Regulacja gaznika VN800

Awatar użytkownika
Ruda
Posty: 168
Rejestracja: śr paź 05, 2011
Miejscowość: Maidenhead UK
Motocykl: BMW F800GT
VROC: 0

Regulacja gaznika VN800

Post autor: Ruda » sob wrz 21, 2013

Przy okazji zmiany pracy i regularnych dojazdow do pracy na naszej perle, ktora zmienial imie na biala krowke :)
wyszlo mi jakies kosmiczne spalanie 84mile na baku, gaznik od czasu zmiany wydechow na oryginalne nie byl regulowany bo mi sie nie chciao rozbierac, ale teraz tak duze spalanie mnie zmotywowalo :)

jest z tym troche zachodu, zwlaszcza te durne rurki z tylu obudowy gaznika, potem ciezko zalozyc ale dalo rade, srubka dla V&N byla wykrecona do 4 obrotow, wkrecilam do konca i wykrecilam do okolo 2.

przy okazji znalazlam tego cholernego swierszcza, to wcale nie byly zegary, tylko luzna/zbedna opaska zaciskowa na zakonczeniu jednej z rurek dochodzacych do tylu obudowy gaznika :) obijala o silnik ale juz wiecej nie bedzie, swierszcz wyeliminowany :)

do rzeczy, po regulacji gaznika mniej smierdzi paliwem jak pracuje, raczej spalinami tak po prostu, pracuje ladnie chociaz praktycznie nie moge ruszyc jak jest zimny silnik, strzela i jak dodaje gazu to sie dlawi, potrzebuje chwile, jak sie nagrzeje, to bez problemu odpala, na zimno tez odpala ale tylko na ssaniu, pracuje rowno itp zero problemow.

ale spalanie :/ teraz zrobilam na baku 77mil, do pracy mam ok 3mil w jedna strone, nie cale 5km, nie wlancza sie nawet wiatrak bo nie ma potrzeby, 77mil, to ok 123km na baku

sprawdzalam membrane wyglada ok dla mnie, elastyczna nie popekana, fakt filtr powietrza do wymiany to na pewno, do tego krotkie odcinki do pracy ale zeby az tak duzo pali?
zawsze bylam dumna ze spalania od 125 do 133mil na baku, do rezerwy spalanie nawet ok 4.5 bylo super, ale to z trasy albo dojazdow do pracy po 15km w jedna strone (125mil, na baku, z trasy 133)

teraz pytania :)
- brudny filtr moze powodowac tak duze spalanie?
- krotkie odcinki na nie dogrzanym silniku moga powodowac tak duze spalanie?

Jakies podobne doswiadczenia, porady dla mnie?

Pozdrawiam
Ruda

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » sob wrz 21, 2013

Przede wszystkim wymień filtr powietrza brudny może powodować zwiększenie spalania nawet o ponad litr.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Re: Regulacja gaznika VN800

Post autor: Pantani » ndz wrz 22, 2013

Ruda pisze: ale spalanie :/ teraz zrobilam na baku 77mil, do pracy mam ok 3mil w jedna strone, nie cale 5km, nie wlancza sie nawet wiatrak bo nie ma potrzeby, 77mil, to ok 123km na baku
to spalanie wyliczyłaś jeżdżąc tylko do pracy(5km)?
na moje doświadczenie, przy takich krotkich jazdach spalanie jezt duuużo wiekszę od jazdy w trasie.

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3701
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: -----
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » ndz wrz 22, 2013

Nie ma nic gorszego dla spalania, niż krótkie dystanse... Druga sprawa, to kwestia mieszanki - zbyt bogata (w paliwo) również ma wpływ. Sprawdź, czy Ci nigdzie nie wypluwa.

A filtr powietrza to ma być czysty i już.
MaciekSz
Jest:
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT, K1200LT
VROC #32197
Obrazek

Awatar użytkownika
Ruda
Posty: 168
Rejestracja: śr paź 05, 2011
Miejscowość: Maidenhead UK
Motocykl: BMW F800GT
VROC: 0

Post autor: Ruda » ndz wrz 22, 2013

Paliwo na pewno nigdzie nie ubywa, nie wypluwa, nie wycieka itp, nie smierdzi tez nie przepalonym paliwem jak pracuje, czyli mieszanka na bank nie jest zbyt bogata, filtr wlasnie ide zamowic :)

Pantani, tak to spalanie 77mil na baku to tylko z tras do pracy, czyli mega krotkie ok 5km w jedna strone, wychodzi na to ze musze przywyknac do duzego spalania bo mam za blisko do pracy :)

Albo musze kupic jakis skuter...

