moje spostrzerzenie

Duch

moje spostrzerzenie

Post autor: Duch » sob kwie 13, 2013

kupiłem nie dawno VN 800 z 95r. W garażu odkręciłem kilka śróbek i "trzeba go dopieścić", co pokornie robie na zmiane z testowaniem/jazdą, odkręcam pokrywe filtru powietrza a tam "ODMA - olej zmieszany z wodą o kolorze kawy z mlekiem", po wężykach do gara, pierwszy cylinder produkuje taką maż, z racji braku narzędzi i doświadczenia, poczyściłem wszystkie węże, włoncznie z wypustką na deklu pierwszego gara, zamontowałem wszystko z powrotem włoncznie z nowym filtrem powietrza. I będę obserwował co się dzieje dalej, cdn......

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » sob kwie 13, 2013

może brak mu dłuższej trasy :pedzi: :ok: i się para skrapla
ale kontroluj i sprawdzaj stan oleju co by go nie przybywało jak by mial ochotę podbierać płynu z chłodnicy

Ramms
Posty: 423
Rejestracja: ndz paź 07, 2012
Miejscowość: Lubin
Motocykl: VTX 1300
VROC: 0

Post autor: Ramms » sob kwie 13, 2013

...to jak w 4oo: auto jak jeżdżone na krótkich trasach ma tendencję do produkowania "serka" na korku wlewu oleum, co jest jak najbardziej normalnym objawem...natomiast istnieje niebezpieczeństwo, że do oleum dostaje się płyn, ale jak poczyściłeś to obserwacja prawdę Ci powie.

ODMA separuje oleum z gazów produkowanych przez skrzynię korbową, które wracają poprzez nią do ponownej "przeróbki"... ;)
Pozdrawiam Robert

Duch

Post autor: Duch » ndz kwie 14, 2013

spostrzeżeń ciąg dalszy, dziś po przejechaniu 180 kilometrów z czego 900m jest wiazd na równice z plecakiem sprawdziłem wyciek na filtrze powietrza, faktycznie wypływa smar z wodą co cieszy bo wiem że do oleju nie dostaje się płyn chłodniczy, ilość oleju w silniku jest wiekszy od znamionowego wiec do odkręcenia jest kurek spustu oleji i wyregulowanie olej do znamionowego na podziałce cdn....

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » ndz kwie 14, 2013

Obniż poziom oleju do zalecanego i problem powinien zniknąć.
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

Duch

Post autor: Duch » śr kwie 17, 2013

gorące pytanie: mam przekręcony gwint w silniku od śróby spustowej oleju,moja szybka reakcja, zrobiłem uszczelke z gumy odpornej na wysokie temperatury, zalałem silnik olejem i próba po załonczeniu wentylatora w chłodnicy nie zauwarzyłem wycieków na w/w korku-śrubie ???? czy można jeszcze coś innego zrobić???? POMOCY

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » śr kwie 17, 2013

możesz przegwintować na większy i dać nową śrub albo zastosować coś takiego http://allegro.pl/napraw-zerwany-gwint- ... 65692.html

Duch

Post autor: Duch » czw kwie 18, 2013

jak na razie zrobilem osiem kilometrow jadąc do pracy WYCIEKÓW BRAK, chcial bym na tej prowizorce zrobic jeszcze jakieś 200 kiloketrów wliczając w to sobotnie motoserce :) ZA NIM KONKRETNIE ZABIORE SIĘ ZA PRZEGWINTOWANIE O ROZMIAR WIĘCEJ

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » czw kwie 18, 2013

M T M, Jak teraz zrobisz 200 km, później znowu z 200 km i nic się nie będzie działo (zero wycieku, nawet delikatnej wilgoci (sucho jak pieprz)) to może nie ma potrzeby ruszać, chociaż z drugiej strony, w głowie myśl będzie czy gdzieś na długiej trasie nie puści, i olej zaprzyjaźni się z asfaltem, :scrach:
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Duch

