Strona 1 z 1

Progresywne sprężyny zawieszenia

: śr lip 07, 2010
autor: Bill
Cześć!

Rozważam serwisowanie przedniego zawieszenia w moim Vulcanie.

Podczas ostrzejszego hamowania zawieszenie zapada się skokowo, co sprawia, że utrzymanie toru jazdy wymaga wysiłku i koncentracji. Zwykle hamuję przodem i tyłem, co teoretycznie powinno odciążać lagi.
Dodatkowo słychać skrzypienie, a na frontach lag pojawiły się zarysowania - prawdopodobnie od przesuniętych szklanek.

W serwisie Kawasaki doradzają pełen serwis zawieszenia - sprężyny, uszczelniacze, twardszy olej.

Zastanawiam się nad zakupem:
http://www.allegro.pl/item1111973170_wi ... cykli.html

Czy macie doświadczenie z progresywnymi sprężynami w swoich maszynach?

: czw lip 08, 2010
autor: Abrams
Ale nie ma typu do naszych modeli

: czw lip 08, 2010
autor: Badger
są, przyjrzyj się Grzesiu dokładnie ;)
między ZXR 750 R a GPZ 900 RZ

: czw lip 08, 2010
autor: Abrams
A są faktycznie. Ale ja lubię to nasze bujanie ;)

: ndz lip 18, 2010
autor: vn800NDZ
Witam wszystkich użytkowników forum, jestem tu nowy - jeżdźę kawasaki vn 800 A Classic z 1996 roku. borykam się z problemem nurkującego przodu - podczas hamowania dobija mi przednie zawieszenie. Mam także problem z tylnym także dobija - ważę 72 kg, także nic takiego nie powinno się dziać. Czy powinienem zająć się wymianą?

proszę o odpowiedź pozdrawiam

: ndz lip 18, 2010
autor: Badger
vn800NDZ pisze:Witam wszystkich użytkowników forum, jestem tu nowy - jeżdźę kawasaki vn 800 A Classic z 1996 roku. borykam się z problemem nurkującego przodu - podczas hamowania dobija mi przednie zawieszenie. Mam także problem z tylnym także dobija - ważę 72 kg, także nic takiego nie powinno się dziać. Czy powinienem zająć się wymianą?

proszę o odpowiedź pozdrawiam
a może wystarczy regulacja??

: ndz lip 18, 2010
autor: Abrams
vn800NDZ pisze:Witam wszystkich użytkowników forum, jestem tu nowy - jeżdźę kawasaki vn 800 A Classic z 1996 roku. borykam się z problemem nurkującego przodu - podczas hamowania dobija mi przednie zawieszenie. Mam także problem z tylnym także dobija - ważę 72 kg, także nic takiego nie powinno się dziać. Czy powinienem zająć się wymianą?

proszę o odpowiedź pozdrawiam
Kolego tył ma regulację przed tylnym kołem. 1 ustawienie koronki jest na singla 55kg...
Aby się do niej dostać trzeba kółko w bok lub boczki zdemontować i przez boczek młotkiem i jakimś długim przebijakiem przestawić napięcie wstępne sprężyny.
Przód nurkuje zazwyczaj zawsze wszystko zależy od stanu oleju w lagach i sprężyn.

: pn lip 19, 2010
autor: centek
Po pierwsze primo: wymień olej na gęściejszy w przednich lagach, po drugie primo patrzaj, co napisał o tylnej zawieszce Abrams - nic dodać, nic ująć.
powodzenia

: wt lip 20, 2010
autor: Abrams
centek pisze:Po pierwsze primo: wymień olej na gęściejszy w przednich lagach, po drugie primo patrzaj, co napisał o tylnej zawieszce Abrams - nic dodać, nic ująć.
powodzenia
Nawet nie koniecznie na gęstszy ale na nowszy bo pewnie jest stary i wypracowany lub jest go za mało :mrgreen: