Strona 1 z 1
Tylny amor VN800
: pn sie 30, 2010
autor: strzalek
Witam jestem tu nowy i z góry przepraszam że mój pierwszy temat zaczynam od próśb, ale co zrobić
Krótko. Tylny centralny amortyzator jest "za miękki" - wyregulowany jest na najtwardszy, niestety przy takiej długości wahaczy jest zdecydowanie nie do zaakceptowania. Pomysły są trzy:
1 - wstawić jakiś "odbojnik"
![;)](./images/smilies/smilie3.gif)
2 - wywalić amor i zrobić motong na sztywnej ramie
3 - znaleźć jakiś sensowny zamiennik
Dochodząc do sedna: może ktoś z Was potrafi coś doradzić w tym temacie? Nie mam pojęcia czy jakikolwiek amortyzator akcesoryjny będzie pasował, nie wiem też jak sprawdzi się "ogranicznik", nie mówiąc o sztywnej ramie (ostateczność).
linka do
dłubaniny
Hilfe
: pn sie 30, 2010
autor: Abrams
Słuchaj a może masz walnięty amorek albo sprężynę pękniętą...
U mnie na najtwardszym ustawieniu jest twardo jak cholera prowadzi się świetnie ale dupa boli. Zatem ustawione mam jakoś po środku i jest ok dla dwóch osób.
: pn sie 30, 2010
autor: centek
piękny custom, ja bym poszedł "na sztywniaka", w klasykę - ale wydaje się, że wygodniej bedzie z amorem. Szukaj więc mocniejszego zamiennika.
: pn sie 30, 2010
autor: Piotr
Jesteś Mistrz, jeżeli fabryczny jest za słaby spróbuj z odbojem ale ja bym pokombinował może faktycznie jest walnięty tak jak sugerował Abrams ja i moje 120kg (czasami jeszcze plecak) wozimy się nie na maksymalnym ustawieniu i jest ok więc stawiam że Twój jest walnięty.
: pn sie 30, 2010
autor: strzalek
Dzięki za wskazówki. Uszkodzenie amortyzatora raczej odpada - myślę że chłopaki w warsztacie od razu by mi o tym powiedzieli, niemniej jednak zwrócę na to uwagę. Moja waga to około 85 kg - ze względu na długie wahacze (cale moto ma 2,65 m długości na nowej ramie) jak siadam, do tylnego kapcia od błotnika mam 2,5 cm (5 cm bez obciążenia) więc boję się że na jakiejś dziurze po prostu rozwalę błotnik, oponę i bóg wie co jeszcze...
: pn sie 30, 2010
autor: Abrams
Jak wydłużyłeś wahacz to rzeczywiście może być za słaby
Można by było utwardzić sprężynę słyszałem kiedyś o gumach nakręcanych na sprężynę w celu ograniczenia jej skoku
: śr wrz 01, 2010
autor: strzalek
Abramsm1a1 pisze:Jak wydłużyłeś wahacz to rzeczywiście może być za słaby
Można by było utwardzić sprężynę słyszałem kiedyś o gumach nakręcanych na sprężynę w celu ograniczenia jej skoku
Dzieki - popytam i o to.
Można by też zrobić sprężynę inną, ale pytałem kilku gości którzy się tym zajmują i każdy rozkłada ręce. Może ktoś z Was zna jakiegoś magika?
: śr wrz 01, 2010
autor: Duch
Abramsm1a1 pisze:Słuchaj a może masz walnięty amorek albo sprężynę pękniętą...
U mnie na najtwardszym ustawieniu jest twardo jak cholera prowadzi się świetnie ale dupa boli. Zatem ustawione mam jakoś po środku i jest ok dla dwóch osób.
u mnie jest podobnie istawienie jest na środek i przy jeżdzie z plecakiem (zoną) jest ok ale jazda solo jest jeszcze lepsza :P
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
: ndz cze 03, 2012
autor: Mayones
a jak najlepiej dostać się do śruby regulacji amorka i jak ją kręcić ? tam jest taka "koronka" wsadzić jakiś pręt i puk puk młotkiem ? czy jakieś inne sposoby ? przy śmiganiu solo jest oki, ale we dwoje( jakieś 150-160 kg)chyba siedzi za nisko
: śr cze 06, 2012
autor: Mayones
: śr cze 06, 2012
autor: MaciekSz
mayones4 pisze:a jak najlepiej dostać się do śruby regulacji amorka i jak ją kręcić ? tam jest taka "koronka" wsadzić jakiś pręt i puk puk młotkiem ? czy jakieś inne sposoby ? przy śmiganiu solo jest oki, ale we dwoje( jakieś 150-160 kg)chyba siedzi za nisko
Jeżeli masz oryginalny zestaw narzędzi, jest tam odpowiedni klucz.
: śr cze 06, 2012
autor: Badger
w instrukcji jest napisane, ze regulację tylego zawieszenie koniecznie trzeba zlecić autoryzowanemu serwisowi
jest do tego specjalny klucz: 57001-1100
w realu dajesz radę tym co masz pod ręką - kręcisz pierścieniem przy sprężynie - im niższy numer tym bardziej miękko
: śr cze 06, 2012
autor: Mayones
kurcze faktycznie był tam jeden albo dwa dziwne klucze koronkowe, sprawdzę to chyba faktycznie do tego
![:wall:](./images/smilies/AC11.gif)
a z której strony się do niego dostać ?, chyba od tej gdzie jest schowek boczny ?
: śr cze 06, 2012
autor: Góral
mayones4 pisze:kurcze faktycznie był tam jeden albo dwa dziwne klucze koronkowe, sprawdzę to chyba faktycznie do tego
![:wall:](./images/smilies/AC11.gif)
a z której strony się do niego dostać ?, chyba od tej gdzie jest schowek boczny ?
Z tej strony gdzie jest schowek boczny to raczej klucz Ci nie pomoże, a raczej pręt i motek. I tak radzę to zrobić. Gdy chcesz wyjąć (i później włożyć) ten schowek to postaraj się o klucz (chyba 8-ka) z wbudowaną grzechotką, inaczej można się załamać.
: pt sie 30, 2013
autor: Mayones
Czy ktoś posiadający klucz do regulacji amora w VN 800 ma czas i chęci odrysować go na A4 skala 1:1 zeskanować i wysłać mailem najlepiej w PDF, do Mayonesa ?
![;)](./images/smilies/smilie3.gif)
: sob cze 28, 2014
autor: Mayones
Po ostatniej walce z regulacją amora w VN 800 (klucza nie mam nadal) stwierdziłem, że najszybciej to wyjąć amorek - odkręcamy dwie śruby klucz 17, wyjmujemy dołem ustawiamy i wkładamy z powrotem.
najlepszy do tego jest podnośnik typu żaba pod tylnym wachaczem. Straciłem chyba z pół godziny próbując wyregulować przykręcony amor, aż się
![:cenzura:](./images/smilies/cenzura.gif)
a czas wyjęcia+regulacji+włożenia amora - 10-15 minut z umyciem go z drogowego syfu.
: sob cze 28, 2014
autor: Pantani
Mayones pisze:Czy ktoś posiadający klucz do regulacji amora w VN 800 ma czas i chęci odrysować go na A4 skala 1:1 zeskanować i wysłać mailem najlepiej w PDF, do Mayonesa ?
![;)](./images/smilies/smilie3.gif)
To "zwykły" klucz hakowy, do nabycia w sklepach z narzędziami, nie wiem niestety jaki rozmiar.
http://bi.gazeta.pl/im/3c/74/dc/z144476 ... -tylne.jpg