VN 800 - szerokość mocowania przedniego błotnika
: czw cze 19, 2014
Mam prośbę do posiadaczy VN 800 Classic - zwłaszcza tych, którzy mają przednią oponę standardowego rozmiaru 130/90.
Czy możecie zerknąć pod swój przedni błotnik (przyda się poświecenie latarką) ile u Was jest miejsca pomiędzy wspornikiem błotnika a bokiem opony w jej najszerszym miejscu?
Ostatnio kiedy przypadkiem jechałem z górki przy wyłączonym silniku usłyszałem, że przednia opona ociera mi o coś. W trakcie normalnej jazdy nie było tego słychać. Okazało się, że opona ociera o boczne ścianki wspornika, który jest przykręcony do lag, a do niego jest przykręcony błotnik. W zimie założyłem taki nieduży reling na przedni błotnik. Mocowanie tego relinga wchodzi pomiędzy laga a wspornik błotnika, co powoduje zwężenie tegoż wspornika i w konsekwencji obcieranie opony.
Kiedyś Basin zwrócił mi na to uwagę, ale potem zapomniałem i tak jeździłem.
Teraz zastanawiam się czy ja mam zbyt szeroką oponę (Shinko wprawdzie w fabrycznym rozmiarze, ale ma wyraźnie zaznaczony rant i według mnie jest trochę szersza niż 130 mm) czy ta odległość między wspornikiem a oponą jest tak wyliczona, że zostają tam pojedyncze milimetry i nie należy montować żadnych akcentów na przednim błotniku. Czy moglibyście zajrzeć pod swoje błotniki i sprawdzić jaka jest mniej więcej odległość od opony do wspornika z obu stron? Dobrze to widać jak się zaświeci latarką wzdłuż boku opony w stronę chłodnicy.
Czy możecie zerknąć pod swój przedni błotnik (przyda się poświecenie latarką) ile u Was jest miejsca pomiędzy wspornikiem błotnika a bokiem opony w jej najszerszym miejscu?
Ostatnio kiedy przypadkiem jechałem z górki przy wyłączonym silniku usłyszałem, że przednia opona ociera mi o coś. W trakcie normalnej jazdy nie było tego słychać. Okazało się, że opona ociera o boczne ścianki wspornika, który jest przykręcony do lag, a do niego jest przykręcony błotnik. W zimie założyłem taki nieduży reling na przedni błotnik. Mocowanie tego relinga wchodzi pomiędzy laga a wspornik błotnika, co powoduje zwężenie tegoż wspornika i w konsekwencji obcieranie opony.
Kiedyś Basin zwrócił mi na to uwagę, ale potem zapomniałem i tak jeździłem.
Teraz zastanawiam się czy ja mam zbyt szeroką oponę (Shinko wprawdzie w fabrycznym rozmiarze, ale ma wyraźnie zaznaczony rant i według mnie jest trochę szersza niż 130 mm) czy ta odległość między wspornikiem a oponą jest tak wyliczona, że zostają tam pojedyncze milimetry i nie należy montować żadnych akcentów na przednim błotniku. Czy moglibyście zajrzeć pod swoje błotniki i sprawdzić jaka jest mniej więcej odległość od opony do wspornika z obu stron? Dobrze to widać jak się zaświeci latarką wzdłuż boku opony w stronę chłodnicy.