Post autor: Duch » czw kwie 18, 2013

Shepherd - i tu właśnie trafiłes w sedno sprawy, jest okazja by w trasie nie zawracać sobie głowy zbednymi myślami "wyciekł nie wyciekł" a z drugiej strony co ja sobie zrobie to sobie będę miał :)

Duch

Post autor: Duch » pn kwie 22, 2013

tak więc: rozmawiałem dziś z mechanikiem, ten obejrzał śróbe spóstu oleju (próbująć ją odkręcić) i stwierdził: NIC BYM Z TYM NIE ROBIŁ, TRAKTOWAŁ TAK JAK BY NIC SIĘ NIE STAŁO - ŚRÓBA TRZYMA MOCNO, ten zaś, wzioł ode mnie próbke materiału zastosowanego jako uszczelniacz i stwierdził że sobie kupi podobny "ot by mieć". Teraz muszę skupić się na wydechach są wyprute :tube: głośne :tube: chce je wyciszyć choć by o te 30%




P.S. Moto serce zaliczone :antlers:

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn kwie 22, 2013


Duch

Post autor: Duch » pn kwie 22, 2013

OOOO dobry pomysł

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » czw kwie 25, 2013

albo maxi tania odmiana wygłuszenia tłumika :D
http://allegro.pl/szczotka-wycior-czysz ... 22374.html

Duch

Post autor: Duch » pt kwie 26, 2013

znaczie nowy sposób na wykręcenie śruby gdzie główka zostaje w kluczu a śrubunek do przykładu w silniku (jednym ze sposobów jest "na kontre"), wujek wczoraj wykrecał u mnie podobny kłopot :) byłem w szoku.1- Wzioł punktak i mlotek, klepnoł resztke szruby. 2 - gwoździa wycioł ostrą koncówke i zeszliwowla.3 - klej kropelka na gwoździa przyłoźył do resztki sruby w śrubunku poczekał chwile aź klej stęźeje i odkręcił

Trufel

Post autor: Trufel » pt kwie 26, 2013

że co ,że jak ??

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » pt kwie 26, 2013

M T M pisze:znaczie nowy sposób na wykręcenie śruby gdzie główka zostaje w kluczu a śrubunek do przykładu w silniku (jednym ze sposobów jest "na kontre"), wujek wczoraj wykrecał u mnie podobny kłopot :) byłem w szoku.1- Wzioł punktak i mlotek, klepnoł resztke szruby. 2 - gwoździa wycioł ostrą koncówke i zeszliwowla.3 - klej kropelka na gwoździa przyłoźył do resztki sruby w śrubunku poczekał chwile aź klej stęźeje i odkręcił
Można tak zrobić pod warunkiem że resztka śruby jest poluzowana i nie zapieczona, w przypadku użycia w przeszłości pasty klejowej Loctite zapomnij o wykręceniu tym sposobem resztki śruby.
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

Duch

Post autor: Duch » pn kwie 29, 2013

byłem z moją uroczą żoną na wycieczce piękne miejsce naprawde polecam http://www.hoteljano.pl/index.php?menu=oferta ,na miejscu okazało się że, na drugim cylindrze od strony stacyjki łonczenie miedzy komorą spalania i wałkiem rozżądu (na zewnątrz) jest mała firmowa dziurka przez króra wyciekał olej co prawda nie wiele bo do 3-4 kropli ale jednak, co to może być ??? moje podejrzenie zbyt póżno wciśnięte sprzegło, przed zatrzymaniem

Wotecki
Posty: 13
Rejestracja: czw sty 10, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN 800
VROC: 0

Post autor: Wotecki » pn kwie 29, 2013

MTM sprawdź świecę czy jest dokręcona

Duch

Post autor: Duch » czw maja 02, 2013

A sprawdze, sprawdze dzięki, klucz tylko gdzieś kupić musze. Wczoraj po 12h pracy o 10-00 rano poszedłem do garażu, pokusiło mnie o ściągnięcie szyby i przejażdżke, wieszcie mi uczucie warte grzechu - wtedy poczułem się jak stary wyjadacz na :pedzi:




narodziłem się by jeżdzić - jeżdże by się narodzić

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 31 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 31 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą