Strona 1 z 2
łańcuch ze spinką czy zakuwany??
: czw maja 09, 2013
autor: RAFAŁ 17
Szukałem i nie znalazłem więc prosze o pomoc czy łańcuch można spiąć na spinkę czy trzeba zakuć.
: czw maja 09, 2013
autor: Konrad
Można znaleźć ze spinką ( bardzo rzadko) ale raczej preferowany jest zakuwany.
: czw maja 09, 2013
autor: Mayones
Rozważałem to i jednak ja będę zakuwał przy wymianie, a opinie spinka/zakucie to mniej więcej 40/60
: czw maja 09, 2013
autor: RAFAŁ 17
Właśnie dzwoniłem do sklepu i gość powiedział że jest spinka w komplecie. Tylko to jest tak jak nie ma się doświadczenia wtedy się rozkminia czy to wytrzyma?
. Ogólnie chce to sam zrobić i nigdy nie zakuwałem dlatego moje pytanie czy ktoś śmiga ze spinką? Nie chcę jechać do warsztatu bo jestem w Nl i na pewno wykasują mnie tyle co połowa napędu albo lepiej.
: czw maja 09, 2013
autor: Mayones
Zawsze możesz pożyczyć zakuwarkę jak masz kogoś znajomego, o przypadkach rozpięcia się łańcucha niewiele wiadomo, znajomy zakuwał w turystyku tak że miał imadelko i dwie kulki z łożyska
Co do zapinki ważne żeby ja założyć zgodnie z instrukcją
: czw maja 09, 2013
autor: pink-f
RAFAŁ 17 pisze:czy ktoś śmiga ze spinką?
Tak ja. W ubiegłym sezonie zmieniałem napęd i łańcuch spiąłem. Chciałem zakuwać ale mi przeszło
Aby łańcuch się rozpiął pomyśl jakie siły (w jakim kierunku) musiałyby działać na łańcuch. Przejechałem sporo po wymianie.
pozdrawiam Michał
: czw maja 09, 2013
autor: Ryffka
Jeździłem 2 sezony na łańcuchu ze spinką i było oki
Potem kupiłem bez spinki i musiałem zakuwać. Jak dla mnie spinka to wygoda. Zakuć też trza umić i jak coś zrobisz źle to będzie kiepsko
: czw maja 09, 2013
autor: RAFAŁ 17
Dzięki za info, więc zepne na spinkę tak będzie wygodniej szybciej no i nic nie popsuje. Jeszcze tyko małe pytanko zębatki dokręca się z pewną siłą tak? Znajdę w manułalu? Jak dojść do zębatki zdawczej całą kape się zdejmuje czy tylko połowe?
: czw maja 09, 2013
autor: Mayones
Tylną część kapy zdejmujesz, jest przykręcona jedną śrubą przed odkręcaniem tej zębatki odegnij podkładkę, powinna być zagięta "trzymając" nakrętkę zębatki.
PS ciekawe czy był już przypadek zajumania łańcucha ze spinką
: pt maja 10, 2013
autor: Pantani
Mayones pisze:Zawsze możesz pożyczyć zakuwarkę jak masz kogoś znajomego, o przypadkach rozpięcia się łańcucha niewiele wiadomo,
Lepiej założyć spinkę (jeżeli producent zaleca do danego łańcucha), nie masz doświadczenia w zakuwaniu to lepiej sam tego nie rób. To nie jest takie proste jak się wydaje a zerwanie łańcucha w czasie jazdy....lepiej nie myśleć. Moim zdaniem zapinka albo serwis motocyklowy.
Odkręcanie zębatki zdawczej nie jest takie trudne, klucz z przedłużką, wbijasz bieg, naciskasz na hamulec przedni i bez problemu idzie
: pt maja 10, 2013
autor: RAFAŁ 17
Dzięki panowie za podpowiedzi, teraz jestem pewniejszy że poradzę sobie z tym.
: ndz paź 06, 2013
autor: Shepherd
W zimie zapewne czeka mnie wymiana napędu, i już zaczynam się rozglądać za zębatkami i łańcuchem. Problem w tym że chce wprowadzić trochę zmian, otóż zmniejszyć tylna zębatkę, a powiększyć przednią (interesuje mnie większy wiatr we włosach
)
- aktualnie mam założone tył 42 zęby,
- przód ? (nie wiem, napęd chyba od nowości) więc raczej 16
interesuje mnie założenie na tył 39, ewentualnie mniejsza (jest możliwość ?) bliźniaczy wymiar jest w ZXR 750 H (da radę to przeszczepić?). Nie wiem jak jest z przodem, i jakie zębatki największe są dostępne do vn 800 (17 zębów?) czy jest coś większego? i czy da się przeszczepić.
Jeśli ma ktoś wiedzę na ten temat lub robił podobne operacje to proszę o sugestie i informację.
: pn paź 07, 2013
autor: Mayones
Oryginalnie w VN 800 masz 17/42 zęby, ja mam obecnie 17/39 ale oponę mam o 1,9% "mniejszą" więc nieco nadrabiam z małym plusikiem, w każdym razie na 4 biegu ciągnie spokojnie do 120 km/h i bach na 5tkę, ale za to całe miasto można spokojnie przejechać na 3 biegu, oczywiście tracisz na przyspieszeniu co nieco.
Jam jest zadowolony ze zmiany
spokojnie daję radę na full załadowanym Turkiem.
O ile pamiętam to Domel miał na przodzie 18-tkę.
tutaj możesz sprawdzić różne kombinacje napędów co do prędkości itp
http://www.gearingcommander.com/
No i oczywiście zakładając mniejszy tył nowy łańcuch zaczyna się już w połowie regulacji na wahaczu, właściwie w miejscu gdzie skończył się oryginalny napęd z 99 roku
: pn paź 07, 2013
autor: Pantani
Shepherd pisze:
Jeśli ma ktoś wiedzę na ten temat lub robił podobne operacje to proszę o sugestie i informację.
Pamietam że taka zmiana jest popularna wsród użytkowników VZ800 marauder. Jest sporo na ten temat w sieci, myślę że znajdziesz sporo ciekawych informacji.
: pn paź 07, 2013
autor: Duch
raz wymieniałem i "zakówałem" teraz też będe wymieniał i wole "zakuć" wtedy czuje się pewniej
: pn paź 14, 2013
autor: Mayones
Jak by kto szukał zębatek to mam na zbyciu przednią sunstara 17 zębów z przebiegiem 8 tkm
: wt lut 18, 2014
autor: Shepherd
Na dniach będę wymieniał napęd. Problem jest taki że zamontowana zębatka jest z tłumikiem drgań. A prawdopodobnie nowa nie będzie miała, jeszcze nie kupiłem ale upatrzyłem.
Jak ty wpłynie na pracę?
Nie znam się jakoś wybitnie, ale wydaje mi się że obecna jest w dobrym stanie.
Jakie konsekwencje niosłoby za sobą zostawienie małej zębatki, a wymianę łańcucha i dużej?
Jak wygląda sprawa spinki, a zakuwania?
Z góry dzięki panowie za pomoc
: wt lut 18, 2014
autor: Czarley
Zmieniałem w swojej 500 łańcuch w poprzednim sezonie. W oryginale u mnie również była mała zębatka z tłumikiem drgań. Wymieniłem na zębatkę bez tłumika. Ja nie odczułem różnicy. Zostawienie starej zębatki nie ma sensu. Należy wymienić cały zestaw napędowy.Pozostawienie starej zębatki będzie skutkowało głośną pracą, ale również szybszym zużyciem całego zestawu.
: wt lut 18, 2014
autor: Shepherd
Mam możliwość kupienia z tłumikiem 17 Z, ale po głowie chodzi mi zębatka 18 Z, która juz nie posiada tłumika. I to mój cały dylemat.
: wt lut 18, 2014
autor: Mayones
Ja mam bez tłumika i chyba żadnej różnicy nie widzę, jakby się uparł to i tłumik sobie samemu zrobi.
PS też mam 18
a był w necie filmik jak gość założył 19 Z ale to już chyba max rozmiar żeby nic nie tarmosiło