębów niż oryginalna i że czasem to wychodzi na dobre dla motocykla, że niby szybciej przyśpiesza, czy że większa prędkość przy mniejszych obrotach, co prawda to czytałem przy okazji szukania maraudera 800, ale potem zobaczyłem vulcana i zmieniłem zainteresowania :D, ktoś coś w tym temacie wie sensownego, a może ma zmienioną zębatkę :ok:

: sob cze 02, 2012
autor: Mastif
mayones4 pisze:co do wymiany napędu, to swojego czasu czytałem w necie że co po niektórzy zmieniają przednią zębatkę na taką np z większą ilością zębów niż oryginalna i że czasem to wychodzi na dobre dla motocykla, że niby szybciej przyśpiesza, czy że większa prędkość przy mniejszych obrotach, co prawda to czytałem przy okazji szukania maraudera 800, ale potem zobaczyłem vulcana i zmieniłem zainteresowania :D, ktoś coś w tym temacie wie sensownego, a może ma zmienioną zębatkę :ok:
Może chodziło o zmianę średnicy zębatki, większa ilość zębów nic nie da a tym bardziej już nie będzie pasowała do łańcucha.

: ndz cze 03, 2012
autor: Domel
mayones4 pisze:co do wymiany napędu, to swojego czasu czytałem w necie że co po niektórzy zmieniają przednią zębatkę na taką np z większą ilością zębów niż oryginalna i że czasem to wychodzi na dobre dla motocykla, że niby szybciej przyśpiesza, czy że większa prędkość przy mniejszych obrotach, co prawda to czytałem przy okazji szukania maraudera 800, ale potem zobaczyłem vulcana i zmieniłem zainteresowania :D, ktoś coś w tym temacie wie sensownego, a może ma zmienioną zębatkę :ok:
mayones na mniejszą ilość zębów nie większą, ja zmieniałem przód na chyba 16 zębów, przyspieszenie jest lepsze w przypadku, wzniesień czy też jak moto jest załadowany mniej muszę bawić się biegami co prawda traci na prędkości ale na momencie jest lepiej. Jeżeli chodzi o wymianę napędu, ehh w to się nie bawiłem sam tylko robił mi to warsztat, zapłaciłem za to 120 zł więc chyba nie jest to jakiś kosmos kasa w odniesieniu do ceny napędu czy też późniejszych konsewkencji jak coś się zdupcy :)

Powodzenia i na spokojnie

: ndz cze 03, 2012
autor: Mayones
no racja, na mniejszą ilość zębów czyli średnica też będzie nieco mniejsza jak mniemam, to warto to chyba rozważyć bo mi na prędkości 160 km/h nie zależy, a jednak u mnie same górki i góreczki zjazdy podjazdy to może warto to przemyśleć, ale skoro zmienię na mniejszą to chyba łańcuch trzeba będzie naciągnąć bo będzie miał większy "zwis" ?, sprawdzę przy okazji ile zębów ma moja... :ok:
zębatka oczywiście

: śr lut 13, 2013
autor: Mayones
Czy da się zdjąć łańcuch w całości z zębatek ? widziałem że jakiś kawalek blachy jest w okolicach regulatora napięcia, a że zima w pełni to chcialem sobie go ładnie wyprać w nafcie wyczyścić i założyć w calości :scrach:

: śr lut 13, 2013
autor: jurekawasaki
Bez zdejmowania wachacza łańcucha w całości nie wyjmiesz .

: śr lut 13, 2013
autor: Gasman
Jak chcesz wyjac w calosci to tak jak Jurekawasaki napisal , trzeba zdjac wachacz- moze da rade tylko go rozpiac na jednej srubie ( tej dolnej) i lancuch moze wyjdzie.

bez ruszania wachacza nie da rady, przerabialem to jak zmienialem naped.

: śr lut 13, 2013
autor: Mayones
Dzięki Panowie :ok: tak niestety myślałem :obraza:

: śr lut 13, 2013
autor: Shepherd
Mayones, A dlaczego nie możesz rozpiąć, (wymoczyć, wyczyścić) i ponownie założyć? :scrach:

: śr lut 13, 2013
autor: Mayones
Coś mi się zdaje że mam zakuty łańcuch bez żadnej zapinki, w każdym razie nie znalazłem takowej.

: śr lut 13, 2013
autor: Gasman
Mozesz tak miec jak masz oryginal Kawasaki- sa oryginalnie zakute.