Lightbary
- Monters
- Posty: 49
- Rejestracja: pt kwie 20, 2012
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Kawasaki VN 800 Classic
- VROC: 34919
Lightbary
Witajcie.Ponieważ nie znalazłem w szukajce mam pytanie związane z podłączeniem lightbarów.Czy montując światła lightbara o mocy żarówek 2 x 55 W H 3 wytrzyma mi alternator i da radę.Jak Macie to rozwiązane w VN 800 Classic
Wspólnota nie jest sumą interesów lecz sumą ofiar.
- Antoine de Saint-Exupery
- Antoine de Saint-Exupery
Oj temat był już przerabiany, źle szukałeś, chyba ostatnio Mayones się nad nim "pastwił". Generalnie, nie pamiętam dokładnie mocy alternatora, ale 2x55W plus światła "normalne" plus np. wentylator chłodnicy, plus... i dojdziesz do maxa jego wydajności. Raczej daj do lightbarów żarówki 35W, a nawet możesz pokombinować z ledami. Ja mam 2 x35W, włączają się ze światłami (czyli palą się ciągle) i nigdy nie było problemów z ładowaniem. Jeśli masz w okolicy upierdliwą Policję to zastanów się nad możliwością wyłączenia ich jakimś dodatkowym przyciskiem.
"Wsiądźcie na motocykle i jedźcie tak długo, aż zrozumiecie o co w tym wszystkim chodzi" - Gang Dzikich Wieprzy
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
ja też raczej lighbary stosuje dla lepszej widoczności mojego moto dla innych, i zamierzam je wrzucić na gmole, z daleka dla samochodziarza 3 lampy koło siebie to i tak wyglądaja jak jedna lampa, a tak 1 górą i 2 szt na gmoalch to tak w trójkącie prawie jak lokomotywa ,
przy okazji zapytam czy stosując przełącznik hebelkowy 3 pozycyjny, chyba nie dam rady podłączyc lightbarów tak że np środek OFF, wajcha w lewo -lewy lajtbar, wajcha w prawo - oba lajtbary
jakbyście to panowie rozwiązali na jednym hebelkowym włączniku ?
przy okazji zapytam czy stosując przełącznik hebelkowy 3 pozycyjny, chyba nie dam rady podłączyc lightbarów tak że np środek OFF, wajcha w lewo -lewy lajtbar, wajcha w prawo - oba lajtbary
jakbyście to panowie rozwiązali na jednym hebelkowym włączniku ?
-
- Posty: 301
- Rejestracja: sob cze 30, 2012
- Miejscowość: Zawiercie
- Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
- VROC: 35092
Zasilanie poprzez przekaźniki by nie wypaliło styków przełącznika i by nie trzeba stosować diody o dużej mocy. Przekaźniki samochodowe na 12v, dioda dowolna prostownicza może być wymontowana z jakiegoś zasilacza. Przełącznik hebelkowy zwierający styki w skrajnych położeniach.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R
-
- Posty: 301
- Rejestracja: sob cze 30, 2012
- Miejscowość: Zawiercie
- Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
- VROC: 35092
Jeśli zastosujesz żarówki diodowe o mocy pobieranej np 5W to można zrezygnować z przekaźników i zastosować diodę prostowniczą o wytrzymałości prądowej przynajmniej 2A by się nie grzała (prąd pobierany przy 13V to około 0,8A). Na schemacie przewody idące do przekaźników podpinasz wtedy bezpośrednio pod żarówki.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R
- fitter
- Posty: 3035
- Rejestracja: pn lut 14, 2011
- Miejscowość: Szczecin
- Motocykl: VN900LT '10
- VROC: 33352
Pustelnik - a dlaczego dwa przekaźniki jak można na jednym. Ja zrobiłem u siebie to tak
Życie nie powinno być podróżą do grobu, której celem jest dowiezienie atrakcyjnych i dobrze zachowanych zwłok. Człowiek do kresu życia powinien się dotoczyć narąbany w trzy dupy, krzycząc: "ALE TO BYŁA JAZDA!"
-
- Posty: 301
- Rejestracja: sob cze 30, 2012
- Miejscowość: Zawiercie
- Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
- VROC: 35092
Najlepiej sprawdzić czy nie będzie zbytnich spadków napięcia (grubość kabli) przy zastosowaniu zwykłych żarówek i czy bezpiecznik wytrzyma. W przypadku żarówek ledowych nie będzie tego problemu (mały pobór prądu).a jakbym wziął zasilanie lightbarów z tych dodatkowych "pustych" kabli w reflektorze to chyba będzie ok?
Jak zastosujesz żarówki ledowe to wystarczy sama dioda o stosownej mocy bez przekaźników.dioda prostownicza to tylko przy żarówkach ledowych zgadza się ?
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
dzięki, póki co wrzuciłem te 55 W bo 35 nie mogłem dostać (kryzys czy co)ale wajche mam tak że świeci albo lewa albo prawa także chyba da radę póki co dałem zasilanie z wolnego kabla z reflektora, co do tej grubości kabli to chyba nie musi być jakiś grubas, od żarówek H3 ten kawałek kable to tak czy tak ma ok 1-1,5mm
pojeździmy zobaczymy jak to będzie działać
pojeździmy zobaczymy jak to będzie działać
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
na 1x55 W lightbar aletrnator spokojnie daje radę SPRAWDZONE ! jednak zostawie żarówki H3 55W ale lightbary są włączane albo lewy albo prawy, jedna taka 55W świeci dalej niż 2 x 35 W. z reguły śmigam z włączonym lewym l`barem, jestem lepiej widoczny dla puszek z naprzeciwka, no i zgodnie z przepisami bo ponoć w moto to max 2 światła przednie mogą świecić ,a po jakichś zadoo..iach to włączę prawy i mam dobrze oświetlone pobocze.
- Valar
- Posty: 47
- Rejestracja: sob paź 05, 2013
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: VN 800 Classic
- VROC: 0
Jestem na etapie wyboru lightbarów i pytam się Was, czy jest sens myśleć nad tymi w linku?
http://www.motonautilus.pl/index.php?20 ... can-800-vn
http://www.motonautilus.pl/index.php?20 ... can-800-vn
Pozdrawiam Motocyklową Brać
- michaekk
- Posty: 105
- Rejestracja: czw sie 28, 2014
- Miejscowość: Kraków
- Motocykl: KAWASAKI VULCAN 900
- VROC: 0
a czy można zamiast konektorów zastosować takie coś
https://www.google.pl/search?q=konektor ... B800%3B800
https://www.google.pl/search?q=konektor ... B800%3B800
-
- Posty: 4986
- Rejestracja: czw mar 17, 2011
- Miejscowość: Lublin
- Motocykl: VN1700 NOMAD
- VROC: 34019
Oczywiście, że można ale zdecydowanie lepiej stosować konektory z uwagi na lepszą i łatwiejszą możliwość izolacji.michaekk pisze:a czy można zamiast konektorów zastosować takie coś
https://www.google.pl/search?q=konektor ... B800%3B800
Pozdrawiam Konrad
VROC #34019
VROC #34019
Kto jest online
Jest 8 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 8 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości