Strona 1 z 3

Lightbary

: sob lip 28, 2012
autor: Monters
Witajcie.Ponieważ nie znalazłem w szukajce mam pytanie związane z podłączeniem lightbarów.Czy montując światła lightbara o mocy żarówek 2 x 55 W H 3 wytrzyma mi alternator i da radę.Jak Macie to rozwiązane w VN 800 Classic

: sob lip 28, 2012
autor: Góral
Oj temat był już przerabiany, źle szukałeś, chyba ostatnio Mayones się nad nim "pastwił". Generalnie, nie pamiętam dokładnie mocy alternatora, ale 2x55W plus światła "normalne" plus np. wentylator chłodnicy, plus... i dojdziesz do maxa jego wydajności. Raczej daj do lightbarów żarówki 35W, a nawet możesz pokombinować z ledami. Ja mam 2 x35W, włączają się ze światłami (czyli palą się ciągle) i nigdy nie było problemów z ładowaniem. Jeśli masz w okolicy upierdliwą Policję to zastanów się nad możliwością wyłączenia ich jakimś dodatkowym przyciskiem.

: sob lip 28, 2012
autor: Mayones
Dobrze mówi kolega Góral, u mnie 2x55 W nie uciągneło, alternator ma 330W zdaje się, kiklka razy pchałem vulcana zanim doszedłem po kabelkach do lightbarów :D spróbój dać te 35 W.
na ledach to jestem nieco bardziej widoczny za to drogi wcale nie oświetlają.

: śr sie 01, 2012
autor: Fursiak
Ja znowu lightbar podłączyłem pod/zamiast długich i jest ok.
Może długie nie mają zasięgu takiego jak przed ale ładnie boki doświetla, zresztą rzadko śmigam po nocach poza miastem.

: śr sie 01, 2012
autor: Mayones
ja też raczej lighbary stosuje dla lepszej widoczności mojego moto dla innych, i zamierzam je wrzucić na gmole, z daleka dla samochodziarza 3 lampy koło siebie to i tak wyglądaja jak jedna lampa, a tak 1 górą i 2 szt na gmoalch to tak w trójkącie prawie jak lokomotywa :D,
przy okazji zapytam czy stosując przełącznik hebelkowy 3 pozycyjny, chyba nie dam rady podłączyc lightbarów tak że np środek OFF, wajcha w lewo -lewy lajtbar, wajcha w prawo - oba lajtbary :scrach:
jakbyście to panowie rozwiązali na jednym hebelkowym włączniku ?

: śr sie 01, 2012
autor: Pustelnik
Obrazek

Zasilanie poprzez przekaźniki by nie wypaliło styków przełącznika i by nie trzeba stosować diody o dużej mocy. Przekaźniki samochodowe na 12v, dioda dowolna prostownicza może być wymontowana z jakiegoś zasilacza. Przełącznik hebelkowy zwierający styki w skrajnych położeniach.

: śr sie 01, 2012
autor: Mayones
:scrach: mhmmm no to będzie trochę zabawy, dziekuje, czas wybrać się znowu do Nowego Elektronika :ok:

: śr sie 01, 2012
autor: Bonzo
Nie zapomni i bezpieczniku jeśli 2x55W wg wyliczeń 9,1A czyli 10A jeśli 2x35W wg. wyliczeń 5,8A czyli 7,5A. Montuj jak najbliżej akumulatora.

: śr sie 01, 2012
autor: Pustelnik
Jeśli zastosujesz żarówki diodowe o mocy pobieranej np 5W to można zrezygnować z przekaźników i zastosować diodę prostowniczą o wytrzymałości prądowej przynajmniej 2A by się nie grzała (prąd pobierany przy 13V to około 0,8A). Na schemacie przewody idące do przekaźników podpinasz wtedy bezpośrednio pod żarówki.

: czw sie 02, 2012
autor: fitter
Pustelnik - a dlaczego dwa przekaźniki jak można na jednym. Ja zrobiłem u siebie to tak

: czw sie 02, 2012
autor: Mayones
fitter pisze:Pustelnik - a dlaczego dwa przekaźniki jak można na jednym. Ja zrobiłem u siebie to tak
chcę to zrobić tak że świeci tylko lewy lightbar, albo oba

: czw sie 02, 2012
autor: fitter
Fakt - nie doczytałem Twojego pytania :)

: pt sie 03, 2012
autor: Mayones
a jakbym wziął zasilanie lightbarów z tych dodatkowych "pustych" kabli w reflektorze to chyba będzie ok?
dioda prostownicza to tylko przy żarówkach ledowych zgadza się ?

: pt sie 03, 2012
autor: Pustelnik
a jakbym wziął zasilanie lightbarów z tych dodatkowych "pustych" kabli w reflektorze to chyba będzie ok?
Najlepiej sprawdzić czy nie będzie zbytnich spadków napięcia (grubość kabli) przy zastosowaniu zwykłych żarówek i czy bezpiecznik wytrzyma. W przypadku żarówek ledowych nie będzie tego problemu (mały pobór prądu).
dioda prostownicza to tylko przy żarówkach ledowych zgadza się ?
Jak zastosujesz żarówki ledowe to wystarczy sama dioda o stosownej mocy bez przekaźników.

: pt sie 03, 2012
autor: Mayones
dzięki, póki co wrzuciłem te 55 W bo 35 nie mogłem dostać (kryzys czy co)ale wajche mam tak że świeci albo lewa albo prawa także chyba da radę póki co dałem zasilanie z wolnego kabla z reflektora, co do tej grubości kabli to chyba nie musi być jakiś grubas, od żarówek H3 ten kawałek kable to tak czy tak ma ok 1-1,5mm
pojeździmy zobaczymy jak to będzie działać :ok:

: ndz sie 05, 2012
autor: Mayones
na 1x55 W lightbar aletrnator spokojnie daje radę SPRAWDZONE ! jednak zostawie żarówki H3 55W ale lightbary są włączane albo lewy albo prawy, jedna taka 55W świeci dalej niż 2 x 35 W. z reguły śmigam z włączonym lewym l`barem, jestem lepiej widoczny dla puszek z naprzeciwka, no i zgodnie z przepisami bo ponoć w moto to max 2 światła przednie mogą świecić :D,a po jakichś zadoo..iach to włączę prawy i mam dobrze oświetlone pobocze. :ok:

: pt sie 22, 2014
autor: Valar
Jestem na etapie wyboru lightbarów i pytam się Was, czy jest sens myśleć nad tymi w linku?


http://www.motonautilus.pl/index.php?20 ... can-800-vn

: pt sie 22, 2014
autor: takijedenkuba
Chińczyki, miałem takie. Bez półeczki można je kupić za 80-90zł z przesyłką.

: wt mar 03, 2015
autor: michaekk
a czy można zamiast konektorów zastosować takie coś

https://www.google.pl/search?q=konektor ... B800%3B800

: wt mar 03, 2015
autor: Konrad
michaekk pisze:a czy można zamiast konektorów zastosować takie coś

https://www.google.pl/search?q=konektor ... B800%3B800
Oczywiście, że można ale zdecydowanie lepiej stosować konektory z uwagi na lepszą i łatwiejszą możliwość izolacji.