Dzieki panowie za rady, jak zawsze mozna na was liczyc :)

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » pn wrz 23, 2013

Ruda pisze: Albo musze kupic jakis skuter...
Na taki dystans to jakiś fajny miejski rowerek polecam :ok:
Gdybym miał 5km do roboty to śmigałbym na rowerze cały rok. Na szczęście mam dalej i z lenistwa najczęściej wybieram motocykl :D

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn wrz 23, 2013

Sporo paliwa zeżre też podczas rozgrzewki silnika zwłaszcza jak grzejesz go na ssaniu :ok:

Awatar użytkownika
Stevie69
Posty: 116
Rejestracja: śr sie 14, 2013
Miejscowość: Bochnia
Motocykl: VN 750 86'
VROC: 36259

Post autor: Stevie69 » pn wrz 23, 2013

Takie krótkie trasy to dla motocykla nic dobrego. Pomijając już fakt spalania zostaje jeszcze kwestia niedogrzewania i niedoładowywania motocykla :)
Noo chyba, że moto dogrzewa Ci się szybko nawet w chłodne dni.
A z ładowaniem jest tak, że w przeciągu 5km alternator może nie dać rady doładować Ci akumulatora prądem, który ukradł rozrusznik ;)
Benzyna we krwi - Olej w głowie
VROC 36259

Awatar użytkownika
Ruda
Posty: 168
Rejestracja: śr paź 05, 2011
Miejscowość: Maidenhead UK
Motocykl: BMW F800GT
VROC: 0

Post autor: Ruda » pn wrz 23, 2013

Stevie, jesli mowisz o takim nagrzaniu sie, ze wlacza sie wentylator to on potrzebuje ok 10km, nagrzewa sie do wlaczenia dosc wolno.
Dzieki za zwrocenie uwagi o akumulatorze, jak padnie bede wiedziala od czego...
Vulcana już nie mam ale sentyment pozostał...
http://on2wheelswithlove.com/

Awatar użytkownika
Stevie69
Posty: 116
Rejestracja: śr sie 14, 2013
Miejscowość: Bochnia
Motocykl: VN 750 86'
VROC: 36259

Post autor: Stevie69 » pn wrz 23, 2013

Jak Ci się motocykl dogrzeje to wentylator kręci się cały czas?
Benzyna we krwi - Olej w głowie
VROC 36259

Awatar użytkownika
Ruda
Posty: 168
Rejestracja: śr paź 05, 2011
Miejscowość: Maidenhead UK
Motocykl: BMW F800GT
VROC: 0

Post autor: Ruda » pn wrz 23, 2013

Stevie69, nie :) wtedy byloby cos nie tak. Kreci sie jakis czas, nie wiem ile moze z minute moze dwie, nie pamietam dokladnie, nigdy nie liczylam ale wylancza sie po chwili. Wlanczal sie raczej w warszawskich korkach, nie pamietam zeby mi sie kiedys na trasie zalaczyl, chociaz malo tras mam zrobione w zyciu jeszcze :)
Vulcana już nie mam ale sentyment pozostał...
http://on2wheelswithlove.com/

Awatar użytkownika
Stevie69
Posty: 116
Rejestracja: śr sie 14, 2013
Miejscowość: Bochnia
Motocykl: VN 750 86'
VROC: 36259

Post autor: Stevie69 » pn wrz 23, 2013

No to gitara, tak być powinno :)
Polecałbym jednak zwrócić uwagę w jakiej temperaturze pracuje motocykl przy tych dojazdach do pracy żeby się nie okazało w pewnym momencie,że 80-90% nawijanych kilometrów silnik wykonuje w za niskiej temperaturze.
Benzyna we krwi - Olej w głowie
VROC 36259

Awatar użytkownika
Ruda
Posty: 168
Rejestracja: śr paź 05, 2011
Miejscowość: Maidenhead UK
Motocykl: BMW F800GT
VROC: 0

Post autor: Ruda » pn wrz 23, 2013

Stevie69, musialabym jescze wymyslec w jakis sposob to zmierzyc :) ale ok dzieki za uwage.
Vulcana już nie mam ale sentyment pozostał...
http://on2wheelswithlove.com/

Awatar użytkownika
Ruda
Posty: 168
Rejestracja: śr paź 05, 2011
Miejscowość: Maidenhead UK
Motocykl: BMW F800GT
VROC: 0

Post autor: Ruda » sob paź 05, 2013

Maly update :) po zmianie filtra powietrza, 94mile na zbiorniku na krotkich odcinkach.
Vulcana już nie mam ale sentyment pozostał...
http://on2wheelswithlove.com/

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 3 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 3 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą