moje spostrzerzenie
moje spostrzerzenie
kupiłem nie dawno VN 800 z 95r. W garażu odkręciłem kilka śróbek i "trzeba go dopieścić", co pokornie robie na zmiane z testowaniem/jazdą, odkręcam pokrywe filtru powietrza a tam "ODMA - olej zmieszany z wodą o kolorze kawy z mlekiem", po wężykach do gara, pierwszy cylinder produkuje taką maż, z racji braku narzędzi i doświadczenia, poczyściłem wszystkie węże, włoncznie z wypustką na deklu pierwszego gara, zamontowałem wszystko z powrotem włoncznie z nowym filtrem powietrza. I będę obserwował co się dzieje dalej, cdn......
...to jak w 4oo: auto jak jeżdżone na krótkich trasach ma tendencję do produkowania "serka" na korku wlewu oleum, co jest jak najbardziej normalnym objawem...natomiast istnieje niebezpieczeństwo, że do oleum dostaje się płyn, ale jak poczyściłeś to obserwacja prawdę Ci powie.
ODMA separuje oleum z gazów produkowanych przez skrzynię korbową, które wracają poprzez nią do ponownej "przeróbki"...
ODMA separuje oleum z gazów produkowanych przez skrzynię korbową, które wracają poprzez nią do ponownej "przeróbki"...
Pozdrawiam Robert
spostrzeżeń ciąg dalszy, dziś po przejechaniu 180 kilometrów z czego 900m jest wiazd na równice z plecakiem sprawdziłem wyciek na filtrze powietrza, faktycznie wypływa smar z wodą co cieszy bo wiem że do oleju nie dostaje się płyn chłodniczy, ilość oleju w silniku jest wiekszy od znamionowego wiec do odkręcenia jest kurek spustu oleji i wyregulowanie olej do znamionowego na podziałce cdn....
gorące pytanie: mam przekręcony gwint w silniku od śróby spustowej oleju,moja szybka reakcja, zrobiłem uszczelke z gumy odpornej na wysokie temperatury, zalałem silnik olejem i próba po załonczeniu wentylatora w chłodnicy nie zauwarzyłem wycieków na w/w korku-śrubie ?? czy można jeszcze coś innego zrobić???? POMOCY
- Kristofer
- Posty: 374
- Rejestracja: sob lut 25, 2012
- Miejscowość: Myszków
- Motocykl: Honda Goldwing
- VROC: 0
możesz przegwintować na większy i dać nową śrub albo zastosować coś takiego http://allegro.pl/napraw-zerwany-gwint- ... 65692.html
M T M, Jak teraz zrobisz 200 km, później znowu z 200 km i nic się nie będzie działo (zero wycieku, nawet delikatnej wilgoci (sucho jak pieprz)) to może nie ma potrzeby ruszać, chociaż z drugiej strony, w głowie myśl będzie czy gdzieś na długiej trasie nie puści, i olej zaprzyjaźni się z asfaltem,
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW
tak więc: rozmawiałem dziś z mechanikiem, ten obejrzał śróbe spóstu oleju (próbująć ją odkręcić) i stwierdził: NIC BYM Z TYM NIE ROBIŁ, TRAKTOWAŁ TAK JAK BY NIC SIĘ NIE STAŁO - ŚRÓBA TRZYMA MOCNO, ten zaś, wzioł ode mnie próbke materiału zastosowanego jako uszczelniacz i stwierdził że sobie kupi podobny "ot by mieć". Teraz muszę skupić się na wydechach są wyprute głośne chce je wyciszyć choć by o te 30%
P.S. Moto serce zaliczone
P.S. Moto serce zaliczone
- Kristofer
- Posty: 374
- Rejestracja: sob lut 25, 2012
- Miejscowość: Myszków
- Motocykl: Honda Goldwing
- VROC: 0
albo maxi tania odmiana wygłuszenia tłumika
http://allegro.pl/szczotka-wycior-czysz ... 22374.html
http://allegro.pl/szczotka-wycior-czysz ... 22374.html
znaczie nowy sposób na wykręcenie śruby gdzie główka zostaje w kluczu a śrubunek do przykładu w silniku (jednym ze sposobów jest "na kontre"), wujek wczoraj wykrecał u mnie podobny kłopot byłem w szoku.1- Wzioł punktak i mlotek, klepnoł resztke szruby. 2 - gwoździa wycioł ostrą koncówke i zeszliwowla.3 - klej kropelka na gwoździa przyłoźył do resztki sruby w śrubunku poczekał chwile aź klej stęźeje i odkręcił
- Radio
- Posty: 758
- Rejestracja: śr kwie 25, 2012
- Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
- Motocykl: VN 900 Classic LT
- VROC: 35570
Można tak zrobić pod warunkiem że resztka śruby jest poluzowana i nie zapieczona, w przypadku użycia w przeszłości pasty klejowej Loctite zapomnij o wykręceniu tym sposobem resztki śruby.M T M pisze:znaczie nowy sposób na wykręcenie śruby gdzie główka zostaje w kluczu a śrubunek do przykładu w silniku (jednym ze sposobów jest "na kontre"), wujek wczoraj wykrecał u mnie podobny kłopot byłem w szoku.1- Wzioł punktak i mlotek, klepnoł resztke szruby. 2 - gwoździa wycioł ostrą koncówke i zeszliwowla.3 - klej kropelka na gwoździa przyłoźył do resztki sruby w śrubunku poczekał chwile aź klej stęźeje i odkręcił
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.
byłem z moją uroczą żoną na wycieczce piękne miejsce naprawde polecam http://www.hoteljano.pl/index.php?menu=oferta ,na miejscu okazało się że, na drugim cylindrze od strony stacyjki łonczenie miedzy komorą spalania i wałkiem rozżądu (na zewnątrz) jest mała firmowa dziurka przez króra wyciekał olej co prawda nie wiele bo do 3-4 kropli ale jednak, co to może być ? moje podejrzenie zbyt póżno wciśnięte sprzegło, przed zatrzymaniem
Kto jest online
Jest 31 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 31 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości