Strona 1 z 2

Zamiana zębatek VN 800

: pt lip 27, 2012
autor: Mayones
Panowie czy ktoś coś wie na temat + i - zmiany zębatek tzn
przód z 17 na 18
tył z 42 na 40,
(ewentualnie tył z 42 na 40 przód zostaje 17)
a może ktoś tak ma w swoim moto ;)
moim zdaniem zwiększy się prędkość przy mniejszych obrotach silnika na poszczególnych biegach i pewnie też nieco mniejsze spalanie, o to właśnie mi chodzi zwłaszcza mam tu na myśli piaty bieg+ czteropasmówkę z optymalną prędkością typu 120-130 km/h,
ale nie wiem jak to byłoby przy mniejszych obrotach na niskich biegach, choć to chyba jest do przejścia zawsze można zredukować bieg i dostosować obroty do prędkości.
I co Wy na to czekam na opinię :ok:

: pt lip 27, 2012
autor: Gasman
ja u siebie po zakupie motonga mialem do wymiany lancuch plus zebatki wiec zdecydowalem sie na na cos takiego http://www.shopscootworks.com/VN800-Mon ... logId=-799

cenowo moze nie jest tanio ale i atk musialem wymienic naped wiec dolozylem i w sumie jestem zadowolony, ciszej chodzi(nie slychac grzechotu lancucha) , tylne kolo czyste, no i przlozenie jest niezle- przy 3500 obrotach ( mam obrotomierz) jedzie 130km /h.

mozna sie bawic w zakup tylko przedniej zebatki a reszte osobno-tylna mozna dorobic , a pas to standardowy gates carbon GT2, w rozmiarze 14mm/20mm dlugosc 1890mm.

: pt lip 27, 2012
autor: Mayones
jaki koszt ?wymieniłeś obie "zębatki" + pasek jak rozumiem bez problemu wchodzi w miejsce standardowego napędu ?
to taki w sumie VN 850 :D czyli coś pomiedzy VN800 a 900 :D ciekawe rozwiązanie
a jak z mocą i przyśpieszeniem na poszczególnych biegach ?

: pt lip 27, 2012
autor: Gasman
koszt jak w linku, kupujac osobno wychodzi drozej , sama przednia kosztowala 250$, dorobienie tylnej okolo 300-400PLN plus pasek , ja kupilem od nich , cenowo wychodz podobnie i u nas ale sa sklepiki w stanach gdzie maja duzo taniej , ja dawalem 180$ , ale potem znalazlem sklepik i mieli za 140$. Z tym ze ja to kupowalem jakies 2 lata temu jak dolar byl po 2,80PLN. jak kupisz u nich wiecej towaru to sie bardziej oplaca( koszta przesylki plus vat).

jesli chodzi o przyspieszenia i moc - mocy spoko wystarcza , nie trzeba tak czesto wachlowac lewa noga jak przyspieszasz, jak do tej pory jezdzi mi maszyna ok ,mialem problemy z moca jak jechalem na Vulcanerie ostatnio, ale przyczyna byla w gazniku- 130 i el doupa- za niski poziom paliwka plus za duza dysza

ale jesli chodzi o pasek -nie narzekam-wszystko wchodzi tak jak powinno i miesci sie , tylna zebatka(pulley) wchodzi na styk (zostaje jakies 5mm luzu do wachacza).
niestety trzeba zdjac wachacz do zamontowania paska-ale to logiczne.

: pt lip 27, 2012
autor: Gasman
W sumie to tak wychodzi taki VN850 :D , przelozenia sa takie pomiedzy, na pasie wychodzi 2,20( tak jak z zebatkami przod 18, tyl 40) w oryginale VN 800 mial 2.47 a VN 900 ma 2.063.

: pn mar 09, 2015
autor: Wotecki
Szukam szukam i nie znalazłem jeżdżę VN800 custom nadszedł czas zmiany napędu mam z przodu zębatkę 16 zębów, a z tyłu 46. Według manuala występowało przełożenia jeszcze 17/42 i w związku z tym mam pytanie czy ktoś zmieniał przełożenie z 16/46 na 17/42 i z jakim efektem(jak zmieniła się jazda po mieście start z pod świateł itp.), czy warto zmienić na szybszy. Czekam na opinie.

: pn mar 09, 2015
autor: Mayones
http://www.gearingcommander.com/
oryginalnie powinno być 17/42...przynajmniej w classicu
ja zmieniałem nie tyle, żeby być szybszym ale żeby silnik się nie chciał wyskoczyć z ramy przy wyższych prędkościach ;)

: pn mar 09, 2015
autor: Wotecki
w classicu tak 17/42 w customach A1, A2 16/46, a A3, A4, A5 17/42 przynajmniej wg manuala, z tego co zauważyłem A1 i A2 miały inne przełożenia na 1 i 2 biegu. Wracając do tego co mnie interesuje czy zauważyłeś po zmianie tylnej zębatki jakąś "słabość" rumaka, jak z elastycznością, czy zaczął odczuwać pasażera?

