Strona 1 z 1

Wymiana Sprzęgła VN800

: śr paź 17, 2012
autor: Wróbelek
Witam, w związku ze ostatnio miałem problem ze ślizgającym się sprzęgłem, dzisiaj rozebrałem ową część i co się okazało zrobiłem pomiary i tak tarczki sprzęgłowe wahają mi się pomiędzy 3.0mm-3.2mm (gdzie norma w ksiazce serwisowej jest 3.0-3.1mm a zmiana gdy jest 2.8mm) oraz sprężyny gdzie norma jest 34,2mm a wymiana 33,1 a mi wyszło tak polowa równo 33.0 i reszta 32,9mm. Teraz pytanie wymienić tylko sprężyny czy tarczki od razu też?? Wyglądają dobrze tylko w lekkim takim pyle są i syfie. Może wymoczę i wymyje je w nowym oleju i założę.

Co panowie sądzą?? Wszystko mierzone mikrometrem.

ps. Po wyjęciu tarczek i przekładek gdy chwyciłem obudowe kosza to ma lekkie bicie tzn puka lekko.

: śr paź 17, 2012
autor: Konrad
Osobiście wymienił bym wszystko żeby nie wracać za jakiś czas do tematu.

: śr paź 17, 2012
autor: Wróbelek
Też bym tak zrobił tylko ostatnio mam mały problem finansowy;) Bo i zawory zrobiłem, oraz gumy balancera, no i niedługo wydechy VandH. Dlatego własnie chciałem was zapytac czy śmigać na tych tarczkach jeszcze?? Dodam ze w tym sezonie zrobiłem 8tys km i w przyszłym tez tyle planuje. Zerkałem na nowe EBC i one mają dokładnie 3mm grubości a wiec mniej niż moje.

: śr paź 17, 2012
autor: Gasman
Wróbelek sprzęglo to nie jest jakiś ogromny koszt, jak poszukasz na aledrogo czy w Larssonie to sie okaże że koszta są akceptowalne, a jak masz dwa razy podhcodzić do tego samego zagadnienia to dolicz koszt oleju plus filtr(minimum)-jakby nie było tego samego nie wlejesz.

jakmasz juz tak grubo rozebrane moto to daj sobie spokój z jazda w tym sezonie i rób całość.

: czw paź 18, 2012
autor: Pantani
Wróbelek pisze: Zerkałem na nowe EBC (...).
Jak nie masz kasy to zostaw to co masz, nie wsadzaj kiepskich zamienników. Ostanio zmieniłem klocki hamulcowe na EBC właśnie. Oryginały "kończyłem" przez kilkanaście tys km, nowe najtańsze EBC starczą na maks 5tys km. Wniosek taki ze za wcześnie nie wymieniać !! nie żałować na oryginalne części !! :)

: czw paź 18, 2012
autor: Wróbelek
W larrsonie mają EBC takie jak podałem to zestaw ze sprężynami i uszczelką 280zł ale są też Lucas zestaw wychodzi ok 350zł i wzmacniane zestawy po ok 600zł;)

Zauważylem że na moich tarczach na rancie są wypalone znaki TRW to są chyba Lucas. Może ktoś je zmieniał na nowe a nie zmienił spręzyn.

: pt paź 19, 2012
autor: Drako30
jeśli chodzi o sprzęgło :) miałem tak samo tylko mój błąd był taki że nie sprawdziłem dlaczego się ślizga zakupiłem cały zestw czyli tarczki , przekładki no i sprężyny kupiłem te bardziej wytrzymalsze (inna sprężystość) sprężyny do vn800 masz 3 gatunki jak by co ja wymieniłem wszystko bo głupi kupiłem cały zestaw straciłem 649 zł za wszystko ale jak bym mógł się cofnąć to wymienił bym tylko sprężyny gdyż to one były powodem ślizgania starciły sprężystość były poprostu wyjechane :P moje zdanie jest takie masz tarczki i przekładki w nominale one naprawde wytrzymają jeszcze BARDZO DUŻO :) wymień tylko sprężyny i nie narażaj się na koszty. U mnie też tarczki i przekładki były w nominale , AHA bym zapomniał pamiętaj przy skęcaniu o odpowiedniej sile dokręcenia w serwisówce masz jaką siłą powinno być skręcone bo mój kumpel skręcił wszystko na maxa i musiał wszystko jeszcze raz rozkręcać :P - i jeszcze jedna rada uważaj na uszczelkę przy pompie lubi się podwijać i oring na rórce doprowadzającej ciecz do pompy tak samo delikatnie to wkładaj bo trza całością troszkę lawirować orinki najpierw wsuń na rurkę potem wkładaj.

: pt paź 19, 2012
autor: Wróbelek
ok dzięki za informacje:) Ale zamówiłem już kompletne sprzęgło tarcze + spręzyny i uszczelka. Bo w hurtowni niedaleko mnie mieli i zestaw EBC kupiłem za 240zł bo zalegał im od roku na magazynie:)

: pt paź 19, 2012
autor: Daromax
:) No jak nie ma kasy to może poczekać z tym do wiosny ale wydaje mi się że same sprężyny wystarczy a na tych tarczkach 1 sezon oblecisz :ok:

: pn paź 22, 2012
autor: Wróbelek
Witam nie zauważyłem jednej rzeczy jak rozbierałem sprzęgło. I mam pytanie bo tak patrze w książkę serwisową na str 109. Ostatnia tarczka sprzęgłowa musi być włożona w inne mocowanie niż pozostałe?? Poprostu w inne ząbki tak?? czekam na odp

: pn paź 22, 2012
autor: Drako30
hmmm raczej nie wszystkie tarczki wchodzą tak samo w kosz sprzęgłowy i przeplata się je przekładkami.

: pn paź 22, 2012
autor: Wróbelek
Wiem:) Najpierw wchodzi tarczka potem przekładka i tak na zmiane a koncu musi byc tarczka. Tylko ja u siebie zdjąłem pierwszą tarczke i nei wiem jak była ustawiona. Reszta była w tym samym kanale