Świst silnika

Awatar użytkownika
drt
Posty: 15
Rejestracja: czw lip 08, 2010
Miejscowość: Wadowice
Motocykl: VN800 Classic
VROC: 34494

Świst silnika

Post autor: drt » czw sie 05, 2010

Witajcie

Dzisiaj podczas dłuższej przejażdżki dość mocno zagrzałem VN-a 800 i podczas jazdy pod sporą górę po serpentynach silnik zaczął świszczeć. Nie było prawie wogóle słychać wydechu tylko ten dziwny świst. Później jak odstał chwilę i ostygł to trochę mu przeszło ale i tak dalej świszczy. Druga sprawa to strzelanie w filtr powietrza. Z reguły zdarza się to jak chodzi na wolnych obrotach i dodaję gazu lub przy ruszaniu... Spotkał się ktoś z takimi objawami? Co to może być?

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam
DRT
Pozdrawiam
drt
VROC: 34494

VKC
Posty: 3177
Rejestracja: czw kwie 08, 2010
Motocykl:
VROC: 0

Post autor: VKC » czw sie 05, 2010

Na pewno wlazł Ci świstak, bo jak naszemu koledze piszczało to okazało się potem że wlazła mu mysza... :mrgreen:

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Re: Świst silnika

Post autor: Abrams » czw sie 05, 2010

drt pisze:Witajcie

Dzisiaj podczas dłuższej przejażdżki dość mocno zagrzałem VN-a 800 i podczas jazdy pod sporą górę po serpentynach silnik zaczął świszczeć. Nie było prawie wogóle słychać wydechu tylko ten dziwny świst. Później jak odstał chwilę i ostygł to trochę mu przeszło ale i tak dalej świszczy. Druga sprawa to strzelanie w filtr powietrza. Z reguły zdarza się to jak chodzi na wolnych obrotach i dodaję gazu lub przy ruszaniu... Spotkał się ktoś z takimi objawami? Co to może być?

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam
DRT
Świstania w 800 są trzy rodzaje.
1. Ze zbiornika jak się paliwo zagotuje i rozpręży w upalny dzień to świszcze... :mrgreen:
2. Zużyty lub kiepskiej jakości łańcuch i zębatki
3. Zużyte łożysko na wałku zdawczym przy nie umiejętnym obchodzeniu się z naciągiem łańcucha...
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
drt
Posty: 15
Rejestracja: czw lip 08, 2010
Miejscowość: Wadowice
Motocykl: VN800 Classic
VROC: 34494

Post autor: drt » pt sie 06, 2010

Dzięki za odpowiedzi :) Szczególnie o świstaku

Obstawiam chyba trzeci powód bo:
1. Upału nie było temp. ok. 18 stopni wieczorkiem
2. Łańcuch i zębatki są w dobrym stanie, poza tym chyba cały czas by świstało gdyby były zużyte
3. Więc zostaje łożysko na wałku zdawczym :(

Poleci mi ktoś warsztat w Krakowie lub okolicach gdzie można zrobić przegląd i ewentualnie ponaprawiać to co powychodzi?

Dzięki i pozdrawiam
drt
Pozdrawiam
drt
VROC: 34494

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » pt sie 06, 2010

drt pisze:Dzięki za odpowiedzi :) Szczególnie o świstaku

Obstawiam chyba trzeci powód bo:
1. Upału nie było temp. ok. 18 stopni wieczorkiem
2. Łańcuch i zębatki są w dobrym stanie, poza tym chyba cały czas by świstało gdyby były zużyte
3. Więc zostaje łożysko na wałku zdawczym :(

Poleci mi ktoś warsztat w Krakowie lub okolicach gdzie można zrobić przegląd i ewentualnie ponaprawiać to co powychodzi?

Dzięki i pozdrawiam
drt

Powiedz mi jaki masz przebieg na zębatkach i łańcuchu i jaki masz zamontowany
Kolega ostatnio miał podobny objaw po wymianie na jakiś dziwny łańcuch i po zbyt sztywnym naciągnięciu.
Wymienił łańcuch i zębatki i po problemie
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Bill
Posty: 14
Rejestracja: sob lip 03, 2010
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: VN 800 B4
VROC: 26622

Re: Świst silnika

Post autor: Bill » pt sie 06, 2010

drt pisze:Druga sprawa to strzelanie w filtr powietrza. Z reguły zdarza się to jak chodzi na wolnych obrotach i dodaję gazu lub przy ruszaniu... Spotkał się ktoś z takimi objawami? Co to może być?
W moim VN też zdarzają się strzały w filtr - zazwyczaj przy rozgrzewającym się silniku i zaleję gówniane paliwo z ruskiej stacji benzynowej zwanej Lukoil - bak czasem pusty, a to mam najbliżej domu.
Możliwe, że oktanów za mało i gaźnik do czyszczenia/regulacji.
Bill
Kawasaki VN 800 Classic '99 VROC #26622

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Dzisiaj urodziny obchodzą