Strona 1 z 2
Zalany gar
: pn kwie 08, 2013
autor: RAFAŁ 17
Witam panowie pomocy!!!
Wczoraj przyjechał mój motor do NL dzisiaj trochę polatałem z kumplem i okazało się że jeden gar zalany(miałem to samo w październiku ale wtedy ssania nie wdusiłem) a teraz świeżo co z serwisu przyjechał i to samo. Nie wiem który jeszcze gar to który ale ten od siedzenia nie pali. Najgorsze jest to że musiałem do domu wrócić jakieś 30 km. Czytałem o sytuacji jaką miał BABEK ale tam była inna sytuacja bo BABEK miał na postoju zalanego a ja wracałem jeszcze do domu. Co robić pomocy? Dlaczego go znowu zalało? w jakiej pozycji ma być kranik?
: pn kwie 08, 2013
autor: Pantani
W trakcie jazdy przestał palić ten uszkodzony cylinder? czy już od uruchomienia motocykla? a co serwis w nim robił? rozumiem ze już nie możesz reklamować naprawy.
: pn kwie 08, 2013
autor: Mayones
Sprawdź iskrę na świecy i połączenie od cewki mi nie palił jeden garnek, przy przerwie na kablu, też mi się zdarzyło wracać na jednym garze( moc skutera ), a drugi pluł paliwem z wydechu, po zmianie kabla cewka-fajka na nowy problem odszedł w zapomnienie
Może też cewka coś nie teges.
: pn kwie 08, 2013
autor: Radio
Przyczyn może być kilka, począwszy od "podwieszenia" zaworu, poprzez "zmostkowaną" świecę, a skończywszy na uszkodzeniu cewki lub samego przewodu WN....... musisz to wszystko sprawdzić, ale skoro motong był w serwisie to tam zwróciłbym się w pierwszej kolejności.
: wt kwie 09, 2013
autor: Mars
RAFAŁ 17 pisze: jeden gar zalany(miałem to samo w październiku ale wtedy ssania nie wdusiłem) a teraz świeżo co z serwisu przyjechał i to samo
Co robił serwis? Ty masz gaźniki, prawda? Nie zablokował się pływak?
: wt kwie 09, 2013
autor: Jurek
RAFAŁ 17 pisze: Dlaczego go znowu zalało? w jakiej pozycji ma być kranik?
Pozycja kranika jest ważna. Kurek paliwa jest typu podciśnieniowego tzn. że paliwo przepływa tylko wtedy gdy pracuje silnik. Kranik powinien być normalnie pozycją do dołu. Rezerwa to pozycja w górę. W bok to tzw. pozycja "na przelew" kiedy chcemy zalać puste gaźniki lub całkowicie opróżnić bak. W tej pozycji kurek nie powinien być w czasie normalnej eksploatacji, bo może zalać cylindry.
A - kranik
B - otwarty
C - przelew
D - rezerwa
: wt kwie 09, 2013
autor: RAFAŁ 17
Witam, na wstepie chcialem podziekowac za zainteresowanie moim problemem. Co do pytan: w pazdzierniku mialem ten sam problem i serwis zmienil olej, filtr oleju, swiece i spuscili paliwo z cylindrów. Od tego czasu wszystko bylo wporzadku. Pozniiej motor stal na zimowaniu, wtedy zostala wykonana regulacja zaworow i zmieniona opona przednia. Nastepnie w ostatni weekend motor zostal odebrany z serwisu i przywieziony na przyczepce 1000km do holiandii. Wczoraj po odpaleniu wydaje mi sie, ze motor nie chodzil jak powinien i nie mial mocy. Przejechalismy z kolega wczoraj lacznie 70km, ale naprawde zle motor zaczal chodzic po 30km.
Martwi mnie to czy nie bedzie w oleju paliwa?
Czy do swiec potrzebuje jakis specjalny klucz? Poniewaz z motorem takiego nie uzyskalem.
: wt kwie 09, 2013
autor: Radio
Prawdopodobnie jeden gar nie pracuje, możesz to sprawdzić w prosty sposób, wystarczy że dłonią dotkniesz cylindrów i jeżeli jeden będzie ciepły, a drugi gorący to masz odpowiedź dlaczego motocykl jest slaby...... oczywiście najpierw musisz motocykl odpalić i nagrzać
: wt kwie 09, 2013
autor: Daromax
Wydaje mi się że jedną świece szlak trafił
: wt kwie 09, 2013
autor: WiecznieŻywy
Rowniez mialem taki problem ,wymiana swiecy spowodowala powrot usmiechu na mojej twarzy . zacznij od swiec a potem mozna sie martwic , czego nie zycze .
: wt kwie 09, 2013
autor: RAFAŁ 17
A więc tak zdemontowałem zbiornik wykręciłem świeczkę mokra, w sumie kapło z niej. Następnie pokreciłem troszkę rozrusznikiem myślałem że coś wypluje ale nic. Nie mam na razie nowej więc wkręciłem tą z poprzedniej zmiany. Poskręcałem wszystko no i próba odpalił na dwa, pochodził tak z 30min i wszystko dobrze ( ciekawe na jak długo? ). Teraz zastanawia mnie jedno czy jest w oleju paliwo? odkręciłem wlew oleju i nie mogę wyczuć. Czy jest jakiś wizjer stanu oleju żeby sprawdzić czy przybyło? Tak po za tym kolanko wydechu w miejscu przykręcenia do cylindra było całe mokre. Zostawiłem też odkręcony wlew oleju może jak znajduje się tam paliwo to odparuje, co o tym myślicie?
: wt kwie 09, 2013
autor: Mayones
Okienko stanu oleju masz prawie że pod wlewem oleju
sprawdzałeś na wykręconej świeczce czy iskra jest ok?
: wt kwie 09, 2013
autor: RAFAŁ 17
Sprawdzałem była iskra tylko jak zaczął kręcić to morze tak po 2 sek pojawiała się ale była przez cały czas powyginałem nawet roszke przewód żeby sprawdzić czy nie jest pęknięty.
: wt kwie 09, 2013
autor: RAFAŁ 17
Mayones pisze:Okienko stanu oleju masz prawie że pod wlewem oleju
sprawdzałeś na wykręconej świeczce czy iskra jest ok?
nie mam pojęcia gdzie jest to okienko wpatrywałem się chyba z pół godziny w ten silnik i nie znalazłem. Może jest to czymś zakryte?
: śr kwie 10, 2013
autor: Konrad
RAFAŁ 17 pisze:Mayones pisze:Okienko stanu oleju masz prawie że pod wlewem oleju
sprawdzałeś na wykręconej świeczce czy iskra jest ok?
nie mam pojęcia gdzie jest to okienko wpatrywałem się chyba z pół godziny w ten silnik i nie znalazłem. Może jest to czymś zakryte?
Przede wszystkim nie jesteś w stanie sprawdzić stanu oleju jeśli motocykl stoi na stopce. Poproś kogoś żeby przytrzymał Ci motocykl w pionie to na pewno uda Ci się zobaczyć okienko wielkości około dwuzłotówki w miejscu o którym pisał Mayones. Powodzenia w poszukiwaniach
: śr kwie 10, 2013
autor: RAFAŁ 17
OK spróbuję znaleźć dzisiaj.
: śr kwie 10, 2013
autor: Jurek
Tu masz gdzie szukać wizjera.
: śr kwie 10, 2013
autor: Mayones
Podrzuć mi swojego maila na PW to Ci prześlę manuale tam masz zobrazowane co i jak
: śr kwie 10, 2013
autor: RAFAŁ 17
Dzieki za fotke teraz napewo znajde. Chyba podest zasłania mi to i dlatego nie znalazłem.
: sob kwie 13, 2013
autor: RAFAŁ 17
Wczoraj znalazłem wizjer stanu oleju i okazuje się że jest nad stan, teraz tylko pytanie czy w serwisie za dużo zalali czy paliwo się w dostało po zalaniu tego jednego gara. Czy jest taka opcja żeby upuścić trochę tego oleju i jakoś sprawdzić czy jest tam benzyna?