Strona 1 z 1

VN800C Drifter

: ndz sty 05, 2014
autor: misiek735
Witajcie.

Mam problem z prawidłową pracą silnika. Po dodaniu gazu, i wchodzeniu na wysokie obroty silnik dławi się, i z tych obrotów schodzi aż do zgaśnięcia- chyba że wcześniej odpuszczę manetkę i znów ładnie chodzi na wolnych obrotach. Nie ma problemów z odpalaniem na ciepłym bądź zimnym silniku, jak i również z pracą na ssaniu w obu przypadkach. Ssanie działa prawidłowo- czyli wkręca się na obroty, i po zwolnieniu linki pracuje na wolniejszych.

Opiszę, co do tej pory zostało zrobione:

Wymienione świece na nowe- NGK CR8E, i sprawdzone czy nie szwankuje elektryka -lampa stroboskopowa pokazuje że wszystko jest ok. Czyli iskra pod ciśnieniem nie niknie.

Filtr powietrza przeczyszczony, wygląda jak nowy.

Gaźnik został wyjęty, rozebrany, wyczyszczony i złożony - jedynie nie sprawdzałem komory od pływaka- dlatego nie wiem w jakim stanie jest pływak. Przepustnice pracują normalnie, nie zacinają się. Z gaźnika od strony filtra powietrza wychodzi kolanko z górnej części blisko membrany, na którą nachodzi gumowy wężyk długości około 50 cm, który nie jest nigdzie podłączony- drugi koniec luźno zwisa, co mnie troszkę dziwi.

Ogółem, bardzo mocno w garażu czuć zapach jak gdyby niespalonego paliwa (spaliny aż duszą).

Przytrzymując manetkę dłużej na wysokich obrotach (z których i tak po chwili schodzi), potrafi strzelić w wydech.


Proszę o pomoc, gdyż powoli kończą mi się pomysły.

Pozdrawiam

: ndz sty 05, 2014
autor: Shepherd
misiek735,

Mi również coś podobnego potrafi się zdarzyć.
Czekam na opinię innych.

: pn sty 06, 2014
autor: Duch
ja miałem za bogatą dawke paliwa regulacja gażnika i zawalone odną węzyki ( łączą dwa cylindry na deklu i wchodzą do filtra powiertza), częstym efektm było paliwo poza silnikm wylewało i za to wczoraj wydmuchało mi uszczelki pod cylindrem :mad: :mad: :mad: :mad:

: pn sty 06, 2014
autor: Shepherd
Duch pisze:wczoraj wydmuchało mi uszczelki pod cylindrem :mad: :mad: :mad: :mad:
:razz: no to nie ciekawie rok ci się zaczął,

: pn sty 06, 2014
autor: misiek735
Bardzo dziękuję za odpowiedzi, aczkolwiek jeśli chodzi o regulację gaźnika, to ciężko cokolwiek tam wyregulować... jest tylko jedna śrubka pod spodem gaźnika od regulacji wysokości igliczki (chyba??). Każda próba wyjęcia go, wkręcenia lekko śrubki i złożenia to 30 minut zabawy z wężami od gaźnika i filtra powietrza.

Co do zabrudzonych wężyków, wszystko wydaje się być ok- przed chwilą sprawdzałem.


Czy mógłby mi ktoś napisać do czego to służy i czy jest niezbędne do prawidłowej pracy silnika?

Obrazek

Obrazek


Jest to jakiś zbiornik emisji, ale za co odpowiedzialny to nie wiem. Może tam się robi jakieś podciśnienie? Znalazłem numer katalogowy: 16164. Ja na przykład tego w ogóle nie posiadam, i wszystkie 3 wężyki które teoretycznie powinny być tam podłączone, zwisają sobie luźno pod motocyklem.

Jeden z wężyków który powinien być podłączony do tego zbiorniczka prowadzi do gaźnika. W trakcie normalnej pracy silnika po zatkaniu tego wężyka moto momentalnie gaśnie.

Pozdrawiam

: pn sty 06, 2014
autor: Duch
Shepherd pisze:
Duch pisze:wczoraj wydmuchało mi uszczelki pod cylindrem :mad: :mad: :mad: :mad:
:razz: no to nie ciekawie rok ci się zaczął,
zima idzie dam rade :twisted:

: pn sty 06, 2014
autor: Shepherd
Duch pisze:
Shepherd pisze:
Duch pisze:wczoraj wydmuchało mi uszczelki pod cylindrem :mad: :mad: :mad: :mad:
:razz: no to nie ciekawie rok ci się zaczął,
zima idzie dam rade :twisted:
też tak myślę, trzymam kciuki za szybkie, sprawne i tanie rozwiązanie problemu,

: pn sty 06, 2014
autor: Duch
Shepherd pisze:
Duch pisze:
Shepherd pisze:
Duch pisze:wczoraj wydmuchało mi uszczelki pod cylindrem :mad: :mad: :mad: :mad:
:razz: no to nie ciekawie rok ci się zaczął,
zima idzie dam rade :twisted:
też tak myślę, trzymam kciuki za szybkie, sprawne i tanie rozwiązanie problemu,

no i rusz gównio to śmierdzieć będzie do wymiany uszczelka pod cylindrem i deklem ( Uszczelki pokrywy zaworowej) - ile ta kosztuje??? wie ktoś może

: pn sty 06, 2014
autor: misiek735
Uszczelkę pod cylindrem kupisz za ok. 15 zł na znanym portalu aukcyjnym. Co do uszczelki pod pokrywą, to już gorzej- 32 euro na tej stronie:

Kod: Zaznacz cały

http://www.cmsnl.com/kawasaki-2001-vn800-e1-vulcan-800-drifter_model15613/gasket-head-cover_110601677/#.UssLQPTuLZ4
Niedługo postaram się opisać postępy dotyczące wkręcania się na obroty...

: pn sty 06, 2014
autor: misiek735
Nie mogę edytować posta, więc opisuję dalej.

No więc wyjąłem ponownie gaźnik, sprawdziłem pływak czy nie jest dziurawy, złożyłem i moto wkręca się na obroty, aczkolwiek problem nie został w pełni rozwiązany...

Po ok. Minucie od odpalenia nie dość że silnik bardzo mocno się nagrzał, to dodatkowo kicha i strasznie dymi niespalone paliwo z wydechu. Wychodzi na to że dostaje za dużo benzyny której nie przepala. W jaki sposób to wyregulować? Tak jak pisałem, znalazłem tylko jedną śrubkę od regulacji igliczki pod spodem gaźnika.

Do gaźnika podpięte są 2 linki idące do manetki, pod zbiornikiem jest możliwość regulacji tych linek-prawie taka sama jak przy manetce. Czy tu się reguluje gaźnik? Jeśli tak, to w jaki sposób? U mnie te dwie linki są tak samo napięte

Co do nagrzewania, domyślam się że chodzi o złe wyregulowanie zaworów i ustawienie zapłonu. Czy ktoś już dokonał takiej operacji i może się podzielić wiedzą?

Do gaźnika podpięta jest wtyczka, doczytałem że jest to jakiś sensor. Do czego to służy?

Nadal nie wiem o co chodzi z tym zbiornikiem emisji (opisałem w poprzednim poście).

: wt sty 07, 2014
autor: Duch
misiek735 pisze:Do gaźnika podpięta jest wtyczka, doczytałem że jest to jakiś sensor. Do czego to służy?

????? zaskoczyłeś mnie z tym

: wt sty 07, 2014
autor: Duch
no i mam uszczelka pod GŁOWICĄ i pokrywy zaworowej - 200 zł w salonie firmowym kawasaki u znajomuch w wodzisławiu śląskim

: wt sty 07, 2014
autor: Pantani
uszczelki pokrywy zaworów to duży wydatek, porwała się czy masz jakieś nieszczelności?

: wt sty 07, 2014
autor: Duch
Pantani pisze:uszczelki pokrywy zaworów to duży wydatek, porwała się czy masz jakieś nieszczelności?
wydmuchało uszczelkę pod głowicą, fachowiec rozkręcając cylinder stwierdził że już nie założy uszczelki z pod pokrywy zaworów bo "zrobiła się plastykowa" a z drugiej strony skoro wymienia jedno to może wymienić i drugie będzie spokój na X czasu, teraz tylko czekać na drugi cylinder :D

: wt sty 07, 2014
autor: Zeus
Duch pisze:no i mam uszczelka pod GŁOWICĄ i pokrywy zaworowej - 200 zł w salonie firmowym kawasaki u znajomuch w wodzisławiu śląskim
200 zł to normalna cena ;)

: wt sty 07, 2014
autor: Pantani
Duch pisze:
Pantani pisze:uszczelki pokrywy zaworów to duży wydatek, porwała się czy masz jakieś nieszczelności?
wydmuchało uszczelkę pod głowicą, fachowiec rozkręcając cylinder stwierdził że już nie założy uszczelki z pod pokrywy zaworów bo "zrobiła się plastykowa" a z drugiej strony skoro wymienia jedno to może wymienić i drugie będzie spokój na X czasu, teraz tylko czekać na drugi cylinder :D
W moim VN800 (98r) uszczelka też wyglądała kiepsko, "pociła się", miałem olejową plamę na żeberkach cylindra. Rozważałem wymianę ale cena 2szt mnie odstraszyła. Złożyłem na starych z użyciem Loctita 5922 (35zl). Efekt jest bardzo dobry. Zobaczymy jak się ten preparat zachowa przy demontażu pokryw. (nie jest to silikon a gęsta smolista maź m.in do uszczelek pokryw zaworów)

: wt sty 07, 2014
autor: Duch
tak tylko umnie była jeszcze odma w konsystencji masła orzechowego, co powodowało że filtr powietrza po 2 miesiacach urzuwania nadaje się tylko do wyrzucenia