: wt mar 10, 2015
autor: prześladofca
Robi się ciekawie .. Rok produkcji mojego VN800 custom to 1997 , czyli teoretycznie powinien mieć dłuższe przełożenia 1 i 2 biegu i napęd 17/42 . W necie znalazłem wzmianki że od 1997r zmieniono przełożenia 1 i 2 i wielkość zębatek , tylko teraz zastanawiam się czy od początku 97r czy od np maja 1997r .
Wczoraj zmieniłem napęd na 17/42 czyli taki jak powinien mieć VN z tego rocznika . Po zmianie policzyłem zęby małej zębatki i naliczyłem ich 16 . Zdziwiłem się ale pomyślałem że chyba się pomyliłem . Czas gonił do pracy na nocke więc założyłem łańcuch i przygotowałem go do zakucia a zębatki odłożyłem do kosza . Rano jak wróce sprawdze raz jeszcze ilość zębów na przedzie i tyle . Jeśli będzie to 16 i 46 to pewnie poczuje różnice .

Pzdr

: wt mar 10, 2015
autor: Mayones
Wotecki pisze:...czy zauważyłeś po zmianie tylnej zębatki jakąś "słabość" rumaka, jak z elastycznością, czy zaczął odczuwać pasażera?
Przy laczku 150/80/16 i 17/39 jest o tyle dobrze, że:
- po mieście nie trzeba tyle wajchować biegami, dajmy na to na 3 biegu spokojnie latasz po mieście
- 5 bieg wrzucam zazwyczaj w okolicach 120 km/h, poniżej 120 jest "za słaby" nadaje się do jazdy z górki ;)
- zasięg do rezerwy - wcześniej 190-200 km, po zmianie 220-240 oczywiście bez pałowania, ale też nie na emeryta, no i mieszkam w górzystych terenach
- jazda z pasażerem i bagażem bez zarzutu, na zestawie 18/39 (miałem taki przez kilka miesięcy) to już z plecakiem gorzej, samemu całkiem dobrze

Zastanawiam się teraz nad powrotem do laczka 140/90/16, bo tylnią już zajechałem to zobaczę czy się coś zmieni, aktualna 150/80 jest o niecałe 2% "mniejsza"
Każdy i tak musi to pod siebie zrobić bo na jednmym kole spod świateł nie ma szans ale ja do zestawu oryginalnego bym nie wrócił :ok:

: wt mar 10, 2015
autor: Johny
Potwierdzam to co napisał Mayones. Na Mazurach zestaw 17/39 przy laczku 160 sprawdza się super. I też do orginału nie wrócę. :motonita:

: wt mar 10, 2015
autor: prześladofca
Sprawdziłem co miałem .
Miałem fabryczny zestaw 16/46 . Dzisiaj po złożeniu wszystkiego do kupy przejechałem z 30 km na 17/42 . Pierwsze dwa biegi - różnica ogromna. Wyższe biegi też "szybsze" . Dynamika na płaskim terenie bardzo dobra . Ogólnie wrażenia na plus .
Poprzednio gdy łańcuch był napięty koło stało na drugiej kresce , teraz na czwartej . Zostało niewiele rezerwy do napinania łańcucha

: wt mar 10, 2015
autor: Mayones
Łańucha DID XV przez jakieś 15 tyś nie musiałem naciągać :ok:
Ale zawsze można skrócić o dwa ogniwa, dopóki nie jest rozciągnięty.

: wt mar 10, 2015
autor: Wotecki
Wielkie dzięki za podpowiedz też założę 17/42.

: śr cze 24, 2015
autor: Przemo
to już zgłupiałem i nie wiem co założyć u siebie

17/39 czy 17/42

łańcuch ile oczek lub do ilu skracać?

: śr cze 24, 2015
autor: Mayones
oryginalnie łańcuch ma 112 ogniw i zestaw 17/42 w classicu, w customie pewnie też, ale zajrzyj do serwisówki w razie czego.
U nas na zmienionych zębatkach jeźdżę ja, Shepherd i ostatnio Wyder zmieniał
z tego co wiem to ja i Shepherd do oryginału nie wrócimy :mrgreen:

: śr cze 24, 2015
autor: Przemo
z przodu mam 16 więc wypada, że zestaw A1, A2 16/46

wrzucę 17/39 zobaczę co się będzie działo

: śr cze 24, 2015
autor: Shepherd
Authilius pisze:wrzucę 17/39 zobaczę co się będzie działo
Ja mam taki zestaw. Fajnie zapier..lalalalalala na 4 biegu 145km/h łapię. Jakiś specjalista z Inter Motors z LBN twierdził że nie będzie miała siły ruszyć, gówno prawda. Z miejsca lepiej idzie niż na oryginale (a i gumę ładnie pali bo nie trzeba redukować) Authilius, zakładaj spokojnie, będziesz zadowolony.

: śr cze 24, 2015
autor: Mayones
U mnie przy 18/39 w dwie osoby plus bagaż to faktycznie mulił przy ruszaniu, ale za to jaki zasięg do rezerwy :D

: śr cze 24, 2015
autor: Shepherd
małe prostowanie u mnie jest 17/38