Strona 1 z 1

VN 800 - szerokość mocowania przedniego błotnika

: czw cze 19, 2014
autor: Skrobel
Mam prośbę do posiadaczy VN 800 Classic - zwłaszcza tych, którzy mają przednią oponę standardowego rozmiaru 130/90.

Czy możecie zerknąć pod swój przedni błotnik (przyda się poświecenie latarką) ile u Was jest miejsca pomiędzy wspornikiem błotnika a bokiem opony w jej najszerszym miejscu?

Ostatnio kiedy przypadkiem jechałem z górki przy wyłączonym silniku usłyszałem, że przednia opona ociera mi o coś. W trakcie normalnej jazdy nie było tego słychać. Okazało się, że opona ociera o boczne ścianki wspornika, który jest przykręcony do lag, a do niego jest przykręcony błotnik. W zimie założyłem taki nieduży reling na przedni błotnik. Mocowanie tego relinga wchodzi pomiędzy laga a wspornik błotnika, co powoduje zwężenie tegoż wspornika i w konsekwencji obcieranie opony.
Kiedyś Basin zwrócił mi na to uwagę, ale potem zapomniałem i tak jeździłem.

Teraz zastanawiam się czy ja mam zbyt szeroką oponę (Shinko wprawdzie w fabrycznym rozmiarze, ale ma wyraźnie zaznaczony rant i według mnie jest trochę szersza niż 130 mm) czy ta odległość między wspornikiem a oponą jest tak wyliczona, że zostają tam pojedyncze milimetry i nie należy montować żadnych akcentów na przednim błotniku. Czy moglibyście zajrzeć pod swoje błotniki i sprawdzić jaka jest mniej więcej odległość od opony do wspornika z obu stron? Dobrze to widać jak się zaświeci latarką wzdłuż boku opony w stronę chłodnicy.

: ndz cze 22, 2014
autor: Pantani
A jaki masz model shinko? ja miałem model 777, faktycznie był szerszy od bridgestona, po wymianie zostały pojedyncze milimetry do mocowania błotnika, ale było równo po każdej stronie i nie tarło.

: ndz cze 22, 2014
autor: Ruda
Standardowa opona u mnie ok 5mm z kazdej strony, od boku opony do wspornika.

: ndz cze 22, 2014
autor: Skrobel
Mam u siebie SHINKO Tour Master. Nie zauważyłem żadnego numerycznego modelu.

U mnie to wygląda mniej więcej tak:
Obrazek

Obrazek

Teraz jak zdjąłem reling to mam z każdej strony po 2-3 mm luzu. Ponieważ wspornik tego relinga też ma chyba 3 mm grubości, to kiedy go założę luzu już nie ma.