Strona 1 z 1

Kranik i gaźnik na raz ! vn800

: pt lut 21, 2014
autor: godekx8
Witam. Wczoraj przejechałem kilka km moim VN800. Około 1 km od domu zaczął się dławic na wolnych obr. Dojeżdżając pod garaż motocykl zgasł po kilku minutach zauważyłem ze paliwo ucieka z obudowy filtra powietrza po silniku na posadzkę, szybko otworzyłem puszkę, wyjołem filtr i odłączyłem przewód wychodzący z kranika w dół (pełny paliwa) oraz spuściłem całą benzynę z baku. Prześwietlając temat napotkałem na informacje o tym że, po pierwsze: kranik wymaga zestawu naprawczego gdyż nie powinien wypuszczać paliwa jeśli motocykl nie jest uruchomiony w pozycji res oraz on (podciśnieniowiec) oraz ze paliwo nie powinno płyną wężykiem wychodzącym prosto w dół z kranika ?? Po drugie: jeżeli kranik nie trzyma paliwa, gaźnik nie powinien go wypuścić ?? Czy to jest objaw zabrudzonego lub nadającego się do wymiany zaworka iglicowego ? Czy ktoś wie gdzie można kupić zestaw naprawczy gaźnika ewentualnie wspomniany wyżej zaworek iglicowy? Zestaw naprawczy kranika jest ogólnie dostępny, więc o niego nie pytam. PS: wcześniej motocykl stał bez obudowy filtra powietrza przez miesiąc, wiec miałem codziennie wgląd do gaźnika i nie zauważyłem ani kropli benzyny, czy jest możliwe, że w tak krótkim czasie gdy pojawiły się objawy zalewania, benzyna mogła dostać się do oleju w silniku?

: sob lut 22, 2014
autor: Lecho
Paliwo uciekało także po zgaszeniu silnika przez dłuższy czas, czy tylko jak kręciłeś rozrusznikiem?

: sob lut 22, 2014
autor: godekx8
po zgaszeniu tez ale w ciągu około 5 min odłaczyłem przewód paliwowy i spuściłem wszystko z baku. kranik 100% do regeneracji, gaźnik zdjąłem odwracając go do góry nogami i dmuchając w przewód paliwowy zamyka (podejrzewam ze poprostu zbiegiem okoliczności i może przez brud w gaźniku {jeszcze nie zdiagnozowane} zablokował się pływak) zaworek iglicowy trzyma. Myśle że czyszczenie gaźnika i regeneracja kranika załatwi sprawę. Spuściłem olej nie pali się i śmierdzi jak to olej w motorze może trochę benzyną ciężko mi to ocenić, po zbadaniu oleju magnesem neodymowym nie stwierdziłem ani jednego pyłku metalu.

: sob lut 22, 2014
autor: Legion
Gaźnika rozbierać chyba nie ma sensu. Wyczyść go, zrób mu ogólny przegląd i sądzę że będzie ok.

Tak jak wspomniałeś, winny całej sytuacji musiał być kranik paliwa. Naprawisz go, poskładasz wszystko do kupy i powinno być ok, tak jak postanowiłeś zrobić. Olej dla świętego spokoju możesz zmienić, choć nie sądzę żeby znacząca ilość paliwa do niego się dostała, skoro szybko zareagowałeś na wyciek paliwa i zlałeś je z baku. Pozostaje podsuszenie filtra powietrza, bo odrobinę paliwa pewnie się przez niego przelała.

: ndz lut 23, 2014
autor: godekx8
czy jeżeli benzyna była w oleju powinna w prawie 100% odparować z oleju ? bo jak go spuściłem tak stoi i nic się nie redukuje Odkąd kupiłem motocykl zrobiłem 50km nie wymieniając oleju od początku było oliwy ponad stan.

: ndz lut 23, 2014
autor: Mayones
Ja poradziłem sobie z kranikiem obracając uszczelkę tę w kształcie "gęby".

: ndz lut 23, 2014
autor: Wotecki
Ja miałem podobny problem chociaż u mnie tak mocno nie lało się paliwo i trzymał kranik. Po powrocie następnego dnia plama benzyny pod silnikiem. Po rozebraniu gaźnika okazało się, że jest do wymiany membrana zamontowana w komorze pływakowej gaźnika. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Membranę kupiłem w serwisie.

: pn lut 24, 2014
autor: godekx8
Podczas wymiany oleju zauważyłem (chyba) jakąś nieprawidłowość , a mianowicie po odkręceniu filtra oleju na deklu który znajduje się za nim (na 3 śruby) odlany jest napis VN750A. Czy ktoś wie o co tu chodzi ? Mój motocykl to oczywiście 100% VN800A.

: czw mar 06, 2014
autor: godekx8
Skoro nikt nic nie wie na temat części zza filtra oleju, to mam jeszcze inne problemy po rozebraniu gaźnika (którego nie da się wyregulować) okazuje się że był grzebany. Pierwsza sprawa iglica jest z przestawialną blaszką (spinką) która do złudzenia przypomina tą z zestawu Dyno Jet (czy oryginał jest jednoczęściowy bez regulacji taki jak na schemacie gaźnika vn800? ) Jak ewentualnie rozpoznać Dyno Jet? (jakieś średnice itd). Kolejna sprawa: czy są jakieś różnice pomiędzy elementami gaźnika wersji europejskiej i wersji amerykańskiej (podczas telefonu do serwisu dostałem pytanie o kraj pochodzenia) moto sprowadzone z Holandii VIN POSIADA 14 ZNAKÓW? Jeżeli okaże się że posiadam zestaw Dyno Jet to na który ząbek macie ustawioną iglice? Co do regulacji motocykl cały czas ma za bogatą mieszankę dostaje za dużo paliwa czarny dym nierówna praca pali super.

: śr mar 12, 2014
autor: godekx8
Są na forum osoby które posiadają zainstalowany zestaw dyno jet. Proszę i chociaż powiedzieć co się instaluje podczas montażu zestawu, iglica i ... ???? Chciałbym powrócić do oryginału i nie wiem które części oprócz iglicy zamówić będę bardzo wdzięczy jeśli Ktoś zaznaczy mi które elementy są zmieniane podczas przeróbki gaźnika.

: pn mar 31, 2014
autor: godekx8
Problem rozwiązałem sam, nikt pomóc nie potrafił ?? Zaryzykowałem 301 zł kupując w ciemno oryginalną iglice, dysze główną, dysze w którą wchodzi iglica i dysze wolnych obrotów po wymianie motocykl pracuje prawidłowo praktycznie na ustawieniach fabrycznych.