Strona 1 z 1

Olej w lagach

: pn lut 23, 2015
autor: Victor31
Witam. Zamierzam przed sezonem wymienić olej w lagach i mam pytanie, ile oleju należy wlać do każdej lagi i jaki olej ma być.
Olej wymieniam profilaktycznie, bo nic się nie dzieje i poprostu chcę wlać nowy. Czy jeżeli tylko go wymieniam to dać też nowe uszczelniacze, czy nie trzeba/

: śr lut 25, 2015
autor: RadekSłupsk
Na bank dalbym nowe uszczelniacze.
Olej SAE 10W, okolo 290ml na kazda lage przy wymianie, ale 340ml jesli rozebrales i laga kompletnie sucha. Info z serwisowki vn 800A
Pozdro
:yeee:

: pt lut 27, 2015
autor: Kristofer
Radek skoro nic nie cieknie to po co dawac nowe ?? zmieniasz olej w silniku i nie wymieniasz uszczelek w komplecie :mrgreen: da jakieś zamienniki i zacznie się problem
victor najważniejsze abyś dolał odpowiednią ilość i gęstość oleju jaką zaleca producent (kawasaki)

: pt lut 27, 2015
autor: RadekSłupsk
uszczelniacze sa tak tanie i tak zadko sie wymienie je jak i olej w lagach, ze naprawde nie widze powodu by tego nie uczynic. Ale do niczego nei zmuszam, jedynie jest to moja, subiektywna, opinia.
P.S. Jesli bym ruszyl glowice, to zmienilbym uszczelke pod nia.
Konczac, Szanowni Panowie nie sa w ogole zobligowani aby isc za tym co napisalem. Najprosciej sciagnac z internetu instrukcje, ktora jest ogolnei dostepna, jak rowniez zaleceni producenta.
Pozdrawiam, zycze bezpiecznych kilometrow. :)
:yeee:

: śr mar 25, 2015
autor: KAWULEC
A ile do 800 B ?

: sob kwie 04, 2015
autor: kawosz
postanowiłem wymienić olej i uszczelniacze w lagach ponieważ sączyło olejem z lewej strony wszystko szło gładko do momentu rozmontowania lagi (tłumika) z goleniem. Wiem że nie powinno się wydłubywać uszczelniacza walić w niego przy pomocy śrubokrętu i młota ale zamaszystymi ruchami ciągnąć w przeciwnych kierunkach i powinien się "rozszczepić" :mrgreen: Prosiłem o pomoc nawet silniejszych kolegów i nic. Więc
zwracam się do Was może ktoś miał już taki problem i wie jak sobie z tym poradzić ?

Pozdrawiam
kawosz

: sob kwie 04, 2015
autor: Góral
:scrach:
a zabezpieczenia tam przypadkiem nie ma?

: sob kwie 04, 2015
autor: kawosz
Góral powiem CI że zabezpieczenie zdjęte , olej zlany no i franca nie chce wyjść nie wiem może ktoś na kleju montował :mrgreen:

: sob kwie 04, 2015
autor: Góral
ja nie wiem jak wygląda to 800-tce ale ostatnio rozbierałem w 2-ce, opisałem to w temacie jak niżej (co prawda składanie, ale... to to samo tylko na odwrót). Zwróć uwagę na śrubę imbusową, którą trzeba wykręcić z dolnej części (tam gdzie wchodzi ośka koła), może to to?
http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=9664

: sob kwie 04, 2015
autor: kawosz
Dzięki Góral za zainteresowanie no i link, na pewno przestudiuje. Śruby imbusowe wykręcone choć powiem Ci że też było z nimi trochę zabawy :mrgreen:

: sob kwie 04, 2015
autor: Kristofer
parę energicznych szarpnięć i ma puścić jak zdiołeś zabezpieczenia

: sob kwie 04, 2015
autor: kawosz
Dobra wydarte, poprosiłem szwagra kawał chłopa z niego jest i ma dużo więcej siły ode mnie. My się męczyliśmy z kumplami cały dzień a on to zrobił w 10 minut. Jeszcze mi powiedział że laga była źle złożona jakaś podkładka nie tam gdzie powinna. Teraz wyszyszczę benzyną ekstakcyjną i można składać. Panowie dzięki za zainteresowanie sprawą :pada:

: pn lip 06, 2015
autor: Mayones
Właściciele VN 800 mała prośba otóż jeżeli komuś będzie się chciało zmierzyć odległość od dołu szklanki do końca lagi w opcji motocykl na stopce i kiera max w lewo i druga opcja kiera prosto moto w pionie kierowca w siodle to będę wdzięczny :ok: