Strona 1 z 1
VN 800 - problem z kranikiem
: ndz maja 05, 2013
autor: biggus
Witam,
Dzisiaj wpadłem sobie na pomysł żeby sprawdzić luzy zaworowe w VN 800 Classic.
Przy kraniku są dwa przewody: jeden paliwowy do gaźnika i jeden podciśnienie tak?
Po ich zdjęciu paliwo leci ciurkiem. Nie ma znaczenia w jakiej pozycji znajduje się kranik.
Wydaje mi się ze w pozycji ON i RES nie powinno lecieć paliwo.
Co może być przyczyną jakaś membrana, uszczelka? Czy ktoś tez miał taka awarie?
To może być przyczyna zalewania garów np.

?
Jaki jest koszt takiej naprawy, części?
Musiałem zlać cale paliwo żeby ściągnąć zbiornik.
Czy ma ktoś z forum zainstalowany filtr paliwa i czy to nie koliduje z podciśnieniem?
I w którym kierunku powinna być skierowana strzałka filtra w stronę kranika czy gaźnika?
Ciekawe spostrzeżenie: luzy zaworowe się zmniejszają ciekawe.
Na wydechowym mam np. 0,15.
Czy płytki zaworowe można szlifować czy raczej dobierać nowe?
Pozdrawiam,
Paweł
: ndz maja 05, 2013
autor: Mayones
Opcja SZUKAJ jest oczywiście bardzo pomocna

sporo tematów o tym się przewinęło zeszłej zimy

, ale na szybko powiem co i jak:
zestaw naprawczy kranika ok 100 zeta, u mnie pomogło odwrócenie uszczelki w kraniku takiej w kształcie "gęby", u mnie nie leciało ciurkiem w innych pozycjach niż PRI ale powoli zalewało filtr
po drugie mam filtr paliwa dodatkowy w niczym nie przeszkadza, żadnego duszenia itp, strzałka oczywiście pokazuje kierunek PRZEPŁYWU paliwa, jak założysz odwrotnie też się teoretycznie nic nie stanie ale łatwiej czyścić sitko jak syf jest na zewnątrz ( ja mam szklany więc sitko i ew. syf widoczne)
luzy zaworowe to różnie zmniejszają się zwiększają u mnie jedne na plus drugie na minus, czy szlifować - ponoć nie zalecane ale warto sprawdzić bo u mnie na 6 płytek do zmiany musiałem kupić 3 szt pozostałe pozamieniałem miejscami. Powodzenia
: ndz maja 05, 2013
autor: biggus
Jeżeli chodzi o temat kranika to się temat rozwiązał. Wyskoczył o-ring, który znajduje się w kraniku przed membraną.
Po złożeniu kranika to kupy dmuchając przy ON i RES nie ma przejścia a na PRI jest.
To chyba dobrze. Ale jak sprawdzić czy będzie pobierał paliwo w trakcie pracy. Jak sprawdzić to podciśnienie? Na jakiej zasadzie to działa?
Czyli teoretycznie dmuchając w podciśnienie kranika powinienem uzyskać przepływ na pozycji ON i RES czy może inaczej?
Jeżeli chodzi o filtr paliwa to strzałka oczywiście od kranika w kierunku gaźnika.
Dzięki za podpowiedzi
Paweł
: pn maja 06, 2013
autor: Konrad
Nie "dmuchając" a "ciągnąc" kolego kranik otwiera się gdy powietrze zasysa membranę która jest w środku.
: pn maja 06, 2013
autor: biggus
Są dwa wężyki które idą do kranika cieńszy-podciśnienie i grubszy-paliwowy zgadza się?
Jak sprawdzić kranik czy jest sprawny?
Zasysając powietrze z wężyka podciśnienia powinien się otwierać przepływ w pozycji ON i RES czy się mylę ?
Czy filtr paliwa powinien być skierowany strzałką od kranika do gaźnika?
: pn maja 06, 2013
autor: Konrad
Sprawdzenie jest bardzo proste w pozycji ON i RES paliwo powinno lecieć tylko wtedy gdy zassiesz powietrze wężykiem pod podciśnienia. Jeśli chodzi o filtr paliwa powinien być zamontowany zgodnie z kierunkiem przepływu paliwa strzałką w stronę gaźnika.
: wt maja 07, 2013
autor: Mayones
A nie lepiej po prostu odpalić i sprawdzić reakcję na manetkę ? jeżeli pali ładnie nic nie dusi przy odkręcaniu tzn że paliwo zasysa
Ja po naprawie mojego kranika i założeniu dodatkowego filtra odpaliłem i wszystko się wyjaśniło, również przy większych prędkościach nic nie dusiło tzn że filterek nie ogranicza przepływu paliwa

: ndz maja 26, 2013
autor: biggus
Witam ponownie,
Jeżeli chodzi o kranik sprawa się niby wyjaśniła. Ale nie do końca.
Po założeniu o-ringu, który jest w kraniku miało być wszytko ok.
Ale gdy odpaliłem VN-a i zostawiłem na noc zauważyłem na drugi dzień, że zbiera się paliwo w 2 wydechu i zaczyna powoli kapać.
Pierwsza myśl- pływak gaźnika lub ten nieszczęsny kranik.
Po wykręceniu przewodu paliwowego w pozycji RES kapie paliwo - ok jedna kropla na 7 sekund.
Wydaje mi się, że to może być przyczyną bo paliwo cały czas dostaje się do gaźnika.
Czy ktoś z forumowiczów miał taki problem i jak na niego zaradzić.
Wiem, że są jakieś zestawy naprawcze do kranika ale może wystarczy wymienić jakąś uszczelkę tylko z kranika i po problemie?
Pozdrawiam,
Paweł
biggus VN 800 Classic
: ndz maja 26, 2013
autor: Mayones
Odwróć tę uszczelkę wyglądającą jak "gęba" w kraniku ja tak zrobiłem i problem znikł, kasa za zestaw naprawczy w kieszeni, a też przeciekało powoli choć zbierało się w obudowie filtra.
: ndz maja 26, 2013
autor: biggus
A gdzie ta uszczelka się mieści?
Od strony pokrętła res/pri/on ?
: ndz maja 26, 2013
autor: Mayones
Zgadza się.
prawie dokładny rysunek tylko nasza uszczelka ma dwa otwory górą i jeden szeroki dołem wyjmujesz ją i obracasz o 180 stopni w pionie.
: ndz maja 26, 2013
autor: biggus
Dzięki za rady Mayones.
Idę popróbować.