Strona 1 z 1

VN800 classic 97 rok - przekręcona śruba spustu oleju

: pn maja 20, 2013
autor: smokin
Witam Panowie,


jestem nowy także proszę o wyrozumiałość :)

W zeszłym tygodniu kupiłem VN800 - od razu wymiana oleju i filtra - jak się okazało śruba jest przekręcona - dostał gwint wewnątrz bloku silnika ;-/

Możecie coś poradzić?
Słyszałem że można to ponownie nagwintować ale nie mogę znaleźć informacji jaki to gwint.

Jeśli w ten sposób faktycznie można tą usterkę naprawić to co zrobić aby opiłki nie dostały się do środka?


Będę wdzięczny za poradę :)


Pozdrawiam
Smokin

: pn maja 20, 2013
autor: Rav
Smokin, może coś takiego Ci pomorze. Wpisz tą nazwę w Google i poczytaj.



60-014 Zestaw do regeneracji uszkodzonych gwintów
Zaawansowany technicznie środek chemiczny odtwarzający uszkodzone gwinty.

: pn maja 20, 2013
autor: Krzycho
Ja kiedyś w samochodzie (miska aluminiowa) stosowałem coś takiego:
http://allegro.pl/v-coil-zestaw-do-napr ... 57849.html
Trochę drogo, można chyba taniej znaleźć, albo kupić tam samą sprężynkę a gwintownik i wiertło normalnie w sklepie z narzędziami (optymalne rozwiązanie - pożyczyć :D )
Jeszcze taniej będzie kupić korek (w Norauto na przykład mają wybór) o 2mm grubszy (o ile w 800 jest dosyć miejsca dookoła korka) i gwintownik pod niego.
Podczas gwintowania smaruje się gwintownik grubo smarem stałym (towotem) i opiłki się do tego smaru przylepiają...
Z tym środkiem chemicznym to słabo widzę spełnienie warunku czystości powierzchni. Ciągle olej się sączy z otworu spustowego...
No i jak kiedyś miałem klejoną distalem chłodnicę, to był to główny temat rozmyślań podczas każdej jazdy - puści, czy jeszcze nie tym razem?... Ale w tym przypadku problem był może w mojej głowie.

: pn maja 20, 2013
autor: Radio
smokin, podjedź do jakiegoś tokarza i pokaż o co chodzi, oceni jaki jest zapas na ściance i dorobi odpowiednią śrubę, oczywiście pod standardowy gwint tyle że oczko wyżej..... przerabiałem ten temat w jakimś przecinaku który trafił do mnie na naprawę i przy okazji usunąłem również problem z cieknącą śrubą spustową.

: wt maja 21, 2013
autor: smokin
Dzięki za rady Panowie, chyba zacznę od wizyty u tokarza i zobaczymy co powie.

: wt maja 21, 2013
autor: smokin
Jeszcze jedno pytanie, jaki gwint ma ta śruba?
W serwisówce i na forum nie znalazłem - zawsze wygodniej będzie podać tą informację niż przywieźć tokarzowi śrubę.

: wt maja 21, 2013
autor: Mayones
http://allegro.pl/sruba-spustu-oleju-ka ... 83518.html
Wymiary:M12 x 1,5 Długość gwintu: 13mm
Obrazek

ŚRUBA SPUSTU OLEJU KAWASAKI GPZ KLR KLE VN ZZR ZX
Nr katalogowy: 85-08550-2
Fabrycznie nowa magnetyczna śruba spustu oleju.
Śruba wyposażona jest w magnes, który przyciąga drobinki metali znajdujące się w oleju.
Zastępuje ona śrubę fabrycznie montowaną.
ZASTOSOWANIE KAWASAKI

: wt maja 21, 2013
autor: smokin
Dzięki za informacje :)