Strona 1 z 1

Grube koło / chude koło

: pt sie 24, 2012
autor: FlasH
Jaka jest różnica pomiędzy Vulcanem w wersji Classic i "nie classic". Chodzi mi przede wszystkim o to jaki to wielkie, grube koło ma wpływ na kierowanie motocyklem?

: pt sie 24, 2012
autor: Mayones
ponoć kierownicą lżej co nieco się kręci :ok: choć to tylko na postoju można odczuć, opona tańsza to raczej nie wiele będzie, na pewno więcej czyszczenia szprych bo są dłuższe :D
coś doczytałem że oba modele różnią się skrzynią biegów i przednim heblem no i oczywiście wygląd jeden woli chopka inny cruisera ;)
poza tym wyczerpującą odpowiedź to chyba dalby Ci tylko ktoś kto na classicu i "nie classicu" zrobił po kilkaset km :ok:

najlepiej przejedź się jednym i drugim

: pt sie 24, 2012
autor: MaciekSz
Przejeździłem Customem 900tką kilkanaście tysięcy. Fajnie się jeździło.
Od roku jeżdżę Nomadem z grubym kołem z przodu. Też fajnie.

Technika jazdy jest taka sama, może chopperowe koło troche bardziej wrażliwe na śliskie jest.

Bierz co Ci się podoba. I tyle.

: pt sie 24, 2012
autor: Zeus
VN-15 najeździłem również kilkanaście tysięcy kilometrów, a teraz dosiadam nomada 1600 i muszę powiedzieć , że różnica jest ogromna co do prowadzenia motocykla. Piętnastka była bardziej zwinna i łatwiejsza w lataniu pomiędzy puszkami. Póki co nomadem jeszcze się tak nie przeciskam. Węższe koła mają zazwyczaj lżejsze motocykle i to jest niewątpliwie plus, podczas jazdy miejskiej. Natomiast szersze ma plus co jazdy poza miastem. Przy większych prędkościach motocykl napewno jest stabilniejszy.

: pt sie 24, 2012
autor: Sławek
Popieram.

: pt sie 24, 2012
autor: MUKA
Przy małych prędkościach i manewtowaniu lepiej mi się jeździ na grubszych kapciach. W koleinach gorzej.

: sob sie 25, 2012
autor: Ando
Jezdżę na dużym kole w moim VN i na pewno odczuwam wszelkie podłużne "zdrapki" asfaltu na drodze.