VN 800 - szerokość mocowania przedniego błotnika

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2585
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

VN 800 - szerokość mocowania przedniego błotnika

Post autor: Skrobel » czw cze 19, 2014

Mam prośbę do posiadaczy VN 800 Classic - zwłaszcza tych, którzy mają przednią oponę standardowego rozmiaru 130/90.

Czy możecie zerknąć pod swój przedni błotnik (przyda się poświecenie latarką) ile u Was jest miejsca pomiędzy wspornikiem błotnika a bokiem opony w jej najszerszym miejscu?

Ostatnio kiedy przypadkiem jechałem z górki przy wyłączonym silniku usłyszałem, że przednia opona ociera mi o coś. W trakcie normalnej jazdy nie było tego słychać. Okazało się, że opona ociera o boczne ścianki wspornika, który jest przykręcony do lag, a do niego jest przykręcony błotnik. W zimie założyłem taki nieduży reling na przedni błotnik. Mocowanie tego relinga wchodzi pomiędzy laga a wspornik błotnika, co powoduje zwężenie tegoż wspornika i w konsekwencji obcieranie opony.
Kiedyś Basin zwrócił mi na to uwagę, ale potem zapomniałem i tak jeździłem.

Teraz zastanawiam się czy ja mam zbyt szeroką oponę (Shinko wprawdzie w fabrycznym rozmiarze, ale ma wyraźnie zaznaczony rant i według mnie jest trochę szersza niż 130 mm) czy ta odległość między wspornikiem a oponą jest tak wyliczona, że zostają tam pojedyncze milimetry i nie należy montować żadnych akcentów na przednim błotniku. Czy moglibyście zajrzeć pod swoje błotniki i sprawdzić jaka jest mniej więcej odległość od opony do wspornika z obu stron? Dobrze to widać jak się zaświeci latarką wzdłuż boku opony w stronę chłodnicy.
LwG
Łukasz czyli Skrobel

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » ndz cze 22, 2014

A jaki masz model shinko? ja miałem model 777, faktycznie był szerszy od bridgestona, po wymianie zostały pojedyncze milimetry do mocowania błotnika, ale było równo po każdej stronie i nie tarło.

Awatar użytkownika
Ruda
Posty: 168
Rejestracja: śr paź 05, 2011
Miejscowość: Maidenhead UK
Motocykl: BMW F800GT
VROC: 0

Post autor: Ruda » ndz cze 22, 2014

Standardowa opona u mnie ok 5mm z kazdej strony, od boku opony do wspornika.
Vulcana już nie mam ale sentyment pozostał...
http://on2wheelswithlove.com/

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2585
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Post autor: Skrobel » ndz cze 22, 2014

Mam u siebie SHINKO Tour Master. Nie zauważyłem żadnego numerycznego modelu.

U mnie to wygląda mniej więcej tak:
Obrazek

Obrazek

Teraz jak zdjąłem reling to mam z każdej strony po 2-3 mm luzu. Ponieważ wspornik tego relinga też ma chyba 3 mm grubości, to kiedy go założę luzu już nie ma.
LwG
Łukasz czyli Skrobel

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 35 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 35